1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Vraagje over signaal

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door FreewayOrange, 28 feb 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Vandaag na weken wachten kwam pakket eindelijk binnen. Dus direct aansluiten en alles werkt opzich prima. Nu bleek snelheid niet goed te zijn, na een telefoontje bleek dat Ziggo Z3 geactiveerd had en niet Z3i. Dit wordt volgens de helpdesk binnen 2 weken weer omgezet.

    Maar mijn vraag is of onderstaand signaal gegevens goed zijn. Ik ben helemaal nieuw in het kabel gebied, dus de waardes zeggen me niets momenteel:

    [FONT=Arial,Helvetica]Downstream[/FONT] [FONT=Arial,Helvetica]Value[/FONT]
    Frequency 482000000 Hz
    Signal To Noise Ratio 39.8 dB
    Power Level -2.1 dBmV
    [FONT=Arial,Helvetica]Upstream[/FONT] [FONT=Arial,Helvetica]Value[/FONT]
    Channel ID 1
    Frequency 35600000 Hz
    Power 42.7 dBmV

    Zijn dit goeie waardes?

    Thanks alvast.
     
  2. powerwaarde is aan de lage kant maar dat mag geen probleem zijn dit moet rond de 47 zijn
     
  3. freeway, je hebt perfecte waardes! goede signaal ruisverhouding op je downstream, dus dat komt helemaal goed. groeten aan allen OP urk.

    berrie
     
  4. Oke thanks voor de info. :) Moet zeggen na wat uurtjes testen dat verbinding super stabiel draait. Heb inmiddels m'n Speedtouch router omgeconfigureerd en gebruik deze als firewall/NAT. Nog even wachten op de omzetting naar Z3i :)

    @Berrie, groeten terug :wink:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 feb 2009
  5. 42 is lager dan 47 maar dat wil juist zeggen dat je modem minder vermogen hoeft uit te sturen om toch een goed signaal te geven. Als je weinig verzwakking hebt op de grondkabels zal het uitgestuurde vermogen dus minder zijn dan gemiddeld.
    Eigenlijk is 42 dus een beter signaal dan 47.

    Als administratief je profiel goedgezet is in het systeem wordt dit opgehaald als je het modem opnieuw opstart. Dus probeer af en toe je modem even uit en weer aan te zetten en kijk of je speed dan hoger is geworden.
     
  6. Oke, mooi!

    Zal de router af en toe even herstarten om te kijken of hij omgezet is. :)
     
  7. Nee niet je router, maar je modem moet je herstarten.
     
  8. Ja sorry, dat bedoelde ik. (ADSL tijdperk was de router/modem 1 apparaat :p)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina