1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Internet hapert

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door wenmali, 28 feb 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,
    Ongeveer een maand geleden heb ik een nieuwe pc gekocht. Deze is sneller dan mijn vorige, heeft een betere videokaart (wel onboard, net zoals bij mijn oude pc), meer geheugen enz.
    Toch gaat van het begin af aan internet erg traag, en lopen regelmatig pagina's vast. Scrollen gaat langzaam en niet vloeiend, filmpjes op bv youtube gaan stotterend (het beeld staat een tijdje stil, en gaat dan weer verder terwijl het geluid wel normaal gaat), simpele spelletjes bij bijvoorbeeld king.com blijven een paar seconden stilstaan en gaan dan weer verder, en fotoslideshows op hyves gaan niet vloeiend.
    Op mijn oude (en dus tragere) pc liep alles wel goed....
    Als ik gewoon een spel speel (dus vanaf een cd) loopt dat wel weer stukken beter dan op mijn vorige pc. (Bijvoorbeeld de Sims)

    Ik heb een Arris modem, model tm401b, geen router, geen draadloos internet.

    Mijn pc is een AMD Athlon 64 x 2 dual core processor 6000+
    Kloksnelheid 2,99 GHz, 1,87 gb\
    Mijn netwerkadapter is Atheros L1 gigabit ethernet 10/100/1000 Base-T controller en ik heb eeb onboard videokaart ATI Radeon x1200 series.

    Mijn ziggo-abbonement is Z 2

    Ik heb gecontrolleert op virussen (met Avast) en panda, en op spyware met spydoctor en adaware. Niks gevonden. ook Ccleaner gedraait, en ook daarna geen verbetering. Ik heb de internet explorer (7) gereset en de standaard waarden terug gezet. Ook geen verbetering.
    Bij apparaatbeheer staan nergens uitroeptekens, en alle stuurprogramma's hebben geen problemen.
    MsConfig bekeken en geen rare programma's kunnen ontdekken, er staan 8 programma's aangevinkt.
    Ook cmd en daarna netstat /b geprobeert, daar stonden 2 regels.

    Speedtest gedaan en kreeg de volgende uitslag:
    Download
    Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in NederlandLimiet overschreden[​IMG] 1204.9 KByte/sec
    (=9639 kbps)Upload
    Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalenLimiet overschreden[​IMG] 171.6 KByte/sec
    (=1373 kbps)Connection
    Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland.Klaar[​IMG] 1419.0 Conn/minPing test Nederland
    Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt)Niet beschikbaar
    (onderhoud)
    Ik weet eerlijk gezegd niet veel van computers (alles wat ik heb geprobeert heb ik via internet opgezocht....) maar nu weet ik het dus echt niet meer.
    Hopelijk heeft er hier iemand nog tips, wel graag in jip en janneketaal, want zoals gezegd weet ik niet veel van computers, internet enz....
    Alvast bedankt!
     
  2. 1. Draai eens met je beveiligingssoftware uitgeschakeld.
    2. Draai eens in beveiligde modus.
     
  3. Als je met die 1,87gb je RAM geheugen aangeeft, zou daar het probleem kunnen liggen. Zo'n waarde kan op een defect geheugenmodule wijzen. Dit kan dus het gedrag van je pc verklaren.

    Als je Vista gebruikt, is 2GB RAM wel aan te bevelen.

    Als je alleen problemen ondervindt met surfen, probeer dan eens google chrome. Als deze browser geen problemen geeft, dan ligt het aan Internet Explorer.

    Het zou ook nog zo kunnen zijn dat, door spy-/addware of wat in het verleden ook nog wel is voorgekomen door antivirussoftware, je internetverbinding beschadigd is.
    • Bij windows xp zou je dit kunnen oplossen door WinSock Fix te starten. Dit programmaatje kun je overal op internet vinden. Het is een betrouwbaar programma dat ik ook al enkele keren heb gebruikt.
    • Bij Vista zou je een verbindingsprobleem kunnen oplossen door naar start te gaan en vervolgens op uitvoeren te klikken. Er wordt een klein schermpje geopend waar je in de tekstbalk naast 'Openen' de tekst cmd invuld. Vervolgens opent een zwart scherm, een dos-box. Type het volgende in en druk dan op enter: netsh winsock reset . Start daarna je pc opnieuw op en kijk of je probleem nu opgelost is.
    Misschien is er iets bij waar je mee verder kunt. Oh ja, het kan natuurlijk ook nog aan je modem liggen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 mrt 2009
  4. Ik heb in de veilige modus gedraait, en het maakte geen verschil.
    Verder heb ik een andere internetkabel geprobeert, ook geen verschil. Videodrivers opnieuw geiinstalleerd, niks. Ook de tip om avast uit te schakelen opgevolgd, wederom noppes.
    Toch maar eens gebelt naar Ziggo, volgens hun was de aansluiting en modem prima. Zij dachten dat het aan een verkeerde installatie van de videokaart (onboard) kon liggen. Zoals gezegd opnieuw geiinstalleerd zonder resultaat.
    De beschrijving van mijn pc in de eerste post heb ik opgezocht bij systeemeigenschappen (omdat smeets116 iets zei over mijn ramgeheugen).
    Ik heb nu even de kassabon erbij gepakt, en daarop staat het volgende:
    Asus AM2+M2A-MX
    amd Athlon X2 6000 box
    Kingston 2048mb DDR-II 800mhz
    Samsung 400gb 7200rpm 8mb S-ata 2
    Samsung SH-S223Q 22x Bulk LS
    LC Power 420Watt
    Dus al met al ga ik er steeds minder van snappen....
     
  5. Als ik je eerste berichtje lees, komen de snelheden overeen met die van Alles in 1 plus. Als je met meerdere snelheidstesten deze waardes krijgt, ligt het probleem waarschijnlijk niet aan je internetverbinding.

    Test ook eens met www.speedtest.net en www.speed.io
    Voer deze test op verschillende tijden van de dag uit. Drukte op internet kan je werkelijke snelheid beperken.

    Het lijkt er op dat er een programma op de achtergrond draait en deze problemen veroorzaakt.

    Als je vista gebruikt, kan ik je mededelen dat bij mij soms de Internet Explorer bevriest. Of het duurt dan heel lang tot hij verder gaat, of het scherm blijft gewoon hangen.

    Als er een programma stoort, kun je dit terug vinden in 'Taakbeheer'. Klik met de rechtermuisknop op de taakbalk onder in het scherm. Selecteer Taakbeheer. Nu opent het scherm 'Windows taakbeheer'.

    Wanneer je nu een flimpje afspeelt bij youtube en de pc begint te haperen, kun je controleren in het bovengenoemde scherm controleren of de prestaties beinvloed worden doordat de processor van je pc volledig in gebruik is. Je ziet dan in het tabblad 'Prestaties' het CPU-gebruik op bijna 100% staan.

    Als dit het geval is, kun je in het tabblad 'Processen' kijken welk proces er zorgt voor de haperingen. De kolom 'CPU' van dit proces heeft dan een hoge waarde. Zoek m.b.v. google waarvoor dit proces dient, en wat je aan de problemen hierdoor kunt doen.

    Mocht dit niet het geval zijn, en de prestaties nauwelijks beinvloed worden door het gebruikt van internet, als het scherm stottert of hapert, kan het aan software liggen die nodig is om die internetpagina te kunnen bekijken.

    Te denken valt dan bijvoorbeeld aan plugins zoals Flash, Shockwave, Java.

    Hier zou ik naar gaan zoeken. Als je bijvoorbeeld een spelletje speelt, en je hebt hiervoor java moeten installeren, verwijder Java en installeer hem opnieuw.

    Ik hoop dat ik je hier een beetje mee in de richting van een oplossing heb kunnen brengen. Belangrijk is nu te weten of het probleem ontstaat doordat je processor te zwaar wordt belast. En geloof me, ook een dualprocessor kan dat overkomen als je een internetpagina bezoekt die niet 100% in orde is.
     
  6. Bedankt voor je snelle reactie, ik ga weer verder met zoeken...
    Overigens: ik gebruik windows XP
     
  7. Ik heb je advies opgevolgt, en taakbeheer gestart. Vervolgens een youtube filmpje opgezet.
    Zo gauw het haperen begon, schoot de CPU ophoog.
    IEXPLORE zat in de 80, en System ging ook wat omhoog naar 15. Het geheugen wat op dat moment bij IEXPLORE werd aangegeven stond op 66.332 kB, toen internet explorer was afgesloten op 39.332 kB.
    Als het filmpje gewoon soepel verder liet zakte de CPU weer naar lage waardes (rond de 5, soms 10, soms 15). En als het beeld weer stilstond schoot het omhoog.
    Maar hoe kan ik nu ontdekken hoe dat komt en wat ik er eventueel aan zou kunnen doen?
    Alvast bedankt!
     
  8. Schiet naar de 80-100%? Indien de CPU voor langere tijd als een paar korte pieken naar de 100% schiet dan loopt die tegen zijn max aan en zal er het een en ander niet meer soepel verlopen.

    Op zich zou de CPU voldoende power moeten hebben om vloeiend een film af te kunnen spelen. Het is niet de buffer die leegloopt wegens haperend internet want dan schiet je CPU gebruik niet zo omhoog. Ik gok erop dat er ergens een driver (mogelijk videodriver) niet of niet goed geinstalleerd staat, of een te oude of niet compatible versie waardoor het geheel begint te haperen als hiervan wat gevraagd word.
     
  9. Patch level? (SP3 geïnstalleerd?)
     
  10. wenmali,

    Installeer Google Chrome eens. Als je met die browser geen problemen hebt, en alles werk zoals het hoort, dan zou je eventueel je computer opnieuw kunnen installeren met een andere windows xp cd.

    Ik weet dat het veel werk is, maar er bestaat ook nog eens de kans dat je Windows cd het probleem is. Er van uit gaande dat je vanaf de eerste dag problemen met suften ondervind. Om dit te controleren, even Google Chrome of een andere browser installeren. Dan weet je of het probleem aan je internet explorer (IEXPLORE.EXE) ligt.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina