1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Afstandsbediening werkt opeens niet

Discussie in 'Humax iRHD-5000 (HD-Tuner)' gestart door J van E, 22 feb 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Nou, hier is het WEER mis... :( Ik ben erg benieuwd wat de bevindingen van Tater zijn met z'n nieuwe decoder... Ik moet echt elke dag alles loskoppelen, de decoder uit de kast halen, ergens anders neerzetten, dan weer aankoppelen en dan doet 'ie het weer even... En hij staan een plank lager, en da's zo'n 50 cm onder de tv... Waardeloos.

    Morgen ga ik terug naar de winkel, maar ik heb er niet veel vertrouwen in, eerlijk gezegd.... Moet je dat ding soms op zolder zetten of zo? :s

    @Phoolie: het kan ook liggen aan een videorecorder of zo... Ik zou wel kunnen proberen de decoder verder weg te zetten, maar daarvoor is m'n HDMI kabel niet lang genoeg. Die is maar 1 meter. Als dit een bekend probleem was, zou je zeggen dat de verkoper had moeten weten dat 1 meter niet lang genoeg is...
     
  2. In elk geval is dit geen normaal gedrag van de ontvanger, dus misschien is hij defect.

    Maar wat gebeurt er als je de TV uit zet terwijl de afstandbediening niet meer reageert ? Gaat hij dan weer werken ? Als dat niet zo is, dan komt het toch niet door de TV en is het gewoon toeval dat hij weer werkt nadat je hem verplaatst hebt. Misschien zit er inwendig iets los en door het verplaatsen werkt je remote dan weer eventjes. Als meer mensen hetzelfde hebben zou het ook nog een algemeen probleem kunnen zijn. Dus probeer eens de TV uit te zetten en laat even weten of hij dan weer gaat werken. Desnoods even de hele stekker uit het stopcontact van de TV halen daarna om uit te sluiten dat de netvoeding van de TV de verstoring veroorzaakt.
     
  3. Stekker van de tv eruit maakt niet uit. Hij staat ook echt ver genoeg, vind ik. Er staat nog wel een videorecorder boven, maar da's ook echt wel meer dan 10 cm...! Ik denk dat er toch gewoon iets niet in orde is met dit apparaat, alleen... er zijn nu al twee andere mensen die PRECIES hetzelfde hebben! De AB die zo nu en dan niet meer werkt! Is toch wel ERG toevallig. Daarom ben ik benieuwd of er ook mensen zijn die de decoder gewoon naast hun tv hebben staan of zo en GEEN problemen hebben.
     
  4. Ja ik, maar ik heb geen Samsung maar een JVC TV.

    Maar als je het probleem ook hebt als je TV uit staat met de stekker niet in het stopcontact, dan heeft het probleem niets met je TV te maken en was het toeval dat hij weer werkte nadat je hem lager gezet hebt. Ik zou maar terug gaan met de ontvanger naar de winkel in dat geval.
     
  5. Daar was ik weer. Ik heb maandag een nieuwe gehaald en tot nu toe doet hij het, hoewel hij vanochtend even leek te haperen, maar misschien richtte ik niet goed of zo, had helaas geen tijd om het verder uit te testen en hij deed het bijna meteen weer goed, dus ik geloofde het wel. Maar ik juich zeker nog niet te hard, want de vorige keer deed hij het de eerste dagen ook en ik heb hem tot nu toe een stuk minder gebruikt dan afgelopen weekend. Ik hoop er maandag meer over te kunnen zeggen.
     
  6. Ik denk dat ik vanavond maar eens probeer om hem op de eetkamer tafel te zetten, verder dus niet aangesloten en uit de buurt van alle andere apparaten, geeft hij dan nog problemen, dan ga ik morgen mooi terug, dan zit ik nog precies in die week omruiltijd die ik heb, al valt dit natuurlijk ook gewoon onder garantie. Toch blijf ik het vreemd vinden dat het apparaat al een tijd op de markt is en dat er nu ineens 3 mensen zijn met dit probleem, lijkt wel of er een slechte oplage tussen zit waar wij nu last van hebben.
     
  7. Het is inderdaad apart. Ik heb vandaag dus een nieuw apparaat opgehaald. Er viel me wel iets op... Toen ik de vorige decoder aansloot en aanzette, had ik niet zo snel door waar nou het kanaal zat op m'n nieuwe tv waarop de decoder te zien was. Toen ik die vond, waren alle zenders al gevonden, was het beeld ingesteld op 1080i en nog een paar van die zaken. Ik hoefde niets te doen! Toen ik vandaag de decoder aanzette, met nu wel meteen beeld erbij, moest ik de frequentoe en netcode invoeren en kreeg ik een stuk op 4 stappen om bepaalde zaken in te stellen (default stond 'ie op 760).

    Al met al krijg ik het donkerbruine vermoeden dat ik een apparaat heb gekregen dat al eens eerder was gebruikt...! Ik moet wel zeggen dat alle kabels en toebehoren in compleet dichte zakken zat. Maar vreemd vind ik het wel... Deze heeft ook twee plastic velletjes over de klepjes en een dolby stickertje erop: dat zat allemaal niet op de vorige!!!

    De decoder is nu een paar uur aan en werkt zonder problemen. Maar dat heeft die andere ook een dag lang gedaan nadat ik 'm verplaatst had naar een plank lager. (Ik heb 'm nu meteen maar een plank lager gezet.) Ik denk dat ik na het weekend pas kan zeggen of het echt in orde is allemaal. Of hij moet het sneller opnieuw begeven... We'll keep in touch. :wink:
     
  8. Ok, net thuis en getest op de eetkamer tafel, waar verder geen enkel apparaat in de buurt staat die kan storen en ook geen kabels aangesloten, hij leek prima te werken, maar na minder dan 1 minuut was het weer gedaan met de pret. Ik ga dus morgen terug. Hopen dat ik er dan 1 krijg die wel goed is.
     
  9. Vanavond een nieuwe gekregen en die doet het tot nu toe prima. Heb tot nu toe wel alleen de coax kabel en de scart aangesloten en hij staat even op een krukje naast de tv, als hij morgen nog steeds prima draait, dan ga ik hem weer in het kastje zetten, werkt het dan ook nog steeds goed, dan sluit ik de rest van de kabels ook weer aan.
     
  10. Nou, ik weet het zowat wel zeker: ik had (en jullie schijnbaar ook) gewoon een kaduuk exemplaar van de decoder! Is wel heeeeeel toevallig! Maar het lijkt er inderdaad op dat het verplaatsen op zich even hielp om de AB weer te laten werken, los van het feit of de decoder nou naast de televisie stond of niet.

    Ik heb de decoder die ik donderdag heb gekregen sinds gisterochtend weer op de eerste plek staan: op de plank vlak onder de tv en pal naast de videorecorder: hij doet het nog steeds perfect. Nog geen enkel probleem gehad.

    Het blijft nog een beetje eng, maar ik ben er 99% van overtuigd dat de decoders van Tater, Phoolie en mij gewoon een of ander draadje los had. Het waren zgn. schudden-voor-gebruik-decoders... :mrgreen: Wel erg toevallig, hoor...!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina