• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nieuwe Philips 8000 en 9000 serie met CI+

Status
Niet open voor verdere reacties.
PS. weet er iemand of je bij deze TV ook de mogelijkheid hebt een balk onderin te krijgen met huidige programma + de speelduur die dit programma nog heeft te gaan? (Soort EPG)

Zo'n infobalk was er altijd wel bij de nieuwe Philips TV's. Ik heb nl. een paar maanden geleden een nieuwe Philips TV (42PFL8654H/12) gekocht met een AlphaCrypt kaart en toen kreeg ik mooi bovenin het scherm een infobalk te zien met huidige en volgende programma.

Deze functionaliteit is echter weggeprogrammeerd bij de firmware update naar 026.038.022. Hier hebben al veel mensen over geklaagd bij Philips en de laatste keer dat ik iemand op de support-chat sprak werd mij gemeld dat deze functionaliteit weer terug gaat komen. Staat trouwens ook al ergens anders op dit forum. Het kan natuurlijk geen kwaad om gewoon lekker met z'n allen bij Philips te gaan zeuren om deze functionaliteit terug in te bouwen :-)

Nog even voor de volledigheid de vermelding van het verdwijnen van deze functionaliteit in het changelog:
De infobalk met het huidige en volgende programma na het schakelen tussen kanalen uitschakelen. Dit is een nieuwe EPG-functie (elektronische programmagids).
 
Net nog maar eens gechat met onze vrienden van Philips :no::

Welkom bij Philips Chat, u chat met xxxxxx. Hoe kan ik u helpen?
Bezoeker: Goeiemiddag. Ik ben in het bezig van een 32pfl9604. Gisteravond heb ik hiervoor SW gedownload (0.26.58.5) die ik eigenlijk vanavond wilde installeren. Nu zie ik dat hij vandaag alweer van jullie site is verdwenen. Is dit per ongeluk of waren er problemen met deze versie?
xxxxxx: De juiste versie is 000.026.038.022 . Deze staat nu vermeld. Waarschijnlijk heeft de verkeerde er gestaan. ik ken de versie die u noemt ook niet.
Bezoeker: Deze heeft er gisteravond op gestaan (Q5492-0.26.58.5) en is door meerdere mensen geinstalleerd zonder problemen. Hij zou de problemen met de Ziggo CI+ moeten oplossen. Ik denk dat ik nog maar een aantal dagen wacht dan....
xxxxxx: Het ziggo probleem wordt hier niet mee opgelost. ZIGGO en Philips zijn momenteel samen werkzaam aan de certificering van Philips CI+ TV sets door ZIGGO. Op dit moment zijn deze sets alleen CI+ gecertificeerd, en nog niet ZIGGO gecertificeerd.

Bezoeker: Volgens de mensen die hem hebben geinstalleerd wel... Maar ik weet voldoende, ik wacht nog wel een aantal dagen.
xxxxxx: Dat is prima. Heeft u verder nog vragen?

Bezoeker: nope.. prettige dag nog
xxxxxx: U ook nog een prettige dag

En net zoals anders weer geen steek verder gekomen...
 
xxxxxx: ... ZIGGO en Philips zijn momenteel samen werkzaam aan de certificering van Philips CI+ TV sets door ZIGGO. Op dit moment zijn deze sets alleen CI+ gecertificeerd, en nog niet ZIGGO gecertificeerd.

Deze zin staat waarschijnlijk ergens als favoriet of standaard antwoord instructie vermeld bij de helpdeskmedewerkers van Philips. Misschien wel een geautomatiseerd antwoord (als klant typt: "Ziggo" of "CI+ CAM", dan gelijk standaard antwoord). :lol:

Anyway, ik heb net ook eens gekeken op de website van Philips, maar volgens mij staat er nu wel een nieuwere versie van 026.038.022 op. Bij mijn TV (42pfl8654) is namelijk de datum aanduiding voor deze versie 2009-08-27. Bij jouw TV (32pfl9604) is dit 2009-09-23. Dat is de datum van gisteren. Tevens is de versie qua bestandsgrootte een dikke Mb groter. Dus waarom download je deze software gewoon niet en probeer je die te installeren?
 
23-09 is de datum van de zipfile. Waarschijnlijk is deze gisteren gezipped en/of teruggezet nadat de andere is verdwenen. De datum van de file IN de zipfile is 19-08
 
Dat is jammer!

Heeft niemand hier dat file die gisteren beschikbaar was? Dan kun je dat misschien nog proberen.

Wellicht dat er toch iets 'fout' zit in de software die gisteren (even) beschikbaar was. Ik zou gewoon nog even een paar dagen wachten hoor. Komt vanzelf allemaal wel goed.
 
Dat is jammer!

Heeft niemand hier dat file die gisteren beschikbaar was? Dan kun je dat misschien nog proberen.

Wellicht dat er toch iets 'fout' zit in de software die gisteren (even) beschikbaar was. Ik zou gewoon nog even een paar dagen wachten hoor. Komt vanzelf allemaal wel goed.

Hier is de tijdelijke versie van gisteravond te downloaden (nogmaals dank aan nlrb! :pompom:):

Philips lijkt inderdaad firmware Q5492-0.26.38.22 te hebben teruggezet.

Voor de mensen die de nieuwe firmware willen proberen (Q5492-0.26.58.5), zie hier.
 
Lijkt mij erg gevaarlijk software komt niet van de site van Philips. :no:
Deze is gisteren van de Philips website gedownload, vervolgens door Philips verwijderd, en vervolgens weer geüpload door nlrb. Hij werkt in ieder geval wel, of het nu gevaarlijk is of niet.
 
CI+ werkend op 42PFL8404H/12

Nou ik heb maar eens lef gehad en vanmiddag een module aangeschaft. Smartcard geactiveerd via mijnziggo op ziggo.nl. Ik had vorige week al de zenders geinstalleerd op de tv zelf dus die stonden er al in.

Module inclusief smartcard in de tv gestopt, tv aangezet en de tv ging authentication door. Ging in 1 keer goed! :pompom:. Kreeg de eerste keer geen beeld, maar dat was niet zo gek aangezien ik de kabel er nog niet in had gestopt (die zat nog in mn, inmiddels naar boven geschopte, humax digitale ontvanger):schater:. Kabel erin gestopt, tv opnieuw aan en uit en het werkt! :D

Type: 42PFL8404H / 12
Serieunummer: VN1D 0921
Firmware versie: 000.026.038.022
Cam module: SMiT
Resultaat: Werkt

Heb alleen ook nog geen teletekst (behalve op ned 1). Ned 1, 2, en 3 in HD staan op 71, 72 en 73 en heb geen idee hoe ik ze op 1, 2 en 3 krijg, maar daar moet ik nog even naar zoeken ;). Voor de rest ben ik heel blij :D :applause:
 
Lijkt mij erg gevaarlijk software komt niet van de site van Philips. :no:
Komt wel degelijk van de philips site, ik heb hem er gisteravond zelf ook vanaf gehaald en mijn tv werkt nu.

En daarbij komt, Anoniem heeft ook gemeld dat er nieuwe software is van Philips. Dus Philips lult weer eens uit zijn nek...
Waarom hij weer is ingetrokken weet ik niet maar wellicht heeft het te maken met het feit dat je wel 4 of 5 keer moet authenticeren voor hij eindelijk werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan