1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Nieuwe Philips 8000 en 9000 serie met CI+

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door JosTM, 27 feb 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Dat is natuurlijk een nogal vreemde voorstelling van zaken. Als niet certificeren betekend dat je er niet mee TV kunt kijken dan worden ze logischer wijs actief geweerd. Het is zoiezo een idiote zaak dat Ziggo zou kunnen voorschrijven welke merken TV's ik zou mogen kopen om digitale TV te kunnen kijken. Wat mij betreft: Shame on Ziggo!
     
  2. Maar is er dan een andere manier om zonder losse decoder naar digitale tv te kunnen blijven kijken op het Ziggo netwerk? (Uiteraard met een tv met CI+ slot).
    Met andere woorden hebben de fabrikanten wel een ├ęchte keus om niet te certificeren.
     
  3. Bedoel je hiermee dat een tv die niet door Ziggo gecertificeerd is toch werkt met de nieuwe Cicam maar dan niet aan een aantal additionele Ziggo eisen voldoet?
     
  4. Nee, ook met niet door Ziggo gecertificeerde CI+ TV toestellen (in combinatie met een wel door Ziggo gecertificeerde CI+ CAM en een geldige Ziggo smartcard) zul je gewoon Ziggo digitale televisie kunnen kijken. De hele Ziggo-certificatie van TV-toestellen doet eigenlijk niet terzake. Ziggo zou individuele niet-gecertificeerde toesteltypen kunnen weren door ze op een zwarte lijst te (laten) plaatsen van revoked CI+ devices, maar dan moeten daar wel zwaarwegende redenen voor zijn. En anoniem geeft aan dat Ziggo dat niet zal doen.
     
  5. Toch zal er vaak nieuwe firmware op je tv moeten. Als voorbeeld hier op het forum een paar Philips tv's die niet willen werken met de Ziggo cam.
    Het lijkt mij dat als fabrikanten de moeite willen nemen om nieuwe firmware te schrijven ze dan meteen voor de Ziggo certificering willen gaan. Dat lijkt me verkooptechnisch wel beter.
     
  6. Als een CI+ gecertificeerd TV-toestel niet wil werken met een gecertificeerde CI+ CAM, dan hoeft dat niet te betekenen dat het probleem in de firmware van de TV zit. Er kan ook met de hardware van het TV toestel c.q. het CI+ slot of met de CAM zelf iets niet in orde zijn. Uiteindelijk zal het zo moeten zijn dat een CI+ CAM werkt in ieder toestel met een CI+ slot, ongeacht de revisie van de firmware in het toestel. Als dat niet zo was dan zou de hele CI+ certificatie zijn doel voorbijschieten.
     
  7. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.674
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer..
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Zo zou het logischerwijs moeten zijn ja.
    Maar denkt Ziggo er ook zo over?
    Waarom hebben we dan momenteel de situatie dat de Ziggo CI+ CAM niet werkt in de Philips modellen?
     
  8. Wat is er mis met de verklaring dat Philips een bug in de firmware heeft?
    De module werkt immers wel in andere merken.
    Andere merken worden nu ook nog uitgeleverd met niet gecertificeerde firmware, maar deze worden niet uitgeschakeld door Ziggo, de module werkt zelfs nog in TV's met CI-slot (maar daarvan is aangekondigd dat dat uitgeschakeld gaat worden).
     
  9. werkt het

    kan die member nlrb eens zeggen met de softwere die hij getest heeft of de problemen op gelost zijn want over twee weken zijn de cams tekoop in de winkels
     
  10. Ik heb nog geen Philips firmware gehad die de problemen oplost. De case die ik heb aangemeld bij Philips staat nu 3 weken open, zonder dat er reactie op komt (en ik heb regelmatig gebeld...).
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina