1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ziggo heeft geen Relay Server?

Discussie in 'Internet - Email' gestart door eagle3108, 1 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Beste Ziggo gebruikers,

    Voorheen kon je bij de service site van Multikabel je DNS aanmelden, waarna je zelf een 'soort' Email server thuis kan laten draaien..

    Echter ik kan deze niet bij Ziggo vinden..

    Als ik de MX records aanpas:
    A-record mail.mijnsite.nl
    mx 10 mail.mijnsite.nl
    mx 20 mx.multikabel.nl
    mx 30 mx1.multikabel.nl

    Ik kan geen email versturen naar mijn exchange server. Kan iemand mij helpen, of eventueel corrigeren waar ik fout ga?

    Ik hoor graag van iemand :)

    Mvg Eagle3108
     
  2. Lees even wat berichten in dit deel van het forum door, dan weet je meer.
    Ik heb je bericht even verplaatst naar het juiste deel van het forum.

    Samenvattend, deze service werkt momenteel niet meer automatisch ivm alle wijzigingen en je kunt ook geen nieuwe domeinen meer toevoegen. Als je een bestaand en werkend domein had zul je wanneer je ip-adres wijzigt geen mail meer krijgen. Dat kan alleen handmatig gecorrigeerd worden. In dat geval kun je proberen via een PB via het forum naar Chrisdb te vragen of dat mogelijk is.
     
  3. Het hoogste mx record moet die van Ziggo (Multikabel) zijn.

    Het is sinds kort ook mogelijk om Google apps te gebruiken voor IMAP. Kijk maar eens op http://www.google.com/a/help/intl/nl/admins/editions.html.
    Zo kun je je mx-record naar google laten verwijzen en kun je met je favo email-client via ssl je email lezen. Heel handig!

    Cheers,

    Renetta
     
  4. mx record

    Hoi Renetta,

    Zijn deze instellingen niet goed?

    Als ik de MX records aanpas:
    A-record mail.mijnsite.nl
    mx 10 mail.mijnsite.nl
    mx 20 mx.multikabel.nl
    mx 30 mx1.multikabel.nl

    Verzenden vanuit mijn exchange werkt wel (SMTP)
    maar ernaar toe sturen niet..

    Ik hoop dat jij mij verder kan helpen..

    Bedankt voor de feedback..

    Mvg,

    Eagle3108
     
  5. Eagle3108,

    E-mail relay kon in het verleden door op de Multikabel Servicesite je domeinnaam aan te melden dat deze door Multikabel gerelayed moest worden.

    Op dit moment is die interface uitgefaseerd en de mogelijkheid nog niet opgenomen in het product portfolio van Ziggo.

    Je hebt dus 'technisch gezien' je instellingen keurig, echter de Ziggo mailservers accepteren ze niet ....

    Op dit moment kun je niet via de 'gangbare' methode (dns) dit voor elkaar krijgen. Alleen door gebruik te maken van een externe partij die je e-mail voor je in ontvangst nemen en afleveren op een afwijkende poort richting op modem is een optie ...

    mvg,
    Chris
     
  6. externe partij?

    Beste Chrisdb

    Bedankt voor u reactie op mijn vraag.

    Heeft u misschien voor mij een paar voorbeelden van externe partijen die ik daarvoor kan gebruiken?

    Bvd,

    Eagle3108
     
  7. rollernet.us is 1 van de meest gebruikte, hierbij moet je je mail extern via een andere poort verzenden bv 2525 en die opvangen in je router en doorzenden op poort 25 naar je locale exchange server.

    ik gebruik het nu zelf ook tijdelijk tot ziggo weer een mailserver relay gaat gebruiken.

    succes.
     
  8. google apps

    Werkt goed, is gratis...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina