1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Output resolutie=input resolutie

Discussie in 'Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)' gestart door kermy, 1 mrt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Beste mede forumleden,


    Wanneer is het zover dat de Cisco in staat is om de output resolutie gelijk te maken aan de input resolutie. Ik bedoel dat SD materiaal op 576i uitgestuurd word en HD op of 720p of 1080i. Het lijkt mij met de verbetering an interne scaling en deinterlacing in flatpanels dat deze dan ook de kans moeten krijgen om hun beste beentje voor te zetten. Het zou in ieder geval een keuze mogelijkheid moeten zijn in de Cisco.
    Met vriendelijke groet,


    Kermy
     
  2. Als je de cisco op 1080i zet gebeurt tenminste het deinterlacen door je TV. Heb de cisco nog niet kunnen betrappen op slecht upscalen.
     
  3. beste exroosje,


    Daar ik een losse scaler heb zou ik graag in staat zijn zelf de keuze te maken.
    Met vriendelijke groet,


    Kermy
     
  4. Het verzoek om deze optie terug te zetten in de firmware bestaat al sinds de eerste levering van de Cisco.

    In de handleiding die bij de Cisco zit staat deze optie namelijk gewoon vermeld, maar Ziggo heeft besloten hem eruit te halen omdat het voor verwarring zou zorgen bij de gebruikers.

    Ik zou zeggen dat maken de gebruikers zelf wel uit...

    Ben benieuwd of de optie terug is in de firmware die deze maand uitkomt, maar dat zal wel niet.
     
  5. Actually, missing this feature alone has tempted me to turn the Cisco:

    • The upscaler in the Cisco is pretty poor compared to my TV. So I want the Cisco to just pass it on through.
    • The Cisco does not report anywhere what the format for a channel actually is. This means I have to resort to Wikipedia's list of Ziggo channels to work out for a particular channel what the video format should be.
    • The manual clearly lists it as an option, and hence I expected the feature to be present when I bought the device.

    In particular, due to the last point I currently consider the device defective. If not resolved within the warranty period I will be returning the device as such.

    I can understand that Ziggo may want to have a default setting that will work out-of-the-box for everyone (including those with defective TVs which mis-report the formats they support). However it's very frustrating for the option to be removed for those that do want to use it.
     
  6. output resolutie

    Misschien kan Kitaro hier iets zinnigs over zeggen?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina