1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Storing Heerhugowaard postcode 1701 t/m 1705

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Micha1, 4 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Je bent niet de enige met dit probleem. Of er is geen telefoonverbinding of de andere kant verstaat je niet.
    Postcode 1704.
    Ach was ik maar bij de KPN gebleven!!!!
     
  2. Storing

    Vandaag bericht gekregen dat ik na de ingediende klacht de helft van het abonnementsgeld (telefonie) over maart terug krijg (ca 19 euro)

    Dat is tenminste iets

    JJ
     
  3. Internet Z3 abbo:

    [​IMG]


    en nog erger.. packet loss!!!

    grmbl

    "is een bekend probleem in heel Noordholland, yadayada, we kunnen er niets aan doen, yadayada, uw modem is goed, yadayada"
     
  4. Hier is het ook weer hopeloos. Sterk wisselende download tussen 600 en 900 KB/s ipv 2400 :evil:.
     
  5. Traagheid

    dit noemen ze bij Ziggo alles in 1 extra
    postcode gebied 1705 Heerhugowaard
    diep triest zonde van die €64,95


    [​IMG]
     
  6. :giveup:Oplossing trage internet verbinding in Heerhugowaard!

    De modems van gebruikers met dit probleem zitten waarschijnlijk op 306 of 314MHz dat zijn de eerste frequenties die het modem tegenkomt.
    Normaal gesproken zorgt het systeem ervoor dat de modems vanzelf worden verdeeld over de diverse frequenties maar dat gebeurt mogelijk niet.
    Oplossing:
    Verander de downstream frequentie van je modem.

    Scientific Atlanta modems:
    http://192.168.100.1/gscan.asp
    log in: admin / W2402

    vul bij "starting frequentie" 322000000, 330000000, 338000000 of 346000000Hz in en klik op de butten eronder.
    Als het goed is zal het modem op de ingestelde frequentie online komen en kun je weer even er op los downloaden.

    Bij de Motorola SB-V512x (telefonie) lijkt dit om onbekende redenen niet te werken.
    Wel met een SB-4200E en de SB5101E.

    http://192.168.100.1/
    Ga naar het tabblad "configuration" en vul bij "favorite frequentie" in 322000000, 330000000, 338000000 of 346000000Hz in en klik op "save changes" en vervolgens op "restart cable modem"

    Sucses!

    [​IMG]

    D:\>wget http://speed10.multikabel.net/100mb.nul
    --03:20:50-- http://speed10.multikabel.net/100mb.nul
    => `100mb.nul.1'
    Resolving speed10.multikabel.net... done.
    Connecting to speed10.multikabel.net[213.73.255.82]:80... connected.
    HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
    Length: 104,857,600 [text/plain]
    100%[====================================>] 104,857,600 1.69M/s ETA 00:00
    03:21:49 (1.69 MB/s) - `100mb.nul.1' saved [104857600/104857600]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 mrt 2009
  7. Je en vervolgens gaat iedereen in deze regio zijn modem op diezelfde frequenties instellen en heb je weer precies hetzelfde probleem :wink:

    Zijn de huidige frequenties weer leeg. Op zich leuke tip, maar het is geen oplossing, en al helemaal geen structurele oplossing.
     
  8. downstream frequenties HHW

    Als je het nog eens goed leest dan zie je dat deze oplossing voor een deel van de modems geld omdat de Motorola telefonie modems weigeren online te komen op andere frequenties dan 306 en 314MHz.
    De overige modems vertegenwoordigen ongeveer 70% van het totaal, maar niet iedere gebruiker met zo'n modem bezoekt dit forum.
    Onderstaande linkjes voor de Motorola SB-V512xE werkt momenteel dus niet in HHW maar misschien handig voor een volgende "storing".

    346MHz: http://192.168.100.1/cmConfigDataW....&dhcpServer=Enabled&SAVE_CHANGES=Save+Changes

    338MHz: http://192.168.100.1/cmConfigDataW....&dhcpServer=Enabled&SAVE_CHANGES=Save+Changes

    330MHz: http://192.168.100.1/cmConfigDataW....&dhcpServer=Enabled&SAVE_CHANGES=Save+Changes

    322MHz: http://192.168.100.1/cmConfigDataW....&dhcpServer=Enabled&SAVE_CHANGES=Save+Changes
     
  9. Heb dit geprobeerd met mijn SA EPC2203, maar na de herstart staat deze gewoon weer op 306000000. Heeft dit soms te maken met het security level? Dit staat bij mij op 0 (laagste niveau) en het is me nog niet gelukt om dit te wijzigen in een hoger level. Hierdoor krijg ik ook bij alle tabbladen (behalve System) de volgende melding: This feature is not enabled

    Weet iemand hoe het security level kan worden aangepast, zodat ik ook de andere tabbladen kan bekijken?
     
  10. Epc2203

    Goeie vraag, dat security level heeft er volgens mij niets mee te maken als je maar bij de instellingen kunt komen via http://192.168.100.1/gscan.asp volgens mij kun je bij de EPC daar niet komen als het modem online is of al is geweest.
    Het is mij dus ook niet helemaal duidelijk. Bij de EPX modems werkt het in ieder geval wel.

     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina