1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Hoe krijg ik mijn smartcard geactiveerd?

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door mvv, 28 feb 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Wie weet een goede manier om mijn smartcard geactiveerd te krijgen want de reguliere manier lijkt echt helemaal nergens op uit te lopen.

    Ik heb keurig begin december mijn smartcard nummer doorgestuurd en aangezien na 2 weken alles nog gewoon werkte nam ik aan dat men het had ontvangen en verwerkt had. Blijkt nu ineens dat de preview periode verlengd was ten op zichte van vroeger en dat mijn smartcard nummer niet geactiveerd is en ik dus een E19 melding kreeg.

    * Een contact/klacht formulier ingevuld op de website:
    Email terug gehad dat mijn smartcard geregistreerd was en dat het binnen 48 uur zou gaan werken.

    * Ruim 48 uur later werkte het nog steeds niet en dus maar eens gebeld
    Blijkbaar klopte er nog iets niet in de registratie, dit werd ter plaatse verholpen en binnen 48 uur zou het gaan werken.

    * Inmiddels is het weer ruim 48 uur later en het werkt nog steeds niet.

    Na 3 gefaalde pogingen ben ik het wel een beetje heel erg zat en wil ik gewoon dat iemand die wèl verstand van zaken heeft er naar kijkt. Maar hoe krijg je iemand te spreken die wèl begrijpt hoe het werkt en hoe een smartcard correct geregistreerd kan worden? Of welke andere manier moet ik bewandelen om mijn doel te bereiken?

    Groeten,
    M.
     
  2. Het is vandaag zondag, een mooie (en meestal rustige dag) om eens te bellen naar 0900-1884.

    Ik zou zeggen probeer het eens! :mrgreen:
     
  3. Het is ook mogelijk de smartcard te registreren via de website van Ziggo:

    https://mijn.ziggo.nl/Ziggo/htdocs/...eCheck.jsp?p_bestel=1&p_scenarioid=TVZ2SMAREG

    De website is inderdaad geen kampioen wat betreft duidelijkheid (het lijkt of deze website alleen te gebruiken is voor nieuwe producten e.d.), maar als je goed oplet staat ergens onderaan een optie om een smartcard te registreren.
    Ik heb het via deze maner gedaan, en binnen een dag of 3 een bevestiging thuis. Het lijkt er derhalve op dat het geluk is.
     
  4. Aaah, ik heb snel even gekeken en je hebt gelijk: je kunt gewoon ook op zondag bellen (ik meende alleen maandag t/m zaterdag). Alleen nu is het natuurlijk nog altijd de vraag of poging nummer 4 wel gaat lukken... Ik heb geen zin en geen tijd om tientallen telefoontjes te moeten plegen en tientallen keren maar weer 48 uur moeten wachten totdat duidelijk is dat het werkt of niet. Maar ik zal straks weer eens bellen.....

    Oslo, mijn smartcard nummer is dus wel degelijk geregistreerd op dit moment, zowel bij poging nummer 2 als bij poging nummer 3. Alleen blijkbaar niet goed geregistreerd, want het werkt niet.
     
  5. We weten allemaal dat het via de site kan, maar schijnbaar gaat het dan niet goed.

    2 keuzes: je blijft met deze rare situatie zitten en men praat er alleen over op dit forum wat niets opleverd òf je strekt je rug even, borst vooruit en je gaat even bellen en dan ben je van de hele situatie af, mits alles natuurlijk goed uitgelegd aan de HD. Jouw keuze... ik wist het wel.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 mrt 2009
  6. Ik ga ook weer bellen hoor, want ik zou ook vooralsnog geen andere manier weten om nog iets veranderd te krijgen anders. Dat was juist de reden van mijn bericht hier, in de hoop dat iemand een goede hint had of er nog andere manieren dan bellen waren. Blijkbaar niet dus.

    De reden is ook dat als het al drie keer niet goed gegaan is, ik niet bepaald verwacht dat het de 4de of de 5de keer wel goed zal gaan. Maar wie weet, niet geschoten is altijd mis.
     
  7. Probeer eerst te bellen, vaak activeren ze het ter plekke en heb je binnen een uur weer beeld. Werkt het dan nog niet, meldt het dan nog even in dit topic. Hier op het forum lopen ook Ziggo medewerkers rond, ook van de tweede lijns Digitale TV afdeling die dit soms wel oppakken.

    Vermoedelijk hebben dit je bericht niet gezien omdat je het niet in het Digitale TV deel van het forum gepost hebt maar in 'algemeen'. Ik zal dit topic zometeen maar even verplaatsen naar het juiste forumdeel.
     
  8. klinkt bekend, ik heb zelf ook gepoogd om mijn Smartcard geactiveerd te krijgen, via:
    - website
    - telefonisch (6 uur 40 minuten totaal)
    - antwoordkaard uit pakket
    - fax
    - reactieformulier Ziggo homepage
    - reactieformulier Ziggo-zakelijk homepage (de Z1 hier is een collectieve aansluiting)

    Enige reactie van Ziggo was een email, waarin werd beloofd e.e.a. binnen 48 uur te activeren.

    Ik heb m'n heil voorlopig gezocht in, elke 2 maand een nieuwe smartcard te kopen (€ 15,25), kijk ik voor iets meer dan 7 euro per maand naar alle zenders.
    http://www.factoryprices.nl/product...iggo/@Home_Startpakket_TV_Digitaal_(Smartcard)
     
  9. Ik heb in andere topics ook mijn problemen al aangegeven en tot op heden is het nog steeds niet goed, ook na de hulp van een medewerker van Ziggo die hier aktief op het forum is, helaas...

    Nog steeds dig. extra zenders op mijn oude adres waar ik al 1,5 jaar niet meer woont, factuuradres is ook nog steeds daar terwijl het leveradres het nieuwe huidigeadres is (hoe het mogelijk is weet ik niet)...

    Gisteren weer gebeld, alles uitgelegt en de medewerker vond mijn hele verhaal ook in zijn systeem, uitgelegt dat ik mijn dig. extra zenders alleen op 1 smartcard hoef maar nu zijn ze van allebeide kaarten weer verdwenen..

    Ik heb al met de helpdesk net gebeld maar de optie in het menu over dig. tv is niet aanwezig dus morgen maar weer bellen...

    ik ben bijna moedeloos....Zulke simpele dingen en dat gaat maar verkeert......
     
  10. Bij mij is het in ieder geval inmiddels gelukt, met dank aan een opmerking die ik hier heb gelezen op het forum (maar die ik nu niet meer terug lijk te vinden?).

    Poging nummer 3 is vermoedelijk mislukt vanwege een user-error (door mij dus). Die opmerking die ik eerder vandaag las ging over het ook aan laten staan van de decoder zodat deze het signaal zou kunnen oppikken. Naïef als ik blijkbaar ben en vol vertrouwen dat dit soort wijzigingen door de apparatuur zo opgepakt kunnen worden zodra het signaal op de kabel gewijzigd zou zijn, had ik dit dus niet gedaan. De decoder zal voorheen niet langer dan een paar minuten aangestaan hebben tijdens het constateren van de E19 error. Het was me ook per e-mail en telefonisch niet gezegd dat ik mijn decoder tijdens die 48 uur maar aan moest laten staan.

    Zodra de decoder wat langer aan heeft gestaan bij mij deed alles het in een keer weer wel.

    Succes voor degenen die nog een smartcard werkende proberen te krijgen! En dank voor de suggesties hier!

    P.s. de "wacht" muziek aan de telefoon mag wel iets verbeterd worden :wink:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina