1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Krijg zeer luide en hoge toon op Samsung DCB B270R

Discussie in 'Samsung DCB-B270R' gestart door martens_b2009, 23 feb 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. In het begin werkte deze ontvanger normaal. Echter na een tijdje ging het mis. Als ik hem aanzet dan geeft hij mooi een keurig beeld met geluid. Zet ik hem echter uit dan krijg ik op de tv een zeer hoge, harde irritante pieptoon. Ook de stroom er af halen en erop zetten hielp in het begin, maar nu niet meer. Heb Ziggo gebeld en het laten horen maar dit was voor hun ook de eerste keer. Heeft iemand ook een dergelijke ervaring met deze ontvanger?
     
  2. Reactie helpdesk Ziggo


    Gisteren de helpdesk gebeld van Ziggo.Had ik al 2 keer gebeld en ze vroegen mij enkele dingen te doen om andere oorzaken dan de decoder zelf uit te sluiten wat natuurlijk normaal is. Heb ik gedaan en daarna overdag nog een keer gebeld en verteld dat het problem nog steeds hetzelfde is. Ik kreeg een meneer aan de telefoon die mij keurig hielp en mij serienummer vroeg om zodoende mij een nieuw kastje te kunnen sturen. Ik was op mijn werk en had dat niet bij me en zou die avond terugbellen om het nummer door te geven en dan zou het goedkomen zo vertelde hij. Die avond gebeld en ik kreeg een mevrouw aan de lijn. Ik heb deze mevrouw uitgelegd dat ik deze hoge toon krijg nadat ik de decoder uitzet en dat zelfs als ik de tv op standby zet deze weer spontaan aanspringt. Als ik de stroom dan echt van het kastje haal is het weg. Ik heb haar ook verteld wat de afspraak was van die middag was. Haar antwoord was dat ze dat niet ging doen. Dat ging zo.
    Meneer, ik maak hier geen RMA van want het kan niet wat u zegt. Als u de tv hebt aanstaan en ook de decoder en u zet de decoder uit( lees “in stanby mode”) dan kan dat toch niet aan de decoder liggen. Dat ligt dus aan uw tv.
    Mevrouw, ik heb dit op verschillende tv’s uitgeprobeerd en het is overal hetzelfde.
    Meneer, dan ligt het aan uw bekabeling.
    Mevrouw, dat heb ik ook geprobeerd in een ander huis en daar is het resultaat hetzelfde.
    Meneer, Dan moet het aan uw tv liggen.
    Mevrouw, ik zei net al dat dat niet kan. Dat snapte ze niet.
    Deze discussie ging zo steeds hetzelfde en welk argument ze ook gebruikte ik had iedere keer weer een antwoord op basis van wat ik geprobeerd had. Ik probeerde haar uit te leggen dat als zo’n kastje uit staat nog steeds stroom ontvangt en dus nog steeds via de scartkabel een signaal kan versturen.Toen was het even stil. Ze begreep er helemaal niets van. Haar vorige 3 collega’s wisten meteen waar ik het over had en begrepen de situatie. Het is triest dat men een dergelijk iemand met zo weinig kennis en zoveel domheid op een helpdesk zet want klanten als ik worden er de dupe van.
    Meneer, ik maak gewoon geen RMA aan. Want het ligt aan uw toestel.
    Mevrouw u begrijpt het niet. Ik heb alles geprobeerd en de dingen die u noemt zijn al uitgesloten, het kan niet aan de tv liggen, u gaat me nu toch niet vertellen dat alle tv’s niet deugen en ook bij anderen de bekabeling niet deugt en alleen deze decoder wel? – Toen was het weer even stil.
    Aan het einde zei ze toen :” Meneer, ik ga met u deze discussie niet aan en ik maak geen RMA want het ligt aan uw toestel”. Eigenlijk bedoelde ze te zeggen dat ze er niets van snapte en er dus ook niets aan deed.
    Ik heb overwogen om bij Ziggo weg te gaan maar besloten te blijven omdat ik me niet door 1 domme helpdeskmedewerkster wil laten wegpesten.
     
  3. Ook een hoge toon uit de decoder..

    Hallo.

    Ik kamp met het zelfde probleem.
    Ik ben er na wat zoeken achter gekomen dat het uit de Hdd recorder komt.
    De box is met scart aangesloten op ext1, de recorder op ext2 van de tv(crt) en de box en recorder zijn ook met een scart verbonden. Als ik de scart van box naar recorder eruit haal is de toon weg.
    Is er iemand die een antwoord cq oplossing heeft voor dit geintje.
     
  4. Het lijkt mij een beetje op de "Mexicaanse Hond".
    Er wordt waarschijnlijk een signaal uitgestuurd door de tv en dat blijft via de scart-aansluiting van de ontvanger "rondzingen".
     
  5. Nee, zo kun je dat niet opvatten.
    Je hebt een lus gecreëerd waardoor het zaakje gaat genereren (rondzingen). Dat komt doordat de Samsung decoder input via AV2 doorstuurt als output via AV1 en je TV input via EXT1 weer uitstuurt als output via EXT2. Wat er dan gebeurt met een signaal is het volgende: BOX (AV1) --> TV (EXT1) --> TV (EXT2) --> DVD RECORDER --> BOX (AV2) --> BOX (AV1) en, zoals je ziet, we zijn rond!

    De eenvoudigste optie is om niet drie, maar slechts twee SCART kabels te gebruiken om je box, recorder en TV met elkaar te verbinden. Dat kan als je DVD/HDD recorder (zoals te doen gebruikelijk) over twee SCART aansluitingen beschikt. Let wel op dat die twee SCART aansluitingen achterop je recorder niet uitwisselbaar zijn: van deze twee SCART aansluitingen is er één die RGB input accepteert en één die RGB output levert. Raadpleeg hiervoor de handleiding van de DVD/HDD recorder, waarin meestal ook de aansluiting van een settopbox wordt beschreven.

    De box is ook voorzien van twee SCART aansluitingen (AV1 en AV2), waarvan echter alleen AV1 RGB output levert. Laat aansluiting AV2 van de Samsung decoder ongebruikt en sluit het zaakje zo aan:

    DECODER [AV1] ==== [RGB IN] DVD/HDD RECORDER [RGB OUT] ==== TV

    Het RGB signaal van de Samsung decoder wordt nu doorgelust via de recorder naar de TV. Dat werkt ook als de recorder 'uit' staat (maar wel op het lichtnet is aangesloten). Zo kun je dus digitale televisie kijken, ook als de recorder niet wordt gebruikt, en ook digitaal uitgezonden programma's in goede (RGB) kwaliteit opnemen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina