1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Storing Heerhugowaard postcode 1701 t/m 1705

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Micha1, 4 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik open er even een topic over, zodat mensen in dit postcodegebied weten, wat er momenteel speelt.
    Sinds de werkzaamheden afgelopen donderdagnacht, is de snelheid in dit gebied sterk gedaald.
    Dit is bekend bij Ziggo en het schijnt een storing te zijn in een kast (??) werd mij gisteren verteld.
    Resetten heeft dus geen zin. (Heb het zelf geprobeerd, maar zonder verbetering).
     
  2. CyGho

    CyGho Forum Member

    Berichten:
    26
    Ziggo:
    Alles in 1
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Locatie:
    Heerhugowaard - Ziggo
    Lid geworden:
    21 sep 2002
    Ja, ik haal hier (1703) een max snelheid van zo'n 700KB. Normaal rond de 1200KB.

    Dank voor de melding :)
     
  3. Ik ook 1703, met Grab-it ook ongeveer 700, schommelt er om heen. Normaal ook 1200-1250KB.
     
  4. Bij mij (postcode 1704TX) was de snelheid gisteren ook ca. 700 KB/s. Nadat ik het modem had gereset naar de fabrieksinstellingen (Reboot EMTA) ging de snelheid omhoog naar 1500 KB/s. Later op de avond kon ik zowel via speed.io als speedtest.net weer 20000 down en 3000 up halen, maar bij Eweka kwam ik nog niet hoger dan 1,8 MB/s (normaal 2,3 MB/s) en was de snelheid ook niet constant. Het wordt dus langzaam maar zeker beter. Was bij Ziggo ook bekend wanneer deze storing wordt opgelost?
     
  5. Jij hebt zeker een Motorola modem? Ik niet, ik kan hem zelf niet resetten.
    Nee, was niet bekend hoelang het zou duren, ze weten er wel allemaal van bij Ziggo.
     
  6. Nee, het is een SA-EPC2203. Zit een verzonken resetknopje aan de achterkant. Deze moet je een paar seconden indrukken met een puntig voorwerp en dan loslaten. Het modem voert dan een reset uit die overigens wel langer duurt dan bij een "normale" reset (stroom eraf en er weer op).
     
  7. Ik heb hem gisteren (rond 19.30)ook gereset met een paperclip, maar geen verbetering gemerkt
     
  8. CyGho

    CyGho Forum Member

    Berichten:
    26
    Ziggo:
    Alles in 1
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Locatie:
    Heerhugowaard - Ziggo
    Lid geworden:
    21 sep 2002
    Net ook maar even gereset, Speedtest.net geeft down 6245 Kb/s wat dus te kort is. Up wordt 1423 kb/s gemeten, wat wel weer aardig klopt.


    Edit: Speed.net moet natuurlijk Speedtest.net zijn :oops:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 mrt 2009
  9. Daar kom ik ook op uit, schommelt zo ronde 6000 Kb/s.

    Misschien dat iemand van Ziggo ons iets over de stand van zaken kan vertellen???

    Hebben meer mensen in postcodegebied 1701-1705 hier last van?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 mrt 2009
  10. Yep,

    Heb er helaas ook veel last van. Postcode 1702. Haal normaal 20000Kbs nu maar (schommelend) rond de 5000. Bel ook met ziggo en wanneer er bijvoorbeeld een download loopt die deze bandbreedte volledig gebruikt en ik ben aan het bellen kan degene aan de andere kant mij niet meer verstaan.

    Hoop dat ze het probleem snel opgelost hebben.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina