1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Hoe lang kan een smartcard offline zijn zonder gedeactiveerd te worden ?

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Helder, 4 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Als ik 6 of 7 weken met vakantie ga, kan ik met gerust hart alle digitale decoders stroomloos maken (om energie te besparen), zonder de kans te lopen dat de smartcards na de vakantie gedeactiveerd zijn en opnieuw geactiveerd moeten worden ?

    Wat is de maximale periode dat een smartcard offline kan blijven zonder gedeactiveerd te worden ?

    Helder
     
  2. Hier was hij, na een jaartje op zolder, gedeactiveerd.
    Activeren was met een telefoontje geregeld.
    Hoe dan ook, ik zou hem uit het stopcontact halen en uit de wandcontactdoos *coax* , zekers met het gevaar van blikseminslag, dan liever dat ene telefoontje als alles stuk.
     
  3. Zoals Manolito al aangeeft is het activeren van de smartcard zo gebeurd met 1 telefoontje.

    Het maakt trouwens geen verschil of de decoder van de stroom is of niet, de smartcard wordt ook met de decoder op de stroom niet gebruikt tijdens die weken. De kans dat de smartcard na 6/7 weken weer geactiveerd moet worden is trouwens vrij groot maar je kunt in ieder geval de decoder(s) zonder zorgen van de stroom af halen. :wink:
     
  4. Ok, bedankt.

    Alleen dacht ik dat de smartcard toch actief wordt gehouden als hij in de decoder zit terwijl de decoder standby is, want als ik de decoder stroomloos maak en daarna weer aansluit op het lichtnet, dan zie ik duidelijk dat de smartcard op de een of andere manier weer contact maakt met Ziggo.

    Dus, het heeft volgens jullie geen zin om de decoder tijdens de vakantie via een programmeerbare stopcontact elke week bijv. 10 min. van stroom te voorzien zodat ie 10 min. in standby mode wordt gezet, en daarna weer uit (stroomloos).
     
  5. Yeah right.. Check mijn topic in dit forum, "Activatie drama" :schater:
     
  6. En toch word er tijdens de standby stand van de decoder informatie uitgewisseld met het netwerk. Nou ja, informatie weggeschreven. Daarom kan het ook voorkomen dat als je de decoder een tijdje (bv 2 dagen) spanningsloos hebt gehad je niet direct beeld hebt als je hem weer inschakelt en eerst een E19 melding krijgt die binnen een paar minuten verdwijnt.
     
  7. De kaart maakt geen kontakt met Ziggo maar Ziggo maakt kontakt met de kaart... Als de decoder uit staat krijgt de kaart geen activatiepuls, in standby mode wel. Daarom krijg je, als de box een tijdje van de spanning af is, uiteindelijk een E19 als je hem aan zet. Hij moet dan eerst de activatiepuls krijgen voordat je beeld hebt, niets bijzonders verder.

    Gert.
     
  8. UltraSub, na het lezen van jou problemen denk ik maar toch dat ik een programmeerbar stopcontact ga kopen en tijdens mijn lange vakantie eens per week een paar minuten ga opnemen of zo.
     
  9. Ik heb vandaag een kaart die ik 1,5 jaar geleden bewust had laten deactiveren weer laten activeren, telefonisch. 1 uur later werkte deze alweer.

    Helaas is het zo dat je net een beetje geluk moet hebben wie je aan de andere kant van de lijn treft, en hoe die kan omgaan met het computer systeem denk ik zo.
     
  10. Ja, dat zal.. Inmiddels heb ik dus al zeker 8 man aan de lijn gehad, en allemaal hebben ze het niet kunnen regelen. Terwijl het toch echt niet moeilijk is wat ik vraag.
    Maar inderdaad, het is wel waar wat je zegt. Het eerste gedeelte van mijn probleem, het simpelweg activeren van een 2de smartcard, is uiteindelijk opgelost binnen een uur na een telefoontje. Ik krijg de indruk dat er in het weekend alleen 2de lijn zit of zo? In ieder geval niet het gewone aanvragen indienen in het systeem, maar mensen die daadwerkelijk ook echt wijzigingen kunnen doorvoeren in het systeem.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina