1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Kan geen zenders vinden

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Silentium, 28 feb 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

    Ik heb sinds kort een startpakket van Ziggo aangeschaft via de aanbieding van Eredivisie Live. Bij de installatie van de Humax IR-Fox C kan de decoder echter geen zenders vinden. Daarop heb ik de helpdesk gebeld en die zei dat het waarschijnlijk door een te zwak signaal komt, aangezien ik volgens hem wel de goede instellingen had ingevoerd (freq. 369000, netwerk-ID 9700 in Groningen stad). Dat kan kloppen want in eerste instantie had ik een signaalsterkte van 8% en een kwaliteit van 10%, wat te laag blijkt te zijn.

    Vervolgens heb ik een signaalversterker (+18db) aangesloten en ter controle de coax van 7,5m vervangen door een van 1,5m. Het verkorten van de kabels bleek weinig uit te maken, maar de signaalversterker krikte de signaalsterkte op naar ongeveer 50%. De kwaliteit bleef echter op 10% steken.

    Nu vermoed ik dat het zeker niet helpt dat ik in een studentenhuis woon, waar de boel bij binnenkomst gelijk een aantal maal gesplitst wordt naar de verschillende kamers. Daar kan ik echter weinig aan doen, want veel andere opties heeft mijn huisbaas ook niet. Mijn vraag is daarom of iemand enig idee heeft van hoe dit opgelost kan worden en of ik nog iets anders over het hoofd zie. Overigens heb ik de smartcard zojuist aangemeld bij Ziggo, maar dat zal dan nog niet geregistreerd zijn.
     
  2. Het beste zou je het splitsen van de kabel kunnen doen daar waar deze binnenkomt en waarschijnlijk in jouw geval meteen met een versterker op die plek.
    Bijv. een goede van Hirschmann zoals de GHV 20M, deze heeft 4 aansluitingen.
     
  3. Hoe is je analoge beeld op die kabelaansluiting als je dezelfde kabels gebruikt die je nu in je humax hebt zitten?
    Als dat sneeuwvrij is, moet je een goede ontvangst hebben, anders is je ontvanger misschien defect, probeer deze dan eens bij iemand anders.
     
  4. Zorg dat je als eerste het signaal aftapt.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina