1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Opnieuw Freezes Freq: 514

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door TheOutsider, 21 feb 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ok. goed om te weten... Dus er zijn diverse frequentietabellen in omloop, hoeveel zijn er in totaal? Wel raar dat er niet een standaardtabel is te maken trouwens....
     
  2. Een paar dagen geleden begint het weer....die "mooie":rolleyes: freezes op Nickelodeon. Ik heb niet gechecked of het op de andere zenders doet. When will it ever end???
     
  3. Je hebt gelijk, het is weer zover en bij Ziggo weten ze weer van niets gezien de lege storingen pagina voor mijn adres. Ze zijn bij Ziggo/Casema dus nog steeds niet in staat om de signaal leverantie aan Ziggo/Multikabel gebied realtime te monitoren op dit veelvuldig voorkomende probleem. En nog erger: Er is dus nog steeds geen definitieve fix voor dit probleem dat zich voordoet sinds Ziggo/Casema de signaal leverantie heeft overgenomen.
     

  4. Hi ArChie,

    Pardon the English, but my Dutch is limited and I feel the need to ventilate.

    This problem is beyond the point of rediculous. I mean, doesn't ANYONE who works at Ziggo watch digital TV....or do they just accept these ongoing problems as normal?

    I was visiting my brother in Miami a few months ago. He's had cable TV in his house since 1983, digital TV (200 + channels) for 10 years and HD for around 3 years (40+ channels) along with shows/movies/sports on demand.....as well as pay per view. The set top box is as big (small) as a router. I asked him if he's ever had a problem with the signal reception, freezes, fallouts etc. He told me that he's NEVER had to call and report a problem because there's NEVER been one. The only time there was a loss of signal was when Hurricane Wilma came through in 2005.....but it was back on the next day! I'm not saying that America is better, what I am saying is if they can deliver a product 100% as advertised, with no problems.....why can't Ziggo do the same? Certainly America doesn't have the patent on this technology.....it's available worldwide. Ziggo employees: Why not take some pride in your work and give the public an honest product that works.....all the time!
     
  5. Net even gecontroleerd, maar de freezes gaan vrolijk door hier in Transport Stream 7 op 514 MHz in Ziggo/Multikabel gebied. Hoeveel dagen zal het deze keer weer moeten gaan duren totdat ze er iets aan gaan doen? Of moet ik weer denken aan weken?
     
  6. Gaat het om alle services in TS 7 ?
    Hb je wellicht op je tools nog bijzonderheden gezien PCR / CC oid ?
     
  7. Hoeveel keer moet ik dit verschijnsel nu nog toelichten totdat jullie dit een keer serieus gaan nemen? Ik doe mijn echt mijn best om voor mijzelf met een verklaring op de proppen te komen waarom jullie zelf niet in staat zijn om in Ziggo/Multikabel gebied een meting te doen om dan zelf waar te nemen wat er aan de hand is zodat er eindelijk eens een keer echt actie genomen kan worden.

    Voor de zoveelste keer: Dit probleem doet zich men enige regelmaat voor in heel Ziggo/Multikabel gebied in een Transport Stream. Veelal is het Transport Stream 7 op 514 MHz, maar het heeft zich ook voor gedaan in andere Transport Streams en alle kanalen in zo'n Transport Stream hebben er dan last van. Ik woon in Oosthuizen, TheOutsider in Hoofddorp en The_Doman in Den Helder. Geografisch verspreid dus in het Ziggo/Multikabel gebied en als dit probleem zich voordoet hebben wij er alledrie last van. Wij zijn de enigen die nog de moeite nemen om het te melden en alleen de Humax IR-FOX C heeft er last van. The_Doman is zo vriendelijk geweest om dit even uit te zoeken met al zijn verschillende ontvangers. Het kan dus in mijn ogen geen enkel probleem zijn om dit te reproduceren.

    Het wordt volgens mij veroorzaakt door het plotseling optreden van packet loss. Er is namelijk geen sprake van opeens oplopende BER waarden waardoor er sprake is van slechte pakketjes. Er ontbreken opeens gewoon een X aantal pakketjes waarna het signaal weer normaal is. Voor de Humax IR-FOX C is dat kennelijk de aanleiding om zich dan opnieuw te synchroniseren met de headend met een freeze als gevolg. Voor mij is dit gedrag de reden om te concluderen dat niet alles wat Ziggo/Casema vanuit de headend verstuurt naar Ziggo/Multikabel gebied ook aankomt. Vandaar dat ik het onbegrijpelijk vindt dat jullie geen één of ander packet CC checker kunnen installeren op wat punten in Ziggo/Multikabel gebied om packet loss te monitoren.

    Met een simpele DVB-C PC-TV kaart en wat freeware tools (je kent mijn configuratie) met een gezamelijke waarde van net iets meer dan 100 euro kan ik hier capture files maken van Transport Stream 7 en bij de tweede capture file van 300 MB is het al bingo: Weer sprake van opeens optredende packet loss. Zie de onderstaande afbeelding van het gratis toolje dat de CC counters controleert:
    [​IMG]

    Als gevolg van die packet loss kloppen de PCR's ook niet meer, dus worden alle Elementary Streams niet meer als DVB compliant aangemerkt door dezelfde tool. Die schermafbeeldingen voegen echter niets toe aangezien het om de packet loss gaat. Het kost mij als amateur dus geen enkele moeite om een meting te doen waarin het probleem optreed en dus analyseerbaar is, dus hoe is het in vredesnaam mogelijk dat jullie als professionals dat niet kunnen onderzoeken en nog belangrijker, kunnen oplossen? Het irriteert mij mateloos hoe jullie met dit soort zaken omgaan. Het kan toch niet zo zijn dat de klanten tegenwoordig alles maar moeten gaan onderzoeken? Keer op keer komen deze problemen terug en er wordt niets gedaan om het echt op te lossen. Jullie willen respect? Dat kan zodra jullie je klanten serieus nemen en laten zien dat problemen actief worden opgelost i.p.v. af en toe reactief wat te resetten in de hoop dat het dan goed blijft gaan.
     
  8. Het lijkt erop dat er vandaag iets gereset is aangezien ik momenteel geen freezes meer waarneem op de kanalen in Transport Stream 7. Hopelijk is er deze keer voor de reset onderzoek gedaan wat dan tot een definitieve oplossing kan leiden. Dat een reset alleen is niet voldoende is moet nu toch wel eens een keer duidelijk zijn.
     
  9.  
  10. Archie,
    als ik het niet serieus zou nemen,dan had ik niet de moeite genomen je een vraag te stellen. Jouw eerdere punten in een mailbericht aan CTO/PH zijn allemaal opgepakt en je hebt kunnen zien dat een aantal punten inmiddels opgelost zijn zoals bitrate / EPG / verschillen in audio / subtitling e.d.

    Gisteravond heeft TVdigitaal het probleem opgepakt, hetgeen heeft geresulteerd heeft in een oplossing. De oorzaak heeft met een pcr referentie te maken, het probleem kan echter weer voorkomen zolang er nog geen fix voor beschikbaar is. Ik wil je daarom vragen je bevindingen te blijven melden.

    PS voorals nog kan ik/wij niet zien wat er in Noord-Holland evt fout gaat. Het probleem ontstaat in dit specifieke geval n.l. in Alkmaar. Dat is de reden dat ik jou gevraagd heb om te kijken wat jij kon zien.
    Overigens er wordt ook gewerkt aan een project monitoring op de lagere netvlakken om juist dit soort situaties vroegtijdig te detecteren.


    Groet,
    Anoniem
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina