1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Vaag beeld geen interactieve tv en provisioning storing

Discussie in 'Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)' gestart door Peter-linda, 21 feb 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi, Ik heb sinds een week de Cisco staan; prachtig apparaat alleen wat issues.

    -Ik heb op alle kanalen vaag/onscherp beeld (wat mij verbaast aangezien dit aparaat schijnt te up-scalen) terwijl beide tuners op 100% staan zowel kwaliteit als beeld. En dat op ieder kanaal. De BER rate is 0.0 e6 op beide tuners (wat dat ook mag betekenen).

    -Grote uitzondering zijn de HD kanalen die zien er piekfien en haarscherp uit. -De ene keer is interactieve tv actief, het andere moment vliegen de provisioning errors mij om de oren. Of provisioning nou wel of niet actief is, ik heb nog nooit van de tvtheek of programma gemist gebruik kunnen maken, dat leverde namelijk iedere keer een error op.

    -Ik heb de breedbandversterker en 1 gats doos volgens de handleiding aangesloten. Verder is bij mij in huis alles met monstercable aangesloten. Ik denk dus niet dat het probleem in de bekabeling zit.

    -Ik heb deze week al menigmaal met de klantenservice gebelt, ik heb van alles meegemaakt, zelfs een keer uitgelachen. Maar niemand heeft mij kunnen helpen.

    Ik hoop dat er iemand op dit forum is die mij een paar tips kan geven.

    Bijvoorbaat dank Peter.
     
  2. BER staat voor bit error ratio. 0.0e6 betekend GEEN, dus goed.

    iTV en VOD zijn wel geactiveerd op je smartcard?

    Dat gaat makkelijker als je verteld hoe je de cisco hebt ingesteld (576p/720p/1080i), hoe je deze met je tv hebt verbonden (scart/hdmi) en welke tv je hebt (hd ready/full hd)
     
  3. Tip 1: zet alle beeld'verbeteraars' van je TV uit. Die zijn nml bedoeld voor analoge TV, digitale TV maken ze alleen maar vaag.

    Overigens: als je slechte digitale signaalkwaliteit zou hebben krijg je geen vaag beeld. Wel blokjes, haperingen e.d. Kortom: je BER en je signaalkwaliteit hebben weinig met het vage beeld te maken.

    Omdat je ook HD kanalen bekijkt neem ik aan dat de Cisco met HDMI is aangesloten, en dan kan het de kabel ook niet zijn. Een brakke HDMI kabel geeft wederom blokjes, haperingen oid maar geen vaag beeld.
     
  4. ITV en VOD zijn geactiveerd. De Cisco is op 1080i, aangesloten via HDMI op een Samsung full HD lcd.
     
  5. De HDMI kabel die ik heb is niet de beste (moet nog een beter kopen). Maar ik heb de HDMI kabel van mijn Blu Ray gewisseld (is wel een goede) maar totaal geen verschil.

    Ik heb de rigitale ruisverbetering op de tv uitgezet, een zeer kleine verbetering (denk ik).
     
  6. Na weer een half uur met de klantenservice gebeld te hebben, kon de beste man mij vertellen dat de decoder of breedband versterker niet kapot kon zijn want bij hem werkte het namelijk wel, ook waren er bijna nooit problemen met ITV of VOD. Ik denk dat de beste man nooit op dit forum heeft rondgekeken.

    Ik kon wel een monteur laten komen, kost 70 euro, beetje ongepast lijkt mij, als ik naar de abonnements kosten en aanschaf prijs kijk.
     
  7. Al vaker gezegd: een goedkope of dure HDMI kabel maakt echt helemaal niets uit voor beeldkwaliteit. Een dure kopen is geld weggooien.
     
  8. Na weer 2 keer gebeld te hebben, ik kreeg toevallig twee keer dezelfde aan de lijn. Deze medewerker had gelukkig wel verstand van zaken, dat iTV en VOD niet werkte kwam omdat ziggo zelf een storing zou hebben.

    Voor het vage wazige beeld komt een gratis monteur langs. De monteur komt al op donderdag. Dat vind ik best wel netjes van deze medewerker dat er toch iets geregeld kon worden.
     
  9. Even een update,

    Povisioning is inmiddels gebeurt, vage beeld is ook verdwenen contrast naar beneden gestelt. Ik heb nooit begrepen dat dat ook een beeldverbeteraar was:oops:. Monteur is ook geweest, goed signaal goed aangesloten, nog steeds geen iTV of VOD.
    De monteur zelf wist ook niet wat het probleem zou moeten zijn. Hij heeft het probleem gelogd. u maa hopen dat het snel verholpen zal zijn. Na drie werkdagen is het in ieder geval nog niet opgelost.
     
  10. Als je mij een pb stuurt met je naw gegevens, dan houd ik het in de gaten.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina