1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Telfort Vs. Ziggo Internet

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Clevegt, 4 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ja idd. Echter de uitvoering van dat soort zaken bepaald in de EU geeft ook niet echt veel zekerheid. Denk aan de BPM die ze EU-wijd willen rechttrekken. Dat is ook een slepende zaak, om maar een voorbeeld te noemen.
    Veel bureaucratie en lange implementatie periodes...

    Maar goed, er wordt aan gewerkt. Het zou mooi zijn dat je als klant een nummer krijgt en daar de eigenaar van wordt, tot wederopzegging.
     
  2. Wat jij aangeeft is feitelijk al zo.

    Als je nu een nummer bij een telefoonlijn krijgt dan word je "eigenaar" van dit nummer zolang je het abonnement behoud. Bij een portering mag je nog steeds dit nummer blijven gebruiken en ben je via de nieuwe provider nog steeds "eigenaar".

    Zoals je zelf al aangeeft, dit is zolang je betaald. Als je dus bij provider X een telefoonabonnement hebt heb je daarbij een telefoonnummer. Wanneer je opzegt, zeg je daarmee de telefoonlijn en het recht op dat nummer op, je stopt het abonnement en dus ook de betaling.

    Dit is bij een portering ook het geval, echter als de opzegging eerder plaats vind dan de daadwerkelijke portering, tja dan vis je achter het net. Je hebt immers opgezegd, en dus het recht op dat nummer.

    Vandaar nooit zelf opzeggen. De opzegging volgt automatisch na de nummerportering aangezien een telefoonlijn niet kan bestaan zonder telefoonnummer. Als je dus het nummer laat porteren zal daardoor het telefoonabonnement bij je huidige provider automatisch stop gezet worden.
     
  3. @ Excalibur:

    En dat is nu meteen het vervelende van de abonnementsvorm zoals ik hem heb. Telefonie is gekoppeld aan Internet. Zonder internet geen telefoon. Echter zonder telefoon kan er nog wel internet worden afgenomen.

    Dus zal ik moeten opzeggen, omdat anders mijn internet blijft doorlopen.
    Of vervalt deze verbinding ook met de portering van het nummer ?

    Ik ga in ieder geval niet opzeggen voor de aansluitdatum van Ai1+.
     
  4. Volgens mij is de aansluitdatum niet tegelijk ook de porteerdatum! Ik weet dit niet 100% zeker, maar wellicht dat iemand anders of een medewerker dit kan bevestigen. Ik zou als ik jou was iig een ruime overlap houden als je dat nummer heel erg graag wilt behouden.

    Als je bv maar 1 week overlap aanhoud, en Ziggo heeft 1 week vertraging word het al erg lastig, en word die vertraging om welke reden dan ook nog een paar dagen lager ben jij je nummer kwijt want de opzegging gaat wel door.
     
  5. Een en ander is me al duidelijk. Ik ga zorgen voor ruime overlap. Ik wacht de bevestiging van ziggo even af, die waarschijnlijk deze week zal komen. Daarop zal de verwachte opleverdatum staan. Daar tel ik een week of 3 bij op en dan zal ik per die datum telfort opzeggen.

    Weet een oud telfort klant trouwens wanneer de maand opzegtermijn ingaat ? Is dat per de 1ste van de volgende maand (zoals bij ziggo) of is dat de (bevestigde) opzegdatum plus een maand ?
    Ik kon dat niet terug vinden in de voorwaarden of op de site.

    Hoe lang is de gemiddelde levertijd van een Ai1 pakket ? Dus de oplevering van het signaal en het installatie pakket ? (DTV decoder niet meegerekend).
     
  6. Bij mijn tenr staat dat het van de kpn is (was het vroeger ook) terwijl het nu bij de kabelboer hoort. Dus echt aktueel is het niet.

    Gert.
     
  7. Als ik mijn telefoonnummer ingeef, krijg ik allleen de mededeling dat het nummer is toegekend.
    Waar zie jij KPN staan op de pagina?

    Vr. gr.
    Internetter.
     
  8. Sorry. Foutje van mij. Deze pagina is blijkbaar niet firefox-proof...
    Er staan dus 3 vinkjes in het midden van het scherm (bij mij):
    1: Dat hij is toegekend.
    2: Bij wie de range hoort (KPN dus)
    3: Wie nu de eigenaar van het gezochte nr is (kabelboer).

    De range (punt 2) is voor mij niet leesbaar omdat het nr dat het einde aangeeft over het ingevoerde nr ligt (punt 3 dus) wat dus ook niet leesbaar is.

    Gert.
     
  9. Helaas, bij mij staan maar 2 vinkjes op het midden van de pagina:

    1. de telefoonnummerreeks zonder naam van provider;
    2. mijn toegekende telefoonummer.

    Ben eigenlijk wel nieuwsgierig i.v.m. de overstap van ADSL provider naar Ziggo.

    Bedankt voor de info.

    Vr. gr.
    Internetter.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina