1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Nieuwe Philips 8000 en 9000 serie met CI+

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door JosTM, 27 feb 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. JoostBoZ

    JoostBoZ Forum Member

    Berichten:
    80
    Zo'n infobalk was er altijd wel bij de nieuwe Philips TV's. Ik heb nl. een paar maanden geleden een nieuwe Philips TV (42PFL8654H/12) gekocht met een AlphaCrypt kaart en toen kreeg ik mooi bovenin het scherm een infobalk te zien met huidige en volgende programma.

    Deze functionaliteit is echter weggeprogrammeerd bij de firmware update naar 026.038.022. Hier hebben al veel mensen over geklaagd bij Philips en de laatste keer dat ik iemand op de support-chat sprak werd mij gemeld dat deze functionaliteit weer terug gaat komen. Staat trouwens ook al ergens anders op dit forum. Het kan natuurlijk geen kwaad om gewoon lekker met z'n allen bij Philips te gaan zeuren om deze functionaliteit terug in te bouwen :-)

    Nog even voor de volledigheid de vermelding van het verdwijnen van deze functionaliteit in het changelog:
     
  2. Rowwan

    Rowwan Forum Member

    Berichten:
    154
    Net nog maar eens gechat met onze vrienden van Philips :no::

    Welkom bij Philips Chat, u chat met xxxxxx. Hoe kan ik u helpen?
    Bezoeker: Goeiemiddag. Ik ben in het bezig van een 32pfl9604. Gisteravond heb ik hiervoor SW gedownload (0.26.58.5) die ik eigenlijk vanavond wilde installeren. Nu zie ik dat hij vandaag alweer van jullie site is verdwenen. Is dit per ongeluk of waren er problemen met deze versie?
    xxxxxx: De juiste versie is 000.026.038.022 . Deze staat nu vermeld. Waarschijnlijk heeft de verkeerde er gestaan. ik ken de versie die u noemt ook niet.
    Bezoeker: Deze heeft er gisteravond op gestaan (Q5492-0.26.58.5) en is door meerdere mensen geinstalleerd zonder problemen. Hij zou de problemen met de ZIGGO CI+ moeten oplossen. Ik denk dat ik nog maar een aantal dagen wacht dan....
    xxxxxx: Het ziggo probleem wordt hier niet mee opgelost. ZIGGO en Philips zijn momenteel samen werkzaam aan de certificering van Philips CI+ TV sets door ZIGGO. Op dit moment zijn deze sets alleen CI+ gecertificeerd, en nog niet ZIGGO gecertificeerd.

    Bezoeker: Volgens de mensen die hem hebben geinstalleerd wel... Maar ik weet voldoende, ik wacht nog wel een aantal dagen.
    xxxxxx: Dat is prima. Heeft u verder nog vragen?

    Bezoeker: nope.. prettige dag nog
    xxxxxx: U ook nog een prettige dag

    En net zoals anders weer geen steek verder gekomen...
     
  3. JoostBoZ

    JoostBoZ Forum Member

    Berichten:
    80
    Deze zin staat waarschijnlijk ergens als favoriet of standaard antwoord instructie vermeld bij de helpdeskmedewerkers van Philips. Misschien wel een geautomatiseerd antwoord (als klant typt: "Ziggo" of "CI+ CAM", dan gelijk standaard antwoord). :lol:

    Anyway, ik heb net ook eens gekeken op de website van Philips, maar volgens mij staat er nu wel een nieuwere versie van 026.038.022 op. Bij mijn TV (42pfl8654) is namelijk de datum aanduiding voor deze versie 2009-08-27. Bij jouw TV (32pfl9604) is dit 2009-09-23. Dat is de datum van gisteren. Tevens is de versie qua bestandsgrootte een dikke Mb groter. Dus waarom download je deze software gewoon niet en probeer je die te installeren?
     
  4. Rowwan

    Rowwan Forum Member

    Berichten:
    154
    23-09 is de datum van de zipfile. Waarschijnlijk is deze gisteren gezipped en/of teruggezet nadat de andere is verdwenen. De datum van de file IN de zipfile is 19-08
     
  5. JoostBoZ

    JoostBoZ Forum Member

    Berichten:
    80
    Dat is jammer!

    Heeft niemand hier dat file die gisteren beschikbaar was? Dan kun je dat misschien nog proberen.

    Wellicht dat er toch iets 'fout' zit in de software die gisteren (even) beschikbaar was. Ik zou gewoon nog even een paar dagen wachten hoor. Komt vanzelf allemaal wel goed.
     
  6. kontheur

    kontheur Forum Member

    Berichten:
    11
    Hier is de tijdelijke versie van gisteravond te downloaden (nogmaals dank aan nlrb! :pompom:):

     
  7. Lammersh

    Lammersh Forum Member

    Berichten:
    106
    Lijkt mij erg gevaarlijk software komt niet van de site van Philips. :no:
     
  8. kontheur

    kontheur Forum Member

    Berichten:
    11
    Deze is gisteren van de Philips website gedownload, vervolgens door Philips verwijderd, en vervolgens weer geĆ¼pload door nlrb. Hij werkt in ieder geval wel, of het nu gevaarlijk is of niet.
     
  9. thieu1989

    thieu1989 Forum Member

    Berichten:
    6
    CI+ werkend op 42PFL8404H/12

    Nou ik heb maar eens lef gehad en vanmiddag een module aangeschaft. Smartcard geactiveerd via mijnziggo op ziggo.nl. Ik had vorige week al de zenders geinstalleerd op de tv zelf dus die stonden er al in.

    Module inclusief smartcard in de tv gestopt, tv aangezet en de tv ging authentication door. Ging in 1 keer goed! :pompom:. Kreeg de eerste keer geen beeld, maar dat was niet zo gek aangezien ik de kabel er nog niet in had gestopt (die zat nog in mn, inmiddels naar boven geschopte, humax digitale ontvanger):schater:. Kabel erin gestopt, tv opnieuw aan en uit en het werkt! :D

    Type: 42PFL8404H / 12
    Serieunummer: VN1D 0921
    Firmware versie: 000.026.038.022
    Cam module: SMiT
    Resultaat: Werkt

    Heb alleen ook nog geen teletekst (behalve op ned 1). Ned 1, 2, en 3 in HD staan op 71, 72 en 73 en heb geen idee hoe ik ze op 1, 2 en 3 krijg, maar daar moet ik nog even naar zoeken ;). Voor de rest ben ik heel blij :D :applause:
     
  10. Tommie33

    Tommie33 Forum Member

    Berichten:
    101
    Komt wel degelijk van de philips site, ik heb hem er gisteravond zelf ook vanaf gehaald en mijn tv werkt nu.

    En daarbij komt, Anoniem heeft ook gemeld dat er nieuwe software is van Philips. Dus Philips lult weer eens uit zijn nek...
    Waarom hij weer is ingetrokken weet ik niet maar wellicht heeft het te maken met het feit dat je wel 4 of 5 keer moet authenticeren voor hij eindelijk werkt.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina