1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Telfort Vs. Ziggo Internet

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Clevegt, 4 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. De telnr range/telnr, die ik zie, is een url en als je daar op klikt komt er rechts de nrreeks, status, toegekend, aanvraagnr en relatienaam of laatste portering, huidige aanbieder te staan. Wellicht is 1 v/d 2 velden een url?

    Gert.
     
  2. Gert,

    "Probleem" is opgelost.
    Had over het hoofd gezien dat telefoonummers url's zijn!
    Ziggo wordt inmiddels als aanbieder genoemd.

    Vr. gr.
    Internetter.
     
  3. Ik heb nu telfort 20mb met telefonie,vanaf volgende week ziggo alles in een extra.
    Mijn beweegredenen zijn simpel snelheid en betrouwbaarheid.
    Vanaf het begin gedonder met telefonie gehad bij telfort,snelheid valt enigzins tegen van internet(te wisselend),prijs is gunstig dat wel.
    Hierbij had ik wel 27 euro tv van ziggo,standaard pakket en digitaal pakket samen dus 27 euro.
    als ik optel was ik dus 30 euro telfort 27 euro zoggo tv is samen rond de 57 euro.
    Nu met ziggo extra een aanzienlijke snelheidverhoging van internet,betrouwbare telefonie en alle zenders voor 64,95 dus keuze is snel gemaakt.:pompom:
     
  4. Je maakt een klein rekenfoutje.
    Oude bedrag:
    €16,25 RTV
    €9,95 Digitaal Totaal
    €30 Telfort internet en bellen
    = €56,20.

    Nieuwe bedrag:

    €64,95 Alles in 1 Extra
    €9,95 Digitaal Totaal.
    = €74,90.

    Natuurlijk wel meerekenen de €100,- korting op een digitale ontvanger voor op een tweede tv, dat is ook wat waard. Hoe de gesprekskosten zich verhouden weet ik eigenlijk niet.
     
  5. Volgende de OPTA op http://www.opta.nl/download/website+beleidsregels+NP.pdf punt 8:
    Het bovenstaande geld dus inderdaad, ALS je contract is verlopen. Sterker nog, punt 9 van het document meld dat er nog 1 maand is om fouten met de portering op te lossen.

    Punt 6 meld echter:
    Dus binnen 10 dagen moet het nummer zijn overgezet. Geloof nu echter maar dat providers er geen problemen mee hebben om je langer zonder telefoon te laten zitten.

    Bij dit alles is voor jou als gebruiker je 1e provider geen partij binnen het contract dat je hebt afgesloten. Wie het nummer nu beheert doet er niet toe. Het is echter zaak dat je VOORDAT je contract afloopt je het nummer laat porteren.

    Maar inderdaad, de meeste providers is het een ellende met de administratie en de kans op fouten is zeer goot bij een overstap.
     
  6. Stabiliteit

    Op dit moment heb ik nog Telfort 12 Mbit/s met telefonie en wegens de storingen die er zijn bij Telfort ook nog een KPN belbudget lijntje.
    Ik heb uitgerekend dat ik met Ziggo Alles in één 10Mbit/s met "Bellen altijd" ongeveer op hetzelfde bedrag uitkom als ik bij Telfort ga betalen na de prijsverhogingen van de laatste tijd (€ 0,05 per gesprek en een "inflatiecorrectie" van een paar kwartjes per maand). Bovendien vind ik Telfort een onsympathiek bedrijf. De KPN-lijn wil ik laten vervallen.

    Ik heb wat vragen:
    1. Ik wil mijn KPN nummer porteren naar Ziggo (en het Telfort-nummer dus laten vervallen). Hoe doe ik dat het slimst?
    2. Hoe is de stabiliteit van Ziggo. Ik speel 's avond vaak een spel over Internet en wil dus een lage ping.
    3. Bij Telfort heb ik twee telefoonlijnen met één nummer. Ik begrijp dat dit bij Ziggo niet kan (alleen tegen bijbetaling een extra lijn me een extra nummer). Klopt dat? (Dit is op zich niet erg, maar dan weet ik dat alvast).
     
  7. 1 Dat betekent dat je bij het bestellen aangeeft dat je een nummer wilt meenemen (porteren). Dan geef je vervolgens het nummer van de KPN-lijn op, en de exacte naam (voorletters en achternaam) die op je facturen bij KPN staat. Ziggo neemt dat nummer dan voor je mee. Zeg niet zelf KPN op!
    Vervolgens kun je dan Telfort voor zowel internet als telefonie het best zelf opzeggen. Eigenlijk heb je het zo heel goed geregeld, want dan zit je tussendoor helemaal niet zonder internet of telefoon, als je Ziggo tenminste twee weken eerder in laat gaan dan dat Telfort is opgezegd.

    2 In theorie zou je via de kabel het stabielste internet moeten hebben, zolang de tv-kabel in huis degelijk is. Maar als je kennissen hebt in de buurt die ook Ziggo internet hebben, kan het geen kwaad even te informeren hoe hun ervaring zijn. Woon je bijvoorbeeld naast een zendmast van Digitenne, dan is het waanzinnig belangrijk alle kabels zo kort mogelijk en van zo hoog mogelijke kwaliteit te houden, dat is namelijk (ironisch) één van de meest voorkomende oorzaken van storing.

    3 Twee lijnen met 1 nummer, bedoel je dat je twee toestellen hebt? Of dat de telefoonverbinding op twee punten binnenkomt in huis met hetzelfde nummer? Het eerste kan wel bij Ziggo, dan zet je er gewoon een splitter op (let op, KabelKeurmerk). Het twee zou ik eigenlijk niet weten.
     
  8. Je hebt me een stuk verder geholpen. Bedankt.
    Het ADSL-modem heeft twee telefoonuitgangen. Op iedere uitgang zit nu een telefoon (in feite twee keer een Siemens Gigaset met ieder een aantal toestellen) met hetzelfde Telfort nummer.
     
  9. Ok zo. Tja, het Ziggo modem heeft maar één telefoonuitgang, maar daar kan je dus een splitter op zetten en daar dan twee toestellen op.
     
  10. Hang van het modem af, ik heb ook een (Motorola) modem van Ziggo met 2 telefoon aansluitingen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina