1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Abonnement beeindigd, ik weet nergens van.

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door RonG, 24 feb 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik vind het verhaal van RonG wel degelijk informatief. Wat ik dan weer jammer vind, is dat er meteen met vingertjes gewezen wordt.

    Zou hij bij de buurman zijn berichtje hebben geschreven? Deze zou immers ook internet bij ziggo kunnen hebben.

    Ik wist niet dat Kingping Ziggo vertegenwoordigd. Maar ik mag er vanuit gaan dat een PB persoonlijk is. Wat Kingpin geschreven heeft is voor mij onzichtbaar. Dus zou de rest op dit forum ook niet weten wat er geschreven is. Of Kingpin heeft dit zelf naar jullie toe bekend gemaakt.

    Hoe dan ook. Ook op deze manier werken is geen stijl. Iemand met deze problemen moet zijn mening kunnen ventileren, zonder overdonderd te worden met tegenargumenten. Hij heeft nooit gevraagd om afgesloten te worden. Het minste wat ik van Ziggo zou verwachten, is dat ze met spoed de zaak zouden recht zetten. En ook op een of andere manier schade compenseren.

    Dit topic wordt de kop ingedrukt met een regel: "Jammer dat u mijn handreiking niet wenst aan te nemen". Wat er in dat bericht staat weten maar 2 mensen, als het goed is. Waarschijnlijk heeft de inhoud van dat bericht zijn doel gemist, en zag RonG dit niet als oplossing. Hoe dan ook, of hij van Ziggo nog iets vernomen heeft weet alleen hij. En met gissen over pb-tje is hij ook niet geholpen. Jammer dat er zo gereageerd wordt.

    Dat op dit forum mensen van Ziggo 'incognito' functioneren, vind ik wel in orde. Die jongens doen hun werk tenminste goed. Alhoewel mijn mening is dat ze zich moeten bekend maken als Ziggo helpdesk. Mensen die echt problemen ondervinden komen uiteindelijk hier terecht. Gefrustreerd en niet serieus genomen, willen ze hier hun verhaal kwijt. Want na uren HD bellen, is hun probleem niet opgelost.

    Misschien gebruikt Ziggo dit forum als Ticket-software. Een handige en goedkope manier om problemen te registreren. De stoom gaat er een beetje van af door hulp van medegebruikers. Zo kan Ziggo dan rustig naar een oplossing zoeken
     
  2. Ik vind in zijn bericht nogal wat tegenstrijdigheden.

    Hij geeft eerst aan dat zijn abonnement zomaar opeens was beeindigd. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Hij neemt vervolgens contact op met de helpdesk en er word aangegeven dat het hersteld gaat worden.

    Tot zover alles in orde. Echter gaan ze hem opnieuw aansluitkosten in rekening brengen, ook dit hoort niet, maar vervolgens wil hij zelf niet meer dat de verbinding hersteld word want hij wil niets meer met deze organisatie te maken hebben. Kan ik ook mee leven, is ieder zijn goed recht.

    Maar dan vervolgens nog wel klagen dat het nog niet is opgelost? Wil hij dat het nu wel of niet blijft opgezegd? Blijf niet heen en weer ping-pongen tussen wel of niet.
     
  3. Dus als iemand verslag doet waarom ie bij Ziggo vertrekt dan is het beter om geen kritische vragen te stellen? Wat blijft er dan over voor een discussie? "goh joh, wat een klojo's daar bij Ziggo, jammer dat je weg gaat".
    Het feit dat reacties niet altijd bol staan van mededogen doet niets af aan de bereidwilligheid van sommigen om te helpen. Je kan je daar aan ergeren natuurlijk, maar om zo ver te gaan om afbreuk te doen aan dit forum door te suggereren dat Ziggo willens en wetens dit forum als parkeerplaats voor problemen misbruikt gaat me toch wat te ver.
    Eerder is het tegenovergestelde het geval. Hier komen zaken publiekelijk aan de orde, wat voor Ziggo juist een prikkel vormt.
     
  4. Nou, als ik bijvoorbeeld een handreiking doe, gebruik ik niet de quote die kingping gebruikt. Hij gebruikt hem zelfs 2 keer in zijn berichten. De quote over de knullige organisatie zou ik persoonlijk niet gebruiken als ik iemand met een probleem zou helpen, omdat het een kleinerend effect heeft. Daarom neem ik de handreiking van Kingpin ook niet serieus.

    RonG wenste vervolgens geen aansluitkosten te betalen om zijn abo's terug te krijgen. Hij had immers niet gevraagd om afgesloten te worden.
    Antwoord van Ziggo; " Niets aan te doen. U kunt wel opnieuw opzeggen, maar betaald u toch de aansluitkosten en 1 maand abo."
    Dat lees ik tenminste zo. Nu, als ik onterecht ben afgesloten, en de kosten voor heraansluiting niet wens te betalen, kan ik nog maar 1 ding doen. En het is hier op het forum al zo vaak genoemd, namelijk vertrekken. Die keuze heb je immers. Want niet betalen resulteerd in afsluiting, incasso-bedreigingen enz.

    Ik vind zijn verhaal duidelijk.


    "Je kan je daar aan ergeren natuurlijk, maar om zo ver te gaan om afbreuk te doen aan dit forum door te suggereren dat Ziggo willens en wetens dit forum als parkeerplaats voor problemen misbruikt gaat me toch wat te ver.
    ".

    Hier ga ik niet op in. Dit is een onvolwassen opmerking.
     
  5. En als je het nou andersom bekijkt. Is het dan niet erg professioneel van Kingpin dat ondanks de ongepaste en kleinerende uitingen van de topic starter, Kingpin even goed de moeite neemt om de topic starter op weg te helpen?

    En nogmaals: Dit forum is geen eigendom van Ziggo en wordt niet door Ziggo onderhouden of betaald. Er zijn wel veel Ziggo medewerkers en Webcare te vinden die hulp bieden, maar het forum is een initiatief en wordt onderhouden door de vroegere "Multikabel Gebruikers Vereniging" en is bedoeld voor en door Ziggo klanten. De meeste medewerkers die de klanten hier op weg helpen met hun problemen, doen dit in hun vrije tijd.

    Als er in dit geval inderdaad sprake was van een onterechte opzegging, is het niet meer dan logisch dat Ziggo er binnen een zeer korte termijn voor zorgt dat de diensten spoedig geheractiveerd worden en dat hier uiteraard geen aansluitkosten voor berekend worden.

    Het kwijtschelden van de aansluitkosten en het heraansluiten van de abonnementen is doorgaans vrij snel en eenvoudig geregeld. Het zou best kunnen dat de helpdesk medewerker die RonG heeft gesproken hier niet van de hoogte was of het verkeerd begrepen heeft. In dit geval had het e.e.a. eenvoudig hersteld kunnen worden door Kingpin als het verhaal van Ron inderdaad klopt.
     
  6. Je kan het ook zien dat hij ondanks de kleinerende opmerkingen die hij maakt in zijn openingspost toch een handreiking krijgt, en die dan alsnog afwijst. En kleinerend is hij in zijn openingspost, ik vind het netjes dat een medewerker die hier volledig in eigen tijd en volledig vrijwillig zit hier nog een handreiking doet aan een persoon die dergelijk kleinerende uitspraken doet.

    Dat hij de (her)aansluitkosten niet wenst te betalen, prima, niet meer als logisch. Dat hij niets meer met ziggo te maken wil hebben als dit afgewezen word, ook volkomen logisch.

    Als je dan echter niets meer met Ziggo te maken wil hebben, kom dan vervolgens niet klagen dat het nog steeds niet meer werkt, want dat heb je uiteindelijk immers zelf gewild, je wilde niets meer met het bedrijf te maken hebben.

    En dan het volgende:
    Maar wel vanaf een Ziggo IP posten de gehele periode? Dan maakt hij dus toch blijkbaar wel gebruik van ziggo diensten, dit in tegenstelling wat hij post.
     
  7. Volgens mij wilde hij gewoon zijn frustratie kwijt. Ik denk dat veel mensen hier komen en proberen zich aan ieder strohalmpje vast te klampen.

    Mij maakt het niet uit dat hij na het opzeggen nog even terug komt om zijn verhaal te vertellen.
     
  8. G.bruiker vindt een duit..ziet een zakje en denkt,ik doe ook eens een duit in het zakje.
    Ik vind het niet helemaal netjes dat forumleiding mededelingen doet over de herkomst van iemands ip.
    Had men ook even via een PB kunnen doen.
    Nu maak je eigenlijk iemand publiekelijk uit voor leugenaar met informatie die je alleen als forumleiding hebt.

    Ik kan zijn ip niet zien.
    Bovendien zegt het weinig.
    Ik post niet via Ziggo omdat ik het internet van Ziggo niet gebruik.
    Maar als ik mijn laptoppie laat zoeken naar beschikbare netwerken vind ik er zo 3 waarvan ik aan een trace kan zien dat het netwerken zijn via Ziggo.
    Een ervan is van mijn buurman,en ik heb hem al tig keer geprobeerd uit te leggen dat zonder beveiliging iedereen gebruik kan maken van zijn netwerk,maar het is hem teveel moeite blijkbaar,heb ook aangeboden om dit voor hem te doen.
    Kan hem zelfs uit zijn eigen router gooien,want daar heeft ie niet eens een password in gezet.
    Maar goed, ik dwaal af.
    Als ik de keuze heb uit minimaal 3 Ziggo open netwerken kan ik dus in 5 seconden ook een post doen met een Ziggo IP.
    Maar betekent dat dan dat ik nog steeds een abonnement heb bij Ziggo ?

    Kortom,als je als forumleiding kan zien dat iemand post met een Ziggo ip dan kan je dat beter voor je houden,het zegt namelijk helemaal niets over het feit of die persoon nog een abonnement heeft bij Ziggo,of dat hij even een open netwerkje gebruikt.
    Daarnaast vind ik dat je geen dingen moet neerzetten die je alleen als forumleiding kan zien.
    Nu wordt meneer dus al voor leugenaar uitgemaakt alleen omdat je als forumleiding dit openbaar maakt.
    Een gebruikt ip zegt niets over een afgesloten abonnement,hoogstens iets over het ip wat men op dat moment gebruikte,dat kan bij een vriend zijn die wel Ziggo heeft,of via een open netwerk.

    Wanneer je echter als forum leiding dingen openbaar gaat maken waar jij alleen toegang toe hebt,zoals herkomst van ip nummers,ga je over de schreef.
     
  9. Telefoonnummer kwijt??

    Just for the record, ik ben weliswaar nieuw op het forum, maar je bent je telefoonnummer niet kwijt.

    Hij mag namelijk de eerste maand, of zelfs 2, na beƫindiging niet opnieuw worden uitgegeven. (lang leve de telecomwet :pompom:)
     
  10. Er gaan wel meer dingen fout met de telecom wet... ik vroeg Ziggo mijn nummer niet te publiceren.
    De laatste tijd wel erg veel last van telemarketing.
    En wat blijkt,ik sta gewoon in de online telefoongids en helaas ook in de gedrukte gids.
    Thanks... hoe dit op te lossen,geen idee,kan de helpdesk bellen maar ondertussen zit ik al wel in elke database :censored:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina