1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Nieuwe Philips 8000 en 9000 serie met CI+

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door JosTM, 27 feb 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. bij ons in de zaak werkt het iig dat is voormalig casema gebied (als dat uit zou maken?)

    nou maar hopen dat er niet in eens een rare update van of ziggo of philips komt die het juist functioneren ineens weer zou verstieren :giveup:

    ps ik test met die smit module...

    ralph
     
  2. juist
     
  3. als je echt Ziggo dealer bent dan hoop ik dat je wat positiever wordt t.a.v. Ziggo
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 sep 2009

  4. Da's goed nieuws. Vraag me af wat ik dan fout doe.

    Philips 9664, afgeleverd 9 sept., firmware 026.38.22 van 17-8-2009.

    Ik blijf hangen op de Irdeto Access Prompt met de melding: Authenticating - 1/5 completed.
    Onderaan staat nog "Please waiting for Authentication".
    Met kleurcodes staan dan nog de mogelijkheden Uit / OK / Annuleer aangegeven.

    5 minuten gewacht met dit scherm voor de neus: maar... geen foutmelding, geen voortgangsindicatie.

    Daarna nog eens geprobeerd, maar nu op de groene knop OK gedrukt.
    Opnieuw 5 minuten gewacht: weer geen resultaat. Geen foutmelding, geen voortgang.

    Alsof er niets gebeurt.

    Voordat de CAM erin werd gestopt zijn alle zenders opnieuw geïnstalleerd.

    Tips??
     
  5. Als op positie 1 Ned 1 HD verschijnt dan heb je de pech dat je toestel een bug bevat, die op dit moment nog niet gefixed kan worden met de nieuwe software, die Philips bechikbaar heeft op haar website. In de komende weken zal er duidelijkheid komen op welke wijze Philips dit probleem gaat oplossen.

    Anoniem
    Ziggo
     
  6. echt negatief ben ik niet hoor :grin: wel over digitenne :pompom:

    Kijk ik hoor en lees ook allerlij verhalen, het wel niet spel, de ene zegt dit de ander maakt dan snel een dealermail om ons en de klant weer de stuipen op het lijf te jagen (je weet welke mail ik bedoel waarschijnlijk:grin:)

    kijk het gaat om duidelijk heid en eerlijkheid volgens mij en war er nu wbt introductie en het philips verhaal gebeurd dat kost iedereen zijn geloofwaardigheid vind ik. Kijk iets tijdelijk niet kunnen leveren kan altijd natuurlijk, maar introductie CI+ had in mijn ogen beter gemogen maar dat moet een leermoment zijn. Ik ben blij dat het er nu is en dat het werkt, maar ik hoop dat het met name blijft werken, dus dan klopt mijn verhaal wel uiteraard, ik zie het al voor me dat we naar dik 60 klanten moeten die module en tv bij ons gekocht hebben, om een "software updatje" op tv of module te doen:giveup:

    sta altijd open voor goede discussie :thumb up:

    Ralph
     
  7. Bedankt voor de reactie.

    Op positie 1 verschijnt Nederland 1 (zonder HD).

    Na het berichtje van ralph_ziggo_dealer had ik goede hoop (meldde succes bij de Philips 9664) bij mijn TV van de laatste lichting (9664).
    Enige verschil is dat ik in het @Home gebied zit. Maar dat wel niet uitmaken.
     
  8. Als je geen ned 1 HD hebt op positie 1 dan gebruik je oude software. Ga eerst eens op zoek naar de laatste versie en voer vervolgens een upgrade uit. Op termijn kun je een upgrade via ons netwerk uitvoeren, dan hoef je niet meer te zoeken.
     
  9. Ehhh, Anoniem, nu ben je mij even kwijt. Jij zegt:

    • Als je op 1 Nederland 1 HD krijgt, bevat je TV een bug
    • Als je op 1 Nederland 1 Normaal hebt, dan gebruik je oude software en moet je maar even updaten

    Dit snap ik niet helemaal? Is het advies om dus maar te updaten naar een nieuwe firmware met een bug waardoor op plek 1 Nederland 1 HD komt?
    Of bedoel je: als je oude firmware hebt, en je hebt Nederland 1 Normaal op plek 1, dan heb je een tv zonder bug en update de software dan maar eens? Als je oude firmware hebt en dan al Nederland 1 HD op plek 1, dan heb je een tv met een bug?!

    Ik ben het even kwijt.
    Ook omdat je in het andere onderwerp ook zegt dat het probleem niet in het certificaat zelf zit en dat de komende tijd duidelijk wordt hoe Philips het probleem gaat oplossen. Hoor ik daar een Philips service-bus aankomen a 75 euro voorrijdkosten?
     

  10. 026.38.22 is de laatst beschikbare software voor de Philips 9664.
    Die software is geladen.

    ralph_ziggo_dealer had succes met de CI+ module in een Philips 9664. Hij meldde wel, dat je Ned 123 HD even zelf moest verplaatsen naar 123.

    Dat verplaatsen neem ik voor lief. Als het maar (technisch) werkt.


    Verder heb ik nog een vraag:
    verloopt het authenticatieproces helemaal automatisch (stap 1 t/m 5) of is er nog gebruikersinteractie nodig? Want je hebt een "knopje" OK (groen) op het scherm staan.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina