1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

HDMI problemen

Discussie in 'Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)' gestart door lobo405, 3 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb een Philips HD TV en de Cisco8455.
    Van het begin af aan heb ik regelmatig (vandaag weer) dat via de HDMI aansluiting er geen geluid is. :x Een terugzetten op fabrieksinstelling of de netsteker er 30 seconden uit en weer in helpen voor onbekende tijd.
    Verder heb ik altijd dat Discovery HD alleen maximum volume heeft.
    Dit dus alleen met de HDMI kabel. Het is de kabel die bij de Cisco zit.
    Via de dan maar een keer aangesloten Scart kabel heb ik geen problemen.
    Grappig (nou ja grappig) is dat als ik de source van de tv omzet op scart ik meteen wel weer geluid heb en regelbaar Discovery volume.
    Kies ik weer de HDMI dan heb ik de problemen weer.:?
    Alle 3 HDMI aansluitingen van de TV heb ik al geprobeerd.
    Ik heb de hele boel nu circa 3 weken en wordt er een beetje gallisch van.
    Tips of ideeen ?
    De telefonische helpdesk van Ziggo kon me helaas niet helpen.
    Iedere keer krijg ik iemand die de Cisco niet echt kent.
    Hier zie ik meer kennis, ook vanuit Ziggo, en ik hoop er uit te komen.
    Firmware Cisco lijkt me de nieuwste, geeft geen update aan.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 mrt 2009
  2. waarschijnlijk valt je geluid uit zodra je langs een zender komt met surround audio (zoals discovery HD). Zodra je daarvan wegzapt kan het geluid wegvallen. Wanneer je terugzapt naar de surround zender is het geluid over het algemeen terug. (bekend probleem in het grote 8455 topic)

    Het feit dat je het volume niet kunt regelen wijst daar ook op. surround signaal wordt rechtstreeks naar tv gestuurd via hdmi (vandaar normaal geluid via scart) en alleen de tv kan het volume dan regelen. wanneer je het niet surround geluidsspoor kiest zou het weer wel regelbaar moeten zijn (rode knop dacht ik uit mijn hoofd)
     
  3. I also have a Philips LCD TV, and have twice had the situation where audio dropped out. Changing channels did not help. Turning both the Cisco and TV on and off (multiple times) did not help.

    The problem did start when I switched channel, but I don't recall if I was switching away from a DD channel. However I'm pretty sure I went back to the original channel while trying to fix the problem. Next time I'll pay more attention. :?

    In both cases I resolved the situation by unplugging the Cisco's power cord, waiting a few seconds, and then plugging it back in again. (This seems to be the only way to truly reboot the unit. It seems harmless, unless of-course you have something recording—who knows what that might do.)
     
  4. HDMI probleem

    Hmm, het gebeurt bij mij volgens mij eigenlijk alleen nadat de Cisco en TV zijn uitgezet.
    Bijv. 's avonds als ik naar bed ga, en de volgende dag weer ga kijken.
    Die andere situatie is mij niet opgevallen.
    Zal ik eens op letten. :idea:
    Maar waarom alleen bij Discovery HD en niet bij de andere HD zenders?

    Volgens de winkel waar ik alles gekocht heb ligt het aande slechte HDMI kabel die bij de Cisco zit en moet ik een 'echte' dus dure kabel kopen.
    Zou snelheidsprobleem zijn van de kabel.
    Klinkt vaag :confused:
     
  5. Discovery HD heeft als primair geluidsspoor DD5.1, de andere HD zenders (NGC HD en Film1 HD) hebben dat als secundair geluidsspoor.
    Hoewel deze beide zenders niet altijd op het secundaire geluidsspoor DD5.1 uizenden, soms slechts DD2.0
     
  6. I forgot to cover this earlier, but the manual for the Cisco 8455DVB states that Ziggo is the support contact for this device in The Netherlands. (There might be a special phone-number, I don't recall.) It's not really acceptable that Ziggo cannot assist you. Unfortunately it's a third-party situation, which means getting someone to take responsibility for a problem is going to be quite frustrating.

    Shops make a huge amount of profit on cables. I would ignore the shop when it comes to resolving technical issues, unless you're able to actually talk to a repair/technical department. Even then, I would initially ignore suggestions to buy new cables.

    If you can, try to swap the cable with another from a friend/colleague. Cables can be a problem, but with digital they normally fail catastrophically or just work. If it can carry video, it can carry audio: HDMI transmits them both using the same wires and in the same way as far as the cable is concerned.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina