1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Update uitvoeren, digitale tv weg! Huh??

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door bientje80, 6 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik was gisteren (digitale) tv aan het kijken en bedacht me ineens om es te gaan kijken of er een nieuwe software update was. De optie "software opwaarderen" was opgelicht, er was dus een update. Ik heb deze uitgevoerd (via de kabel gedownload), de Samsung dcb-h360r is 5 minuten bezig geweest en ging hierna rebooten. Maar toen had ik ineens geen tv meer!

    Frequenties e.d. stonden nog goed, analoog deed het wel nog. Alles nagelopen met een telefonische medewerker van Ziggo, die wist ook niet wat het was en zei dat ik de decoder maar moest laten fixen door Samsung onder de garantie.

    Mjah, dat is voor mij dus geen antwoord. Voor de software update deed alles het nog prima dus het ligt niet aan de decoder. Ik heb 'm dus maar teruggezet op fabrieksinstellingen en tadaaaa, hij doet het weer.

    Durft iemand anders met een Samsung 360 het aan om die update ook te installeren en te kijken of het bij hem/haar ook zo gaat als bij mij? Dan kunnen we even doorgeven dat de update van het netwerk af moet!


    PS: weet iemand wat het verschil is tussen de verschillende "QAM"-opties? Geen idee wat ik hier moet invullen, staat nu op 64 en het beeld is goed. Maar misschien is QAM32 beter?
     
  2. Software updates komen vanaf de fabrikant.
    Qam moet staan op 64

     
  3. Dan nog, ze gaan via het Ziggo kabelnetwerk...
     
  4. Dat klopt, maar Ziggo is enkel distributeur, niet leverancier. Als microsoft een foutieve patch/update uitbrengt voor windows komt die ook over het netwerk van Ziggo binnen(als je Ziggo internet hebt), leg je dat dan ook neer bij Ziggo?
     
  5. Wat ik eigenlijk bedoelde is dat Ziggo nog steeds bepaalt of de update via het netwerk verstuurd wordt. Ik weet dat zij de decoders testen voordat zij die zelf gaan verkopen, en ik ga er dus ook vanuit dat zij de updates testen voor de apparatuur die zij zelf verkopen.
     
  6. Als we nieuwe software releases beschikbaar hebben, dan wordt dit altijd via dit forum gemeld. Ga dus niet zelf experimenteren met upgrades. Er kunnen ook test versie op het netwerk staan die normaal gesproken door de reguliere ontvangers niet gezien worden, maar dit kan niet altijd uitgesloten worden. Deze test versies worden tijdens het download proces uiteindelijk niet geaccepteerd. Het onnodig uitvoeren van dergelijke upgrade pogingen, die uiteindelijk toch falen, is niet erg verstanding, omdat er altijd kans op ongewenste effecten kunnen ontstaan.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina