1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Provisioning status: niet gereed

Discussie in 'Digitale TV - On Demand & Replay' gestart door Rvdbos, 19 feb 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

    Sinds gisteren heb ik een cisco 8455DVB in gebruik. Vreemd genoeg lukt het niet om de interactieve televisie te installeren, de "Provisioning status" is " Niet gereed"

    Ik kan mij niet herinneren of er tijdens het opstarten gevraagd is om de klantnummer / postcode gegevens. Mogelijk heeft dat er iets mee te maken ?

    Ik heb een factory reset gedaan maar ook daarna, geen vraag om postcode of klantnummer.

    Heeft iemand een idee of ik hier iets aan kan doen ?

    alvast bedankt.
     
  2. Weet je zeker dat ie juist is aangesloten (volgens installatievoorschrift, via meegeleverde versterker en aansluitdoos etc.), direct op het (kabel-)hoofdaansluitpunt?
     
  3. Ik heb de decoder zelf in de winkel gehaald, alles in een pakket wordt a.s. dinsdag geinstalleerd.

    De decoder is met de antennekabel direct op de hoofdaansluiting aangesloten. Een versterker of aansluit doos zit niet in de verpakking van de decoder en heb ik dus niet gebruikt.

    Zijn die werkelijk nodig om het werkend te krijgen? mocht dat het geval zijn dan zal het wel opgelost kunnen worden als de monteur binnenkort de installatie komt doen.
     
  4. Afgezien dat ik mij afvraag of e.e.a. al is opgeleverd in dat gebied (zal morgen de Excel sheet er eens bij pakken), als je via het menu handmatig de her-installatie VOD start, lukt het dan ook niet?
    Als het kabelmodem juist is geprovisioned is, dan pas kan de stb verder met het verwerken van de klantgegevens.

    Maar zoals gezegd, ik twijfel eraan of alles al helemaal klaar is in het betreffende gebied.
     
  5. provisioning

    Ik heb precies hetzelfde. Installatie bleef hangen, ook na herstart/reset. Ook bij mij zijn geen gegevens gevraagd. Ik heb een kaart gebruikt waarop al digitaal abonnement liep, wellicht hoefde ik daarom niet te registreren?
    Maar bij was dus preceis dezelfde situatie.
     
  6. Het installeren van interactieve televisie kan op dit moment alleen in voormalig Casemagebied. Het inlogscherm zul je overigens pas krijgen nadat je in het menu gekozen hebt voor installatie van het interne kabelmodem.
     
  7. ok, dat is een duidelijk antwoord, alhoewel de ziggo postcodecheck wel aangeeft dat hij bij mij (2141NH) zou moeten werken.

    Is er ook een mogelijkheid om deze installatie over te slaan of het modem uit te zetten ?, op dit moment wil de decoder namelijk met regelmaat de installatie uitvoeren, meestal bij het aanzetten. Het duurt dan 5 minuten voor de decoder het opgeeft en ik uiteindelijk tv kan kijken.
     
  8. Het modem uitzetten gaat niet. Je kunt wel eenmalig via het menu kiezen voor installatie interactieve televisie. Je zult dan na een paar minuten een foutmelding krijgen. Als je dan op OK drukt, zal de Cisco niet meer automatisch willen installeren als je hem aanzet.
     
  9. Ik heb sinds een aantal dagen ook een Cisco 8455DVB en krijg zo nu en dan spontaan de melding om VOD te installeren.
    Wat ik ook heb geprobeert, je kunt de "installatie" niet onderbreken en dus moet je een paar muten wachten tot dat hij de foutmelding geeft.
    Is hier een oplossing voor?
    CQ wat is de planning voor ITV in het voormalig multikabel gebied?
     
  10. Dat is dus identiek aan mijn probleem. @Kitaro, je schrijft dat de installatie eenmalig vanuit het menu gestart moet worden omdat daarna de installatie nooit meer nodig is.

    Bedoel je het menu: instellingen => systeem => interactieve TV installeren. ?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina