1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Storing Heerhugowaard postcode 1701 t/m 1705

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Micha1, 4 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Snelheidsproblemen half HHW

    De cappaciteit naar 1 van de 2 CMTSen is 24-2 uitgebreid dus dat zou het probleem niet mogen zijn, de klachten zijn ook pas later gekomen.
    Op 27-2 is er een nieuw registratie systeem in gebruik genomen dat in Heerhugowaard wordt getest. (jullie zijn de proefkonijnen)
    Sindsdien hebben al deze modems ±5000 een ander IP adres gekregen en haal je de "beloofde" download snelheid niet meer.
    Klanten achter de andere CMTS hebben daarom geen problemen.
    Het advies is dan ook om te downgraden (tegenwoordig kosteloos) tot het probleem is opgelost. Alleen zo is Ziggo=Casema te bewegen iets te doen aan de problemen.
    De wijk rondom de Zuidwijkring heeft al zo'n 2 jaar regelmatig last van dit probleem al heeft niet iedereen er last van.
    Er is ook nog een ander probleem geweest dat hier niets mee te maken heeft in de omgeving van de Else van den Banlaan, dit is inmiddels opgelost.
    Deze wijk zit namelijk op de ander CMTS.

    De vraag is:
    1. zijn er klanten die geen problemen hebben (en buren wel)?
    2. Hebben Family klanten ook klachten?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 mrt 2009
  2. Er is vannacht een spoed change geweest m.b.t. de overgang naar het nieuwe provisioningsysteem. In principe zouden nu alle internet en telefonie issues opgelost moeten zijn. (Dit is uiteraard alleen van toepassing op de mensen die reeds zijn overgezet. Grofweg regio Heerhugowaard, Hoorn en Hoofddorp dus.)

    Indien je toch nog problemen ervaart met de internet of telefoonverbinding, is het raadzaam om contact op te nemen met de helpdesk.
     
  3. Afgelopen nacht om 0:33 heeft Ziggo de verbinding gereset en sindsdien download ik (postcode 1704 Butterhuizen) weer met 2,32 MB/s :grin:.

    @Unknown: Bedankt voor de info. Zo weten we tenminste wat er speelt.
     
  4. Deskundige helpdesk + NOC problemen

    Telefoon valt weg als je te lang belt. (wel lekker goedkoop)

    Van die afschuifdesk word je niets wijzer!
    - heeft u wel betaald?
    - heeft u een router?
    - gebruikt u Windows 95?
    - heeft u het modem al gereset?
    - wat is u MAC adres?
    - download u wel eens?

    m.a.w het ligt in eerste instantie altijd aan de klant maar nooit aan Casema.
    Het NOC kan ook zien als er problemen zijn maar waarom doet Casema dan niets?
    Hoeveel mensen moeten er nog bellen voor Casema eens actie onderneemt?
    De problemen in wijk (318)-025 en 028 spelen al ruim 2,5 jaar, vraag maar aan Rienck. En dan is er nog een algemeen probleem dat je snelheid afhankelijk is van je IP adres! Ook iets wat men weigert op te lossen. (een IP adres is maar een nummertje, dat veroorzaakt niet dit soort klachten word er telkens gezegd)

    Worden de Cuda's straks vervangen voor Motorola/Cisco CMTSen?
    Is de backbone al eens flink uitgebreid?

     
  5. Hier 1705 ook nog steeds geen goede snelheid, ongeveer 6200kb/s en al één week geen telefoon. Ook het contact met de hel(p)desk is niet te doen. Of ze geven geen antwoord, of ze zeggen dat ze contact met je op zullen nemen en vervolgens hoor je er nooit meer iets van. Zo langszamerhand begin ik genoeg te krijgen van Ziggo. En ik ga echt niet bellen met een helpdesk voor 1€ per minuut vanaf een mobiel.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 mrt 2009
  6. Hier 1705JJ ook max 6000kbps, al een ruime week. Ik ben blij dat er nog meer gebruikers zijn. Ik zie idd dat er 15 uur geleden een connection reset is geweest maar verder geen snelheid verbetering...

    Edit: Telefoon doet het sinds vandaag wel weer eens..
     
  7. Ik zit op 1705EN, en de problemen begonnen na de 'update', zaterdag had ik wel telefoon en ik kon alles goed horen, maar de andere zijde verstond alleen een zwaar vervormde stem. Voor de update had ik eigenlijk bijna geen problemen gehad. Na een telefoontje met de helpdesk ( konden ze het met eigen oren horen ) was de conclusie modem stuk. Dit modem is afgelopen woensdag vervangen met de mededeling dat het aansluiten van de telefoon een paar uur zou duren. Ik geef toe dat 75 uur ook een paar uur is, maar dan verschillen Ziggo en ik toch van mening over de term 'een paar uur'. Tot op heden heb ik ondanks contact met de helpdesk alleen vernomen dat het ERROR-team er mee bezig is.
     
  8. Update

    Hier op postcode 1704TX sinds gisteren weer een snelheid van 20/3 Mbit, maar wat we wel opvalt, is dat wanneer je een upload start tijdens het telefoneren de andere kant jou niet meer kan verstaan. Ik heb dit getest met iemand op postcode 1705AT (ook HHW). Wanneer de andere persoon een upload start, gebeurt precies hetzelfde en kan ik die persoon niet meer verstaan. De telefoonverbinding wordt niet verbroken, maar het geluid valt grotendeels weg. Tegelijkertijd full-speed downloaden en bellen levert geen problemen op.

    Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

    Een eenvoudige manier om dit te testen: Start een snelheidtest via www.speed.io tijdens het telefoneren. Tijdens de downloadtest gebeurt er niets, maar tijdens de uploadtest val je weg voor de andere kant.
     
  9. Paar vragen (voor mensen in Multikabel gebied die vorige week op het nieuwe systeem gezet zijn, dus niet voor @Home of Casema klanten):
    • Heb je dit probleem nog steeds met uploaden en wegvallende telefoon (na gisteren)?
    • Hebben meer mensen ditzelfde (ken je anderen)?
    • En weet je zeker dat je dit vroeger niet had met uploaden ?
    (zodat het gemeld kan worden bij de mensen die hier aan werken)
     
  10. @Cees,

    Net nog even getest met een andere Ziggo abonnee in HHW, maar als deze een upload start tijdens het telefoongesprek blijft hij duidelijk verstaanbaar. Alleen hij heeft een Motorola modem van het type SBV5121E. Het probleem lijkt dus alleen op te treden bij de Webstar modems (EPC2203) :confused:
    Misschien dat andere forumleden deze test ook even kunnen doen?

    Ik weet trouwens niet of dit ook al speelde vóór de werkzaamheden, want ik download meer dan dat ik upload :mrgreen:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina