1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Telfort Vs. Ziggo Internet

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Clevegt, 4 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik had dus ook 2 klantnummers bij @home (analoge en digi tv).
    Tot 2 keer toe een pakket besteld omdat de eerste in de molen was kwijtgeraakt. Toen ik de tweede keer weer niets ontving ging ik maar eens bellen, daar kreeg ik dit te horen. We zijn alweer 2 maanden verder intussen.

    De dame was niet erg vriendelijk en ik kon niet bij haar er 1 klantnummer van maken.
    Daarop heb ik een boos mailtje gestuurd met mijn onvrede hierover en na een week kreeg ik een brief met een opzegging.
    Weer maar bellen dan: was dus de koppeling naar 1 klantnummer.

    Maar nog geen pakket na 3 weken, dit bleek dat er te weinig spullen in huis waren daar. 28 feb zou het ingaan maar dat was niet te halen.
    Maar toch pakket ontvangen op 27 feb met Samsung ontvanger, Motorola modem en Netgear router.

    Gelijk op 28 feb. geinstalleerd en alles, op telefonie na werkte.
    Het nummer moest van Online geporteerd worden.

    Maarrrr, geen Extra digi kanalen meer en ook geen EDLive. Dit was op de zaterdag na een telefoontje direct weer verholpen. Foutje met omzetten.

    Portering is na 5 dagen ook doorgezet zonder problemen, ondanks dat abo tot 30 april zou lopen bij Online.

    ADSL zelf opgezegd bij Online en daar komen nog wel problemen mee (ik wil mijn mailadressen behouden met Free abo).
    Werd na de opzegging gemaild door hun met de melding dat ze blij waren dat ik toch wilde blijven... not dus. Dus 2x opgezegd.

    Na 3 dagen geen internet meer: modem totaal uitgevallen zelfs geen power led meer, een corrigerende tik later deed die het weer, en na een half uur afkoelen.
    Dit gebeurde 2 dagen later weer op zaterdag. Meteen gebeld, monteur zou maandag komen kijken.
    Inmiddels modem weer aan de praat gekregen en werd zaterdagavond 20.30u gebeld met afkeur van monteur. Er was een signaal. Na mijn uitvoerige uitleg kwam de man toch en heeft een Atlantic Scientific modem geplaatst.

    Op dit moment overdag en in de nacht mooi 20Mbit en 3 up. In de avond zit het op ongeveer 16-18Mbit en 2,5 up. In postcode 4645.

    Lekker lang verhaal maar het geeft in vele vragen al een antwoord.
    Het gaat wel eens fout, maar werd goed opgelost en dan vooral op de zaterdag bij de helpdesk. Doordeweeks loopt het minder daar. (??)

    Ik hoop in ieder geval mijn bijdrage als nieuwe klant bij het AIE van Ziggo op dit forum te leveren, net zoals ik dit bij Orange toen gedaan heb.
    Hoop dat dit niet te vaak nodig is.

    Groeten John
     
  2. Ik heb besloten om over te stappen van Telfort (internet 20Mb+bellen) naar ziggo alles in 1.

    Ik hoop dat alles gaat lukken. Ik zat namelijk met 2 klantnummers op 1 adres. Er is een samenvoeging in gang gezet en die zou op 30 april gereed moeten zijn. Zodra dat dat gereed is zal het uitgebreid worden naar een Alles in 1 abbo.

    Nu wil ik echter mijn tel.nummer behouden. De HD medewerker vertelde mij dat de lijn beschikbaar moest zijn zodat ziggo het nummer kon porteren en dat zij mijn huidige abbo niet konden opzeggen en dat ik daar zelf voor moest zorgen.

    Als ik telfort per 1 mei beeindig, is er dan voldoende overlap om het nummer te porteren (op 30 april ?).

    Heeft iemand hier ervaring mee ? Ik wil het namelijk vlot laten verlopen (niet dubbel betalen voor abbo's) maar mijn tel.nummer wil ik niet kwijt.

    Alvast bedankt voor de reacties !
     
  3. Nee, niet zelf opzeggen!! Normaal gesproken is dat de manier om je nummer gegarandeerd kwijt te raken. Er zijn legio voorbeelden te lezen op dit forum.
     
  4. Bedankt voor de waarschuwing, ik zal hem dan ook ter harte nemen en mijn abbo niet zelf opzeggen.

    Maar hoe ga ik dan van mijn telfort afraken als ziggo (bij monde van een HD medewerker) zegt dat ik dat zelf moet doen, omdat zij dat niet kunnen ?
     
  5. Dat gaat waarschijnlijk om het internet-gedeelte van het abonnement. Dat kan Ziggo namelijk in de meeste gevallen niet voor je opzeggen.

    Dus: Telefoon wordt door Ziggo opgezegd, de rest dien je zelf te doen.
     
  6. Ok. Dat is me duidelijk. Echter daar zit het probleem denk ik. Als ik me niet vergis is het telefonie deel gekoppeld aan het internet deel.
    Dus als ik mijn internet opzeg, vervalt ook mijn telefonie, dus geen nummer meer om te proteren.

    Lastig verhaal. Ik zal nog eens gaan informeren bij telfort hoe dit op te lossen is.
    Mochten er in de tussentijd nog goede tips bedacht worden, dan hoor ik ze natuurlijk graag hier !

    Bedankt.
     
  7. Je kunt je abonnement zelf opzeggen. Je bestaande provider is verplicht (door de OPTA) om je nummer af te geven aan de nieuwe provider. Dit kan in ieder geval zolang je contract loopt (misschien ook nog enige tijd erna, maar kon regels niet vinden).
    Mijn laatste ervaring is dat je het beste kunt zorgen voor een aantal weken (momenteel een maand of misschien zelfs langer) overlap. Dit werd mijn ook een jaar geleden aangeraden door een behulpzame helpdeskmedewerker waar ik destijds een contract had. Vertrouw niet te veel op de verkopers.
    Bij de aanvraag is het mogelijk dat Telfort onmiddelijk je telefoon verbinding afsluiten, ongeacht de einddatum van je contract. Gezien Ziggo's problemen met leveren is overlap geen luxe wil je nog van Internet gebruik kunnen maken.

    Consuwijzer bevat wel informatie. Maar advies of hulp van hun is beperkt tot de melding bij problemen een aangetekende brief te sturen en daarin (geadviseerd) een termijn van 2 tot 4 weken waarin de provider het probleem mag oplossen. Hierna is er de geschillencommisie...
    Ik ben geen jurist, maar ik geloof dat bij de brief belangrijk is dat je het probleem duidelijk stelt, een (redelijke) termijn stelt en je rechten als de aanbieder het probleem niet in de termijn oplost (zoals gedeeltelijke ontbinding van contract). Lees ook de algemene voorwaarden waar je akkoord mee bent gegaan door.
     
  8. Als je contract echter eerder beeindigd is dan dat het nummer geporteerd word ben je echter wel je nummer kwijt. Als er dan ook maar iets mis gaat en/of vertraging oploopt ben je gewoon je nummer kwijt. Die provider hoeft dat nummer dan ook niet meer te porteren naar een andere provider, dit om de volgende redenen:
    - Is het een nummer van die provider; je hebt opgezegd, dus daarmee je recht op het gebruik van dat nummer, dus ook het porteren ervan. Het nummer blijft altijd eigendom van de 1eprovider die het nummer in dienst genomen heeft. (hoeveel porteringen er in de jaren ook volgen).

    - Betreft het al een geporteerd nummer? Dan zal dit nummer met het opzeggen retour gaan aan de 1e provider, zie het stukje hierboven. Je hebt opgezegd, dus je recht op de nummer.

    Moraal van het verhaal. Ja je kan zelf opzeggen, dit kan ook gewoon goed gaan, maar de kans dat er iets misgaat waarbij je het nummer kwijt bent is vele malen groter. Gewoon niet zelf opzeggen en het nummer porteren, de telefoonlijn word daarmee automatisch beeindigd en opgezegd.
     
  9. Ok, bedankt allemaal voor de reacties.
    Komt voor mij dus op het volgende neer:

    Mijn telefonie is gekoppeld aan mijn internet. Dus internet opzeggen = telefonie opzeggen. Gebeurt dit voor de portering = nummer kwijt.

    Ik moet dus zelf opzeggen (ziggo kan geen inet abbo opzeggen) en er voor zorgen dat mijn Telfort abbo pas wordt beeindigd NADAT ziggo Ai1 is geactiveerd.

    Ik zal dus nog even wachten met opzeggen van mijn huidige abbo, totdat ik de papieren bevestiging, met daarop de (verwachte) opleverdatum, van Ai1 heb ontvangen via de post. Afhankelijk van die datum zal ik, met een redelijke overlap (ongeveer een week) mijn huidige abbo opzeggen.

    Ik zal in dit topic de ontwikkelingen posten, mogelijk zijn deze van waarde voor andere overstappers.

    To be continued...
     
  10. gelukkig zijn ze in de EU bezig om dit soort zaken makkelijker te maken voor de klant als het gaat om overstappen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina