1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

HD360RS bevroren menu

Discussie in 'Samsung DCB-H360R (HDTV)' gestart door rijstfj, 2 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo
    Ik zit sinds 19 febr. 09, met een probleem.
    De tv stond die dag aan in de vroege ochtend, na ca. een half uurtje werd het gehele scherm blokvormig, ook op andere zenders. Ik had toen de tv uit gezet en 's avonds weer aan, maar de zelfde problemen. Hierdoor had ik de MEnu opgezocht van de decoder, echter deze was na het zien niet meer uit te krijgen.
    Mijn decoder de samsung HD360RS blijft op de display in MEnu stand bevroren staan, resetten doormiddel van de aan/uit knop a/d achterkant hielp niet, de modem reset (motorola) ook niet. Ziggo heb ik al a/d foon gehad (2x), en die stuurd mij nog een sticker toe om hem terkontrole te versturen, maar die sticker heb ik nog niet, dat duurd nog een week.

    Het geheel is net 2 mnd oud.

    Iemand die dit probleem herkent, of mij een hint kan geven.

    Hier nog even hoe en wat, TV = LCD scherm Samsung LE37A552, HDMi van Monster cable MC750HD ca 1meter op HMDi poort 1.

    Ik heb PS3 wel werken via HDMi poort 2, dus die tv doet het wel.

    vgr
     
  2. De decoder reageert ook niet meer op de afstandsbediening?
    Zorg wel dat je je op de STB knop op de afstandsbediening drukt.

    Als je de decoder opstart welke menu zien je dan het installatie menu?
    Kun je daarna de decoder ook niet opnieuw installeren? Zo ja probeer dat even met wel de juiste instelling voor je regio.

    Zou anders zo snel op dit moment ook niet weten wat het probleem is. Oh ja dat Moterola modem is alleen bedoeld voor internet en/of telefonie en heeft niks met digitale tv te maken.
     
  3. Hi
    Als de decoder van uit naar aan gaat, zie ik het volgende bericht in de display,
    Blauw licht, met een oplichtende tekst HDTV, hierna op een volgende tekst, DL - 1 - rA - BOOT, dan het klokje op 01:00 en daar blijft het op dat moment staan.

    Als de decoder op standby staat, en vanuit naar aan zetten, de zelfde tekst met daarop volgend, de tekst in de display, ON > MEnu daarna staat het bevroren.

    In het tv scherm staat niets, alleen alles zwart. op de tekst na HDMi 1 linksboven en signaalkabel kontroleren met een i van Info.
    Daarin staat vermeld,
    Beeld :dynamisch
    Geluid :Standaard
    SRS TS XT uit
    --:--
     
  4. Oke je ziet dus niet eens het menu?

    Druk eens op de "video output" knop op je afstandsbediening heb/krijg je dan wel beeld?

    Zo nee,wat als je de decoder eens aansluit met scart? en dan paar keer op de video output knop drukken tot je RGB ziet staan in het display (= scart output)?

    Kijk voor uitleg hiervan in de handleiding, pagina 49/NL 10:
    http://blob.ziggo.nl/dynamic//NL_HOME/BLOB_UPLOAD/Samsung DCB-H360R20080717181225.pdf

    Mocht je nu wel beeld hebben dan denk ik wel dat je nog in het menu zit en misschien de decoder opnieuw moet instellen de voor jouw woonplaats juiste netwerk instellingen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 mrt 2009
  5. :thankyou::pompom:

    Oke voor mekaar, ik kom nu tot de konclusie, dat de fout bij mij lag :oops:
    Ontwetend had ik waarschijnelijk destijds een verkeerde knop ingedrukt, nu je raad opgevolgd te hebben, bleek de video-output op 576p te staan.
    Kreeg hierna meteen de tekst R68 op decoder display, toen kwam in het tv scherm de MEnu OSD.
    Ik heb door de knop output herhaald ingedrukt tot 1080 te voorschijn kwam, en nu ga ik weer tv kijken :lol: en duimen draaien dat dit het allemaal was.

    Oh! Oh! had ik maar de vraag eerder gesteld dan alleen maar zoeken in het forum.

    Very thanks
    mvgr
     
  6. Ik had net hetzelfde probleem:

    ik was (digitale) tv aan het kijken en bedacht me ineens om es te gaan kijken of er een nieuwe software update was. De optie "software opwaarderen" was opgelicht, er was dus een update. Ik heb deze uitgevoerd (via de kabel gedownload), de 360 is 5 minuten bezig geweest en ging hierna rebooten. Maar toen had ik ineens geen tv meer!

    frequenties e.d. stonden nog goed, analoog deed het wel nog. Alles nagelopen met een telefonische medewerker van Ziggo, die wist ook niet wat het was en zei dat ik de decoder maar moest laten fixen door Samsung onder de garantie.

    Mjah, dat is voormij dus geen antwoord. Voor de software update deed alles het nog prima dus het ligt niet aan de decoder. Ik heb 'm dus maar teruggezet op fabrieksinstellingen en tadaaaa, hij doet het weer.

    Durft iemand anders met een 360 het aan om die update ook te installeren en te kijken of het bij hem/haar ook zo gaat als bij mij? Dan kunnen we even doorgeven dat de update van het netwerk afmoet!


    PS: weet iemand wat het verschil is tussen de verschillende "QAM"-opties? Geen idee wat ik hier moet invullen, staat nu op 64 en het beeld is goed. Maar misschien is QAM32 beter?
     
  7. update

    ik heb de update vandaag ook uitgevoerd,en ik heb geen enkel probleem gehad met samsung hd 360r.
    er werd vermeld dat het zappen daarna sneller zou gaan,nu gaat het veel langzamer,dit nog eens een goed doordachte updute.
     
  8. Na het terugzetten op fabrieksinstellingen duurt het bij mij weer eeuwen vordat de decoder opgestart is :( Vóór dit hele gedoe duurde het maar 2 seconden, nu weer zowat 2 minuten...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina