1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Geen draadloze verbinding met Linksys WRT54G2

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door Ermen, 19 feb 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

    Ik heb een Linksys WRT54G2 wireless router aan mijn Ziggo Modem gekoppeld om zo een draadloze verbinding tot stand te brengen. Nu heb ik daar een redelijk vaag probleem mee:

    Internet via de kabel doet het goed, zowel op mijn pc als op mijn laptop. Probeer ik vervolgens via de wireless connectie verbinding te maken krijg ik wel netjes een goed IP adres alleen ik kan geen pagina's bekijken. Ik heb alles al geprobeerd wat ik kon bedenken:

    Modem en router resetten, wel en geen beveiliging, opnieuw opstarten, firmware update, SSID veranderen. You name it.

    Is er nog iemand die hetzelfde probleem had of misschien een briljante ingeving heeft? Ik weet het niet meer.

    Ermen
     
  2. Plotseling geen draadloze verbinding met Linksys WRT54GC

    Sinds oktober 2007 probleemloos gewerkt met 2 pc's. Desktop via ethernet kabel en laptop via Linksys router. Eergisteren (18/2) tijdens het internetten geen verbinding meer en ook de telefoon werkte niet meer. De telefoon is na enige tijd weer gaan werken. Internet zowel via ethernet als draadloos niet. Helpdesk gebeld met de vraag of er een storing was. Antwoord nee en het modem is ok. Advies haal de router er tussen uit. Ik krijg dan inderdaad weer verbinding met internet. Volgens de helpdesk is de router het probleem en moet ik maar contact opnemen met Linksys. Gisteren met een nieuwe Sitecom router geprobeerd e.e.a. aan de praat te krijgen. Helaas hetzelfde probleem. De oorzaak moet dus bij Ziggo liggen.
    WRT54GC
     
  3. @Ermen;
    Heb je toevallig een firewall op je pc staan die misschien blokkeert met een ander ip-adres? Een andere pc/laptop die je op de wireless verbinding configureert, kan die wel pagina's bereiken?

    @hmbosch;
    Als het rechtstreeks op het modem wel werkt ben ik bang dat het probleem niet bij Ziggo ligt, anders zou het immers rechtstreeks op het modem ook niet werken.

    Als je de router aansluit, dan reset je wel het modem?
    Als je de zaak aangesloten hebt? Wat is dan de status van de verschillende apparatuur? Krijgt je pc wel een IP van de router? Krijgt je router wel een IP toegewezen?
     
  4. @ Excalibur

    Nee ik heb alles wat met de veiligheid te maken heeft al een keer uit gezet. Het gekke is dat het op mijn Ipod wel werkt maar op mijn Macbook en Pc niet.
     
  5. Alles werkte uitstekend tot het moment dat ik een storing van Ziggo kreeg. Ik heb alles gereset. IP adressen worden goed toegekend. Verbinding met de apparatuur en de router gaat goed, maar de verbinding tussen de router en het net wordt verbroken.
     
  6. geen wireless verbinding via Linksys WAP54G

    Ik heb hetzelfde probleem sinds ik een Linksys WAP54G op de modem/router heb aangesloten. Ik kan met 1 iPhone een wireless verbinding maken, maar dan houdt het verder op. Andere wireless verbindingen met laptops zijn niet mogelijk. Rechtstreeks internet via de modem/router werkt prima.

    Het lijkt er op alsof er maar 2 IP adressen door de NAT verwerkt worden. Weet iemand of Ziggo deze beperking in de Modem/Router heeft? Een aantal jaar geleden deed KPN hetzelfde met de eerste Thomson ADSL modems. Die waren beperkt tot 1 intern IP adres, die je via een hack van de firmware kon aanpassen.
     
  7. Hier werkt draadloos wel met meer dan 2 adressen (max 4 zoals ik heb ingesteld, te weten 2 laptops en 2 iPhones), dus die vlieger gaat niet op. Dan had iedereen datzelfde probleem moeten hebben. Oja, router is een Linksys WRT160N.
     
  8. De modem is geen router, en ook een WAP heeft normaal gesproken geen NAT functionaliteit. Het resultaat is dat je dus maar één apparaat tegelijk werkend kunt krijgen.
     
  9. Aangezien het echter rechtstreeks op het modem aangesloten allemaal wel werkt is er geen storing met Ziggo en/of de apparatuur van Ziggo, anders zou het in deze situatie ook niet werken.

    Slot conclusie, er is iets aan de hand met de router en/of de instellingen ervan of de combinatie (bv ook instellingen) pc's en router vormt een probleem waardoor het niet werkt.
     
  10. Je hebt een AccessPoint op het modem aangesloten. Om meerdere pc's te kunnen gebruiken heb je echter router functionaliteit nodig, deze functionaliteit zit niet in een kabelmodem. Het ADSL modem wat je gewend bent/was heeft dit wel. In deze situatie heb je niet meer voldoende aan alleen dit access point, maar zul je er ook nog een router bij nodig hebben, al dan niet met wireless direct ingebouwd.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina