1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Internetconnectie probleem

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door NielsO, 25 feb 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. En dat heb je nou juist niet gedaan, je post een bericht waarin je blijkbaar wilt laten weten dat je nu niet meer bij Ziggo zit en een andere provider gebruikt omdat je blijkbaar problemen hebt met Ziggo. Wat die problemen dan zijn laat je in het midden. Dat voegt niets toe aan de discussie en of ze je echt aan het lijntje houden kunnen wij niet beoordelen.

    Verder viel het me op dat je dus helemaal niet bij een andere provider zit, maar gewoon met een Ziggo account op het forum zit, waardoor je verhaal ook niet echt klopt.

    Dus:
    Wil je echt iets bijdragen, schrijf dan een normaal forumbericht (dat mag best kritisch zijn, wie weet kan iemand je helpen).
    Wil je alleen maar klagen zonder reden, doe dat dan maar elders :no:
     
  2. Wat ik mij momenteel afvraag is, of er een inventaris word gemaakt van de mensen/gebieden die met dit probleem zitten.
    En wel diegene die om de haverklap de verbinding kwijt is.
    Misschien dat het regio gebonden is, of iets in dien aard?
     
  3. Of Ziggo een inventaris aan het maken is weet ik niet, maar ik weet van tenminste drie andere aansluitingen vlakbij, dat ze ook al sinds een dag of 10 veel problemen met Ziggo hebben. Soms hebben ze heel kort verbinding, soms iets langer, en sinds gisteren heb ik dus in ieder geval slechts 1 a 2 minuten verbinding voor ie er weer uitvliegt. Dat het dus regio gebonden is, daar ga ik wel vanuit. Er zijn ook wel een aantal storingsmeldingen op de website voor mijn postcode geweest de laatste tijd, al heb ik er geen gezien voor gisteren en vandaag, maar goed, dat schijnt weer niets te zeggen.
     
  4. ik woon in utrecht,heb dit al vanaf dinsdagavond,ziggo 2 x gebeld,ligt zogenaamd aan mn instellingen,2 weken geleden dagelijks emailstoring,nooit internetproblemen gehad,sinds 2 weken geen emailstoring,nu sinds 2 weken internetproblemen nooit last van gehad,ze lossen het ene probleem voor het andere probleem op ben nu verder van huis,kom net 5 min op internet,comp opstarten,weer 5 min,zo de hele dag door,ik vind dit echt niet normaal meer,durven ze nog bij mn broer aan de deur te komen of ie over wilt stappen naar ziggo,heeft het uitgelegd,over mn internetproblemen,van lost dat eerst op en ga dan pas nieuwe klanten winnen,die van ziggo zei toen ja het is bij ons bekent dat er veel klachten zijn,sorry hoor waarvoor ga je de deuren dan langs denk ik dan.
     
  5. Zo na een andere halve week gestuntel van Ziggo kant en veel getest om echt zeker te weten dat niet aan mn pc ligt, ff een update-tje:
    internetverbindingen
    woensdag; drama 5x weg vallen binnen 2 uur daar na maar gekapt had ff geen zin opte bellen
    donderdag: pc meegenomen naar mn werk daar op internet aangesloten geen probleem de hele dag vervolgens 's avonds bij iemand anders thuis aangesloten geen problemen
    vrijdag: 3x wegvallen in iets meer dan 3 uur
    zaterdag: idem
    zondag: was het weer drama om de 50-60min viel mijn verbinding weg
    maandag: -
    dinsdag: was het weer drama om de 50-60min viel mijn verbinding weg
    Ik bellen: krijg GVD voor de tig-ste keer dezelfde standaard tekst van doe dit doe dat lampje, na nogal dreigende toon opent hij mn dossier ziet dat ik al eerder hierover heb gebeld. gaat 2x in overleg (lees koffie halen), (mobiel staat op speaker) daar valt GVD de verbinding verbroken (ze hebben zelf ook Ziggo-abonnement, vlg mij)
    WTF een uur naar de KL@TE ik weer bellen en dan krijg i een ander iemand aan de lijn :censored: . Resultaat nu gaat de technische dienst er naar kijken?? dus ik vraag waarom is dat dan niet eerder gedaan? geen antwoord

    Ik geef ze tot vrijdag en dan als niet met een praktische oplossing zoals bijvoorbeeld de modem en de kabel vervangen, dan zeg ik mn abo. op en stuur ik ze een rekening van mn telefoonkosten.
     
  6. @ NielsO

    Aan je pc ligt het dus niet. Het kan zijn dat je router dwars ligt, als je die tenminste gebruikt. Daarmee bedoel ik zeker niet dat het aan je router ligt, maar je zou eens kunnen proberen als tijdelijke oplossing om m ertussenuit te halen. Ik heb zelf meerdere keren, waaronder kort geleden, zoals vermeld in deze discussie problemen met de verbinding (met een router) gehad. Zonder router ging het dan wel steeds veel beter. Inmiddels is het zonder actie mijnerzijds (uitgezonderd een klacht per mail) weer opgelost.

    Het probleem ligt dus duidelijk gewoon bij Ziggo. Wat ze hier in de regio hebben gedaan om het op te lossen weet ik niet, maar ik heb nu al aantal dagen gewoon verbinding, zoals het hoort. Ik hoop dat het bij jou ook gauw opgelost wordt!
     
  7. zoals ik eerder had beschreven,ik had het elke dag,5 min internet,opnieuw opstarten dan weer 5 min internet,dinsdagavond,woensdag,donderdag,vrijdag,zaterdag,dan al die hele dagen,nooit last van gehad,ik dacht misschien lag het aan die nieuwe telefoonlijn,stond bij ziggostoringen dat ze daarmee bezig waren,ook brief over gekregen,stond vermeld dat ze daarmee bezig waren tot de 28e,ik dacht wel je zou eerder denken dat je dan storing heb met de telef,en niet met internet,maar met de telef heb ik geen last gehad,ik hoorde van mn ouders hun hebben alleen telf van ziggo,dat hun wel steeds last hebben gehad met de telf,ik dus niet alleen internet lag bij mij steeds plat,waar ik anders nog nooit last van heb gehad,dus dacht dat het daar mee te maken had,misschien was het in de regio utrecht die 2 weken die werkzaamheden,zou het na de 28e weer normaal gaan met het internet als het daar aan zou liggen,en inderdaad ik heb vanaf zondag de 1e geen last meer,alles draaid weer goed.
     
  8. Udate 3

    Heel heel even dacht ik dat het opgelost was.... Dôh, hoe naief kan je wezen!
    4-3 woensdag drama om het uur
    5-3 donderdag een enkele keer :pompom:
    6-3 vrijdag zie woensdag
    7-3 zaterdag een x4
    8-3 zondag 2x maar whoopie


    (Ps. ik heb van alles geprobeerd nu)
    1. ik heb er geen router tussen, gewoon een kabel van modem naar pc
    2. ik heb 3 verschillende waarvan 2 nieuwe kabels geprobeerd
    3. ik heb dezelfde problemen op 1 mijn pc, 2 op mn xbox, 3 laptop van vriend en 4 laptop van broertje.
    4. ik heb de pc naar werk genomen en daar een dag zonder problemen heeft tie gedraaid.
    5. ik heb er ook een dagje MET router geprobeerd maar geen verschil.


    Goed ik ben dus afgelopen zaterdag door Ziggo teruggebeld!!!! maar hun zeggen dat er niks met de verbinding of modem aan de hand is..
    Vraagje: ze zeggen dat ze op afstand kunnen checken of modem het goed? is dat zo? ze kunnen dus online zien dat er alles aan mn modem goed functioneerd...
    Ook zeggen ze dat van de coax kabel tussen modem en aansluiting....
    Vlg is mij is dit Bullsh@t....

    Magoe ga nog 1 ding testen:

    Ik ga mn modem een tijdje uit zetten incl stroom en verbinding en bel ze dan op en vraag ik me af of ze dan weer zeggen dat mn modem geen verbindingsproblemen heeft de laatste xx uren/dagen...
     
  9. Dat kunnen ze inderdaad zien. In je modem wordt constant de signaal kwaliteit gemeten en dat is op afstand uit te lezen. Ook kunnen ze het gedrag van je modem van de afgelopen tijd bekijken. Het zou dus kunnen dat je modem gewoon online blijft met goede signalen, terwijl toch je verbinding wegvalt. Dan is het meestal de router/pc/kabels of draadloze verbinding die het probleem is. Maar het zou toch nog de ethernetpoort van het modem kunnen zijn, die defect is en af en toe uitvalt.
     
  10. Heb hetzelfden probleem gehad. Bij mij was het opgelost na modem reset. Ik had ergens gelezen dat ik de reset knop even (ik dacht 20 seconden) ingedrukt moest houden. Het duurder even voordat het modem helemaal gereed was. De lampjes gingen in allerlei combinaties knipperen en even later was er weer verbinding. Dit heeft bij mij het probleem opgelost.

    Ik kan het niet uit je bericht opmaken, maar zoals je je situatie omschrijft, sluit je met internetten je pc op je modem aan, en als je online wilt gamen je xbox. Je zou dan constant je modem moeten resetten. Mocht dit zo zijn, dan wil ik je toch adviseren om in de toekomst alles via een router aan te sluiten. Mocht je toch een router gebruiken, zorg dat je de nieuwste firmware voor je router hebt. Kan kan ook een hoop ellende oplossen. Ook een router kan nl na een bepaalde tijd je verbinding verbreken.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina