1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Signaalsterkte digitaal TV signaal

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door tensink, 27 feb 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Vorige week belde ik de Ziggo helpdesk, omdat de helft van mijn (voorheen Casema Digitaal Plus) extra digitale kanalen zwart was. Na wat geprobeer hebben we de Humax decoder gereset en dat verhielp het probleem. Omdat de signaalsterkte in de decoder maar 8% aangaf, adviseerde de helpdesk om toch een monteur in te plannen om bij ons thuis alles na te kijken.

    En vandaag - een week later en volgens planning - was de monteur op bezoek. Nadat hij binnen bij ons de kabels en aansluitpunten doorgemeten en geanalyseerd had, kwam hij tot de conclusie dat de oude contactdoos in de muur achter de TV het signaal met 20 dB. verzwakte. Hij heeft dit kostenloos vervangen en alles is nu prima. Het signaal is -56 dB.

    De monteur was uiterst vriendelijk en deed zijn uiterste best om het probleem te verhelpen. Petje af hoor. Wij hebben tot nu toe in al die jaren alleen maar goede ervaringen met Casema/Ziggo.

    Ook dat mag wel eens gezegd worden.

    Ton Ensink
    Huizen
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 feb 2009
  2. Je hoort inderdaad wel eens vaker dat er een monteur langs gestuurd bij slecht signaal (vaak gebeurd het ook niet en moet men zelf de kabels maar vervangen), maar dat het op deze manier gelijk opgelost wordt is weer eens vrolijk nieuws ;)

    Schijnbaar iemand op de HD die het begrijpt en dat het niet altijd aan de kabels hoeft te liggen!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina