1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Even een modem activeren, 3 dagen geen internet

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door user888, 20 feb 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinds een tijd heb ik last last van kortdurende wegvallende verbindingen en hoge pingtijden. Ik heb de verbindingen van mij en die van de buren (ook Ziggo) in de gaten gehouden door te pingen van buitenaf en alleen mijn verbinding had daar last van. Andere router gekocht: probleem onveranderd. Alles losgekoppeld van het interne netwerk behalve de route: probleem onveranderd. Kortom: probleem zit hem in kabelmodem of in de bekabeling.

    Omdat de eerstelijns support onbekwaam is in het oplossen van technische problemen (is even een statement van mijn kant) doe ik het zelf maar... Om te weten te komen of (of uit te sluiten dat) het aan het kabelmodem ligt heb ik het Arris modem vervangen door een ouder (Motorola) modem aangesloten (dat had ik nog liggen na een abo wijziging van internet naar internet+bellen). Maar dat moest eerst geactiveerd worden.

    Ik heb toen Ziggo support gebeld met de vraag om het modem te activeren, moeilijk moeilijk. Stond niet op mijn adres geregistreerd, maar goed. Zouden ze toch doen, zou maximaal 24 uur duren. Ik gevraagd of mijn Arris modem die tijd gewoon bleef werken. "Ja hoor, dat blijft gewoon werken. U kunt dan beide modems uit wisselen om het probleem te diagnosticeren".

    Ik hang op, Arris modem eraan, kreeg ik ook het registratie scherm van Ziggo. Teruggebeld, "Nee meneer, er kan maar 1 modem tegelijk geactiveerd worden. Maar meestal is dat zo gebeurd, maximaal 24 uur". Precies 24 uur later natuurlijk geen internet.

    Weer gebeld, wordt er doodleuk gezegd 24 uur bij Ziggo geen twee keer het klokje rond is. 24 uur bij Ziggo gaat pas in op de volgende werkdag. Dus na middernacht zou het moeten werken.

    De volgende ochtend natuurlijk nog steeds geen internet. Weer teruggebeld, bleek dat het probleem simpelweg niet was opgepakt. Ondertussen snapten ze bij Ziggo niet eens het verschil meer tussen het oude en het nieuwe modem en waarom ik het modem wilde activeren. Aan de lijn gebleven, toch de codes gekregen en de codes ingevoerd. Na een uur werkte het eindelijk.

    Ik zie er al tegen op als het Motorola modem geen verbetering geeft om het Arris modem weer te laten heractiveren...
     
  2. Ik heb nu ook mijn oude modem er aanhangen, omdat ik telefoon problemen had en zien of de modem problemen gaf.
    Bij mij was dit binnen een 15 minuten geregeld.
    Moet ik wel zeggen dat ik werd gebeld door de technische dienst van Ziggo en toen telefonisch de nummer (mac enzo) van de oude modem doorgegeven en het werkte, sindsdien maak ik weer gebruik van mijn oude modem.

    Succes ermee!

    (PS, de nieuwe modem had geen problemen, maar de oude blijft aangesloten)
     
  3. Je ervaart problemen met de verbinding. Dit kan echter van alles zijn.

    - Modem direct met korte kabel op AOP aangesloten?
    - Zowel met als zonder router hetzelfde probleem?
    - Andere pc/laptop heeft ook hetzelfde probleem?
    - Post eens wat traceroute's en/of uitgebreide statestieken, een ping alleen naar een host zegt bar weinig.
     
  4. Zoals ik scheef: router had ik al vervangen, had ook al gebrobeerd alles los te koppelen. Modem zit met korte kabel op AOP. Het moest dus wel aan de bekabeling of het modem liggen. En het bleek dus uiteindelijk het modem te zijn geweest, ping tijden zijn nu weer op nivo van de buren.

    Download speed is gelijk gebleven, upload speed is met de Motorola (zo'n SB5101E ofziets) iets lager 880 vs 944 kb/s.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina