1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

DE plaats van een modem ?

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door juke, 20 feb 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Laat ik erst vertellen dat ik al jaren tevreden ben over mijn Casema/ziggo internetverbinding z3.

    Toch eind december viel mijn verbinding weg.
    Na telefonisch kontakt met de helpdesk, die daarop mijn modem ging meten, bleek dat mijn modem aan vervanging toe was. Deze ging spontaan uit en weer aan en als deze aan was leek het wel kermis.

    Oke, dat kan dus gebeuren. Volgende dag zou de monteur de modem vernieuwen !! Ook deze kwam, laat op de avond.
    Deze verteld weer dat de modem oke is , maar dat deze in de meterkast moet staan. De modem staat nu in de huiskamer en dat gaat niet goed en daar krijg je storingen van. ????

    Al jaren staat mijn trouwe modem in de verwarmde gezellige woonkamer en de meneer verteld dat hij moet verhuizen naar de vochtige zeer koude meterkast ???

    Ik kan mij voorstellen dat je met 4 mtr extra kabel wat verlies in snelheid krijgt, maar storingen ?

    Waar het nu allemaal om gaat ?
    De monteur wilde dit vermelden op zijn werkbon en wilde mijn toestemming hiervoor. Zoals hij zegt, vervalt de garantie op herstel/storing werkzaamheden als de modem in de huiskamer staat ?

    De reden dat ik dit hier plaats is dat ik de vraag ( meerdere malen )aan Ziggo heb voorgelegd , maar nu na 2 maanden nog geen antwoord heb gekregen.

    De monteur van casema heeft de modem zo'n 6 jaar geleden in de woonkamer geplaatst !!!


    Hopenlijk weet iemand meer hier over.
    Vervalt dus de garantie op stingswerkzaamheden als de modem in de woonkamer geplaatst is ??

    gr. Jack
     
  2. Lijkt mij een raar verhaal van die monteur.
    Bij ons komt de groene kabel in de woonkamer naar binnen.
    Dit gebeurd vaker vooral bij oudere huizen.
    Dus bij ons staat het modem ook in de woonkamer, en is al een paar keer vernieuwd door de jaren heen en nooit geen problemen gehad met de monteur.
     
  3. Met woonkamer heeft het niets te maken, maar de modem "hoort" normaal aangesloten te worden met een kort kabeltje op het AOP (Abonnee Overname Punt). Dat is het punt waar de groene kabel je huis in komt en waar de eerste aansluiting zit. Als er een langere kabel aan zit krijg je meer kans op een slecht werkend modem.
    Dus als je 'groene kabel' in de huiskamer uitkomt (oudere huizen) "hoort" je modem in de huiskamer en als hij in de meterkast binnenkomt "hoort" het modem in de meterkast thuis.
     
  4. Toen ik in mijn vorige woning in plm. 2000 kabelinternet via EssentKabelcom=@Home kreeg, had ik al d.m.v kabelgootjes naar de computerkamer e.e.a. voorbereid. De monteur van Essent Kabelcom heeft toen in de meterkast een signaalverdeler gemonteerd en vandaar een COAX kabel van plm 10 m naar de computerkamer gelegd. Het kabelmodem zat toen dus niet in de meterkast. Dit was dus in de begintijd van kabelinternet. Na mijn verhuizing in 2003 naar mijn huidige adres werd het modem wel in de meterkast gemonteerd. Een internetaansluiting bij @Home lukte eerst niet want de nieuwe postcode was bij @Home niet bekend ofschoon ik wel RTV signaal van hen kreeg !
     
  5. Daar waar het AOP zich bevind dient het modem geplaatst te worden. Als dit in de woonkamer is dient het modem daar geplaatst te worden, wanneer dit in de meterkast is dient het modem in de meterkast geplaatst te worden.

    In de wat oudere woningen is de kans vrij groot dat het AOP zich in de woonkamer bevind, bij de recentere woningen is dit bijna altijd in de meterkast.

    In het voorbeeld hierboven is met gebruik van een signaalversterker het modem naar een andere kamer verplaatst, mijn advies, zeker in de huidige tijd met de huidige snelheden NIET meer doen. Een standaard huisversterker versterker wel het inkomende signaal, maar niet het uitgaande (retour) signaal.
     
  6. juke?, mooi laten zitten die 4 meter gaat zekers geen problemen zorgen als hij juist afgemonteerd is.
    en garantie/kosten ..je zult de volgende keer een andere monteur krijgen die er niet moeilijk over doet.

    blijf lekker een tevreden klant.

    berrie.
     
  7. even los van het feit dat het wel degelijk je signaal negatief in bijna alle gevallen beinvloed, het is gewoon simpelweg zo dat je niet voldoet aan de eisen gesteld door Ziggo... Als je daar dan zelf een risico vwbt de kosten op je neemt, is dat je eigen beslissing.
     
  8. Inderdaad... in geval van storing heb je minder recht van spreken, en zijn kosten mogelijk voor eigen rekening.

    Dat het (op dit moment) toch werkt (voor jou) op deze manier, wil nog niet zeggen dat het goed is.
     
  9. Je moet het ook lezen als advies. Hoe korter de kabel tussen je AOP en het modem hoe beter. (minder kans op storing). Maar een goede kabel is wel het uitgangspunt. Iets wat jaren goed heeft gewerkt kan plotseling niet meer goed zijn doordat bijvoorbeeld er een storingsbron in de omgeving is geplaatst. Een verandering in bijvoorbeeld een Digitenne signaal kan storing opleveren op een slecht afgeschermde kabel.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina