1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Bug&Wishlist

Discussie in 'Humax iHDR5050-C (HD-PVR)' gestart door SayMr2Me, 28 feb 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Volgens mij ben ik gisteren gestuit op nog een bug/wish.
    Ik had een openstaande ftp verbinding met de Humax.
    In eerste instantie was er geen transferactiviteit maar desondanks vertoonde het digitale beeld (van NL1) regelmatig de bekende blokjes verstoring. Vermoedelijk omdat het ftp programma om de zoveel tijd de verbinding checkt?
    Later zond ik gedurende een half uur verschillende bestanden naar de Humax.
    Het beeld was toen zeer regelmatig niet om aan te zien van de verstoringen.
    Uiteindelijk maar analoog tv gekeken.
    Ik was niets aan het opnemen.
    Dat moet beter kunnen!
     
  2. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Ik vraag mezelf af waarop jij jouw bericht baseert.
    Voor iemand die pretendeert zich te baseren op feiten doe je nu wel erg veel aannames.
    En ja, er van uit gaan dat het in het verleden zo was en nu weer zo zal gaan is ook een aanname.

    Denk je nu echt dat als in de komende update een (nieuwe) bug zit dat
    ze daar dan niets meer aan doen?

    Je doet net alsof Ziggo de specificaties voor de Humax zelf maakt en dus
    bepaalt welke bugs en wishes meegenomen gaan worden in een
    volgende update.
    Dat bepaalt en maakt Humax echt zelf uit.

    De Samsung P850R heeft ook meer dan 1 update gehad. Ook werden
    daar wishes in opgenomen.

    De aanname dat Ziggo zegt zogenaamd serieus te kijken naar features om
    de klanten zoet te houden snijdt ook absoluut geen hout.
     

  3. Ik weet wel zeker dat na de update de Humax iHDR 5050 een stuk beter/vertrouwelijker is. Voor de 5050 had ik een 5000 en na de update was hij (bijna) perfect.
    IK heb er wel vertrouwen in.
     
  4. Ik kan Humax niets kwalijk nemen en ben ervan overtuigd dat de belangrijkste bugs worden verwijderd. Het foutief opnemen ligt overigens niet alleen aan de Humax maar ook aan Ziggo en is dus niet alleen Humax te verwijten (als er al wat te verwijten valt). Humax en Ziggo hebben toegezegd dat ze deze serieuze bug onderzoeken en daar heb ik vertrouwen in.

    Het implementeren van wishes is een heel ander verhaal. Eén gaan ze zeker bouwen en dat is opnemen uit de buffer. De andere is natuurlijk veel lastiger omdat zo'n ontwikkelproject tameklijk kostbaar is. Ik reken dan met +/- 100 Euro per mensuur die erin gaat. Je moet naast het bouwen van de wensen dit ook goed specificeren en uiteindelijk erg goed testen want het laatste wat je wilt is nieuwe fouten introduceren. Dit beteket overigens niet dat er geen nieuwe fouten geïntroduceert kunnenn worden. Al met al ben je dan 10-tallen duizende Euro's verder voor een nieuwe release voor de 5050C waarvan je hoopt dat de programmatuur voor latere versies gebruikt kan worden zonder al te veel aanpassingen. Ik kan mij dus voorstellen dat Humax zeer mondjesmaat nieuwe releases uit zal brengen of dat we rekening moeten houden met een drastische verhoging van de aanschafprijs van volgende modellen.

    Barlin
     
  5. Waarom laat Ziggo dan de nieuwe bugs die na de laatste firmware update geïntroduceerd zijn in de Humax IR-FOX C niet oplossen. Op een ander forum deed een Ziggo medewerker die dagelijks de forums afstruint net alsof er geen bugs meer in de Humax IR-FOX C bekend zouden zijn bij Ziggo. Ik kreeg expliciet de vraag of ik dan een lijst wilde samenstellen van de bekende bugs nadat ik mijn beklag deed na de zoveelste keer resetten van de IR-FOX C omdat de tijd niet klopte en daardoor ook de EPG niet meer werkte. Al die bugs zijn ook via het betreffende Humax IR-FOX C forum alhier aangekaart direct nadat ze geconstateerd waren en door mij ook op andere forums. Ik heb dus bij het plaatsen van de lijst expliciet aangegeven dat ik de vraag om het overzicht onzin vond van de persoon in kwestie omdat ze zelfs allemaal weer eens waren aangestipt in het topic waar de vraag gesteld werd. Daarop werd niet gereageerd, maar er kwam wel een toezegging dat er "serieus" naar gekeken zou worden. Dat soort toezeggingen heb ik wel vaker gehad van die medwerker. Nooit meer wat van gehoord natuurlijk omdat er maar één doel is en dat is de klant het idee geven dat er iets gaat gebeuren in de hoop dat de klant dan het niet langer blijft aankaarten.

    En zoals gezegd komen veel van wishes ook al naar voren in de topics van de andere PVR's, dus had Ziggo deze keer alle gelegenheid om een aantal van die wishes op te laten nemen in de iHDR-5050C voordat deze uitkwam zoals nu opeens wordt toegezegd voor een volgende PVR.

    Maar goed, het staat je vrij om je door Ziggo een ander beeld te laten schetsen. We zullen wel zien wat er met de komende update aan bugs wordt opgelost en of er dan nog eens een firmware update gaat komen om de nog niet goed opgeloste zaken en nieuw geïntroduceerde zaken als nog op te lossen. Ik hoop dat Ziggo mijn ongelijk gaat bewijzen, maar ervaringen uit het verleden zijn voor mij nog steeds geen aanleiding om mijn verwachtingen bij te stellen.
     
  6. De oplossing is inderdaad eenvoudig door even te wachten wat er daadwerkelijk in de release zit. We kunnen vervolgens de lijst compleet houden en afvinken wat er geïmplementeerd is. Dit ligt natuurijk een beetje in de handen van SayMr2me die al enorm veel waardevol werk op dit gebied heeft gedaan.

    Wat al eerder is gezegd is dat Humax zich waarschijnlijk niet veel aantrekt van wat Ziggo aan wensen naar voren brengt. Het zou een idee kunnen zijn asl Humax een soort van Gebruikersforum opent waar zij een beperkt aantal mensen in de ontwikkeling laat participeren. Wellicht gebeurt dit al.

    Misschien kan Annoniem van Ziggo hier zijn[haar licht over laten schijnen.

    Barlin
     
  7. Door de buglist en posts over onopgeloste bugs lijkt het net alsof we het hier over een bijzonder slecht apparaat hebben. Dat kan ik niet onderschrijven; ik ben enorm blij met deze alleskunner. En voor de dagelijkse behoefte voldoet het meer dan uitstekend. Ook voor de veeleisende gebruiker voldoet het apparaat prima.
    Aan de problemen wordt gewerkt. Ook daar ben ik van overtuigd.

    Overigens kan ik me de frustratie van een enkeling wel voorstellen, maar daar hebben we het in deze thread niet over.
     
  8. En laat ik het hier nou helemaal mee eens zijn. :pompom:
     

  9. Het merendeel van de leden die serieus reageren zijn niet zozeer ontevreden maar wel zeer kritisch. en dat is terecht. en het doel is dan ook om wat verbeteringen te weeg te brengen zodat die tevredenheid stijgt.
     
  10. Het is zo dat mensen erg makkelijk over dingen heen lezen. Als je sommige dingen ziet denk je toch wel twee keer voor het kopen van de 5050C.

    Ik denk niet dat het zo erg is, ik had zelf 2 keer last van een paar dingen(19-4 met opnemen). Na het lezen van de topics over the 5050C gewoon gekocht 1ste digitale tuner die in mijn huis staat.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina