1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Straatkast :

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door kegeltje, 22 feb 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Op dit forum heeft men het er steeds over dat de bekabeling in huis goed moet zijn , en daar ben ik het ook wel mee eens.
    Maar ik heb alles vernieuwd en toch blijft de signaal kwaliteit 89/90 Heb ook de tv al eens in de gang gezet daar waar de kabel binnenkomt, echter ook niet meer of minder dan 89/90.
    Ik moet zeggen dat ik gemiddeld best mooi beeld heb maar ook wel eens minder.:oops::oops::oops::oops:
    Wat mij nu pas opviel was dat de straat kast welke op de hoek van de straat staat, aan de onderkant open staat je kunt er zo inkijken lijkt me toch ook niet goed mbt de daar aanwezige kabelaansluitingen.
    Zou het kunnen zijn dat als de luchtvochtigheid hoog is dat dat de beeldkwaliteit beïnvloed.
    Heb overigens zowel op de samsung 850 en de samsung 360 de zelfde waardes.:no::no::no::no:
     
  2. signaalsterkte bedoel je waarschijnlijk, die van mij (360) zit ook rond de 90, maar dit heeft niets met de qualiteit van het beeld te maken. Sommige mensen zitten nog wel lager. Volgens mij moet hij wel boven een bepaalde waarde zitten om gen foutmeldingen om je scherm te krijgen enzo. Maar die 90% wil niet zeggen, dat je ook 90% van de 100% beeldqualiteit hebt. Alleen hoe sterk het signaal is wat je ontvanger inkomt.

    Dat je achter in je straatkast kunt kijken is natuurlijk niet helemaal zoals het hoort....
     
  3. De straatkast kan idd zorgen voor een slecht of wisselend signaal. Na maanden lang steeds regelmatiger terugkerende storingen is het me 8 maanden geleden eindelijk gelukt om een ziggo monteur via anoniem serieus naar mijn (straat) probleem te laten komen kijken. Uiteindelijk bleek dat er een aantal dingen in de straatkast niet goed waren aangedraaid. Dit probleem heeft bijna een jaar geduurd . Dus ja de straatkast kan een oorzaak zijn. Helaas komen de storingen nu weer soms terug. Als het te erg wordt moet ik ziggo maar weer inschakelen dat ze het weer even komen aandraaien.
     
  4. Ja bij mij geeft hij signaal sterkte en signaal kwaliteit aan waardes zijn +/- 50/90 ik heb hier vaker gelezen dat de kwaliteit 100 % moet zijn. En verder probeer ik maar mee te denken met Ziggo.
     
  5. Signaalsterkte kan wel 8% zijn... Als de Signaalkwaliteit maar 100% is en de BER 0.

    Maak aub eens duidelijk verschil tussen de waardes, noteer ze in ieder geval eens duidelijker, net zo duidelijk als in het statusmenu ;)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina