1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Sony W4500 serie TV en Alphacrypt CI problemen Help s.v.p.

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door Zocor!, 26 feb 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hey allemaal.

    Ik heb een Sony W4500 serie TV en heb daar de Alphacrypt CI inzitten met een Ziggo smartcard. Alles op auto laten staan en een quick scan uitgevoerd (zoals voorgesteld) en alle kanalen werden probleemloos gevonden. Ik kon omdat de eerste twee maanden alles wordt doorgegeven ook de HD zenders ontvangen. Alles werkte prima, tot er na twee weken ineens 2/3 van de kanalen weg vielen (No permission bla bla bla op het scherm). Ik heb nu alle Publieke, een deel lokale en al de Nederlanse commerciele omroepen. Verder krijg ik op alles die vervelende melding op het scherm.

    Bij CardWriter kreeg ik te horen dat het door het wisselen van de transponders kwam en ik de "Auto Update" in systeem opties uit moest zetten en opnieuw een quick scan moest uitvoeren. Volgens de medewerker van CardWriter zou alles dan weer werken NIET DUS.

    Ik heb alles geprobeerd wat ik maar op diverse fora kon vinden, keer op keer allerlij instellingen geprobeerd zoals handmatig frequentie en netwerk ingeven, in het expert menu van de CI "-Force Reading original PMT-" op -Auto- gezet (onder CAM module instellingen). Een smartcard refresh uitgevoerd. En wel 20 keer alles opnieuw laten scannen na iedere wijziging enz. enz. Wat ik maar probeerde ik kreeg niet de kanalen terug die allemaal verdwenen waren ze worden overigens wel allemaal gevonden maar ik kan er slechts een stuk of 15 digitaal bekijken.

    Iemand een oplossing die wel werkt, ik wordt er langzaam aan een beetje kriegel van en begin te overwegen toch maar weer zo'n domme losse decoder aan te schaffen. Ik hoop dat iemand het ei van columbus heeft om de Alphacrypt CI weer volledig werkend te krijgen.

    grtz, Zocor :sad:
     
  2. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Alles duidt er op dat de smartcard gewoon nog niet (goed) is geregistreerd in het Ziggo systeem.
    Je hebt namelijk 2 weken probleemloos kunnen kijken en je Sony TV kan wel gewoon alle kanalen vinden.

    Dit probleem van niet geregistreerde smartcards komt momenteel nog steeds voor bij veel gebruikers.

    Zie ook deze post:
    Sony Bravia TV: Alle zenders weg -- card is geregistreerd...
     
  3. Dank je voor de tip ik zal ze eens gaan bellen wie weet. :wink:

    Update: Na telefonisch contact werd gezegd dat er binnen 24 tot 48 uur een nieuw activering signaal naar de smartcard wordt gestuurd, even afwachten dus.

    Update 2: Inderdaad vanmiddag 28-02 werkte alles weer. Het probleem lag dus inderdaad bij Ziggo. Nogmaals bedankt voor de tip The Doman. :P
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 feb 2009
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina