1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Hoe de naam te veranderen in de nieuwe Ziggo webmail

Discussie in 'Internet - Email' gestart door Navi, 4 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

    Zojuist ben ik overgegaan naar de nieuwe webmail van Ziggo. Heel leuk allemaal maar nu kan ik mn eigen naam niet aangeven. Deze staat vast ingesteld. In de persoonlijke instellingen kan ik wel een VCard meezenden maar ik wil dus het FROM/afzender veld kunnen veranderen.

    Daar staat nu O HARTOG en ik wil hier gewoon Olaf den Hartog van maken.

    Iemand enig idee hoe ik dit kan doen?
     
  2. Voor zover ik weet is dat niet mogelijk in de webmail. De naam die daar wordt weergegeven is zoals die bij ziggo in het klantenbestand staat. Dat is helaas altijd alleen voorletters + toevoeging + achternaam. Als je wilt dat mensen toch je volledige naam krijgen te zijn op het moment dat je een mailtje stuurt dan zou je dat gewoon via een mail client kunnen doen als Outlook aangezien je daar de 'Weergegeven naam' natuurlijk wel kunt instellen
     
  3. Als het gaat om jouw hoofd e-mailadres kun je dit (nog) niet aanpassen. Ziggo is hier al een tijd mee bezig. Als het gaat om een sub e-mailadres dan kun je die simpelweg verwijderen en opnieuw toevoegen om de juiste naam erachter te hangen.

    www.ziggo.nl > webmail > e-mail instellingen wijzigen? > inloggen met hoofd e-mailadres en dan kiezen voor secundaire e-mailaccounts.

    succes!:shock:
     
  4. Hoi,

    ik heb sinds een paar dagen hetzelfde.
    Mijn vrouw heeft het hoofdaccount, ik werk op een sub-adres.

    Echter, wanneer ik inderdaad inlog, zie ik direct al: WElkom en dan de naam van mijn vrouw.
    Vervolgens wanneer ik een amil verstuurd, staat ook haar naam als afzender, en mijn adres.
    Bij de vorige webmail versie had ik geen enkel probleem.

    Is er iemand die weet OF en hoe dit te wijzigen is ? ik vind dit echt wel een zwaar minpunt......

    mvg,
    Michiel
     
  5. In webmail via Opties -> persoonlijke informatie
     
  6. Bedankt voor je reactie. HElaas, daar zit het niet in de nieuwe versie van de webmail. Je kunt daar wel een vcard aanmaken, maar de afzender naam blijft dan wel gelijk. Bij @home kon je het inderdaad daar wijzigen.

    Dus helaas, dit is hem niet....
     
  7. Ik zit met hetzelfde probleem. Een tussenvoegsel bij de achternaam wordt niet getoond bij de afzender. Kortom, via webmail zit ik met een foutieve afzender. Beetje waardeloos, als je naam niet goed wordt getoond. Uit frustratie de helpdesk gebeld, call aan laten maken en na ruim een week wachten vandaag een telefonische reactie gekregen: ze konden het aanpassen, maar daarvoor moest de medewerkster van Ziggo mijn wachtwoord hebben om toegang te krijgen tot mijn mail. Te absurd voor woorden. Nooit af te nimmer zal ik mijn wachtwoord afgeven aan wie dan ook. Slotconclusie, het is nog steeds niet opgelost. Rare handelswijze van Ziggo. Alles wijst op een in de haast uitgevoerde dataconversie.
     
  8. Ik kan bijna niet geloven dat een Ziggo-medewerker je wachtwoord zou vragen, het volgende staat namelijk in hun privacybeleid:

    "Ziggo is zich ervan bewust dat er regelmatig e-mails de
    ronde doen waarin klanten van Ziggo worden gevraagd
    om gebruikersnaam en wachtwoord voor Mijn Ziggo of
    het e-mailadres te verstrekken. Ziggo wil benadrukken
    dat deze e-mails
    niet afkomstig zijn van Ziggo, maar
    van derde partijen die veelal kwaad in de zin hebben.
    Ziggo zal nooit per e-mail vragen naar inlognamen of

    wachtwoorden."

    Waarom zou dit niet gelden voor een telefonisch contact, waarin je net zo min kunt beoordelen of je een echte Ziggo-medewerker aan de lijn hebt?

    Bovendien lijkt het me onzin om als Ziggo Helpdesk zelf iets aan webmailinstellingen van individuele klanten te gaan wijzigen, wat de klant niet zelf kan doen. Als er een oplossing is gevonden, lijkt het me verstandig van Ziggo, om iedereen die het aangaat hiervan met een e-mail op de hoogte te stellen.
     
  9. Tja ik kan me wel voorstellen dat een Ziggo medewerker dit zou doen. Het gebeurt bijvoorbeeld ook wel eens dat een medewerker vraagt naar klantnummer en gebruikersnaam om een klant te helpen een nieuw wachtwoord aan te maken. Dat neemt niet weg dat het onproffessioneel is.

    Maar aan de andere kant, hoeveel mensen wensen op deze en andere fora niet dat medewerkers zich buiten hun "tunnelvisie", "oogkleppen" etc wagen, oftewel, buiten hun van bovenaf bepaalde bevoegdheden te werk te gaan? Het mag niet, maar op het moment dat je zelf niet in staat bent een nieuw wachtwoord aan te maken en de persoon aan de andere kant van de lijn wel, dan word je snel boos als die persoon het weigert op grond van zijn bevoegdheden.

    Kennelijk was dit de enige oplossing die de betreffende persoon kon vinden, en koos hij er kennelijk voor niet te zeggen "sorry, het is niet mogelijk" of "probeer deze lijst met stappen eens uit te voeren" (iets waar de gemiddelde klant geen genoegen mee neemt) maar "ik treed buiten mijn bevoegdheid om dit voor u in orde te maken". Het laatste wordt toch meer gewaardeerd over het algemeen, maar is uiteindelijk zeer onwenselijk.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina