1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Aansluiting in nieuwbouwwoning

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door liberator, 19 feb 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi, ik hoop dat iemand me hier iets verder kan helpen wat betreft het aanvragen van een nieuw abonnement op een nieuw adres (nieuwbouw woning).
    Ik wilde gisteren een nieuw abonnement (tv/telefonie en internet) aanvragen bij ziggo omdat ik in april mijn nieuwe woning zal betrekken. Omdat ik overal lees dat er wachttijden zijn van enkele weken leek het mij slim om dat nu al in te regelen.
    Toen ik Ziggo gisteren echter belde om een abonnement af te sluiten bleek dat de aansluiting nog niet was geregistreerd en werd ik doorverwezen naar www.huisaansluitingen.nl en ik moest het daar maar inregelen. Ik had namelijk een CRN nummer nodig. Er wordt op de site echter om plattegonden uit het bestek en enkele zaken gevraagd die ik nu niet kan beantwoorden. Bovendien zijn er kosten verbonden aan de aanvraag.
    Heeft iemand hier ervaring mee?

    Ronald
     
  2. Is er al een groene kabel aanwezig in je huis?
     
  3. Waarschijnlijk is jouw huis nog niet technische gereed gemeld door de aannemer die het aanlegt of moet het zelfs nog afgemonteerd worden. Zodra ziggo de melding krijgt dat je huis technische gereed is zal je pas een aanvraag kunnen doen voor een abbonnement.
     
  4. Ik kende iemand die had niet eens een telefoonaansluiting van KPN.
     
  5. Relevantie?
     
  6. Hey
    Hier in goirle hetzelfde gehad. even naar de aannemer bellen voor het nummer en dan naar ziggo bellen.zij geven je een nummer waar je het nummer kan aanmelden. Tel nr weet ik helaas niet meer. Dan moet alles lukken.
     
  7. Precies deze situatie heb ik ook gehad. Dit is alweer een jaar geleden maar ik vertel even wat mijn situatie was.

    Ik ben een jaar geleden komen te wonen in een huur appartement in een nieuwbouwwijk. Dit is een gewone woning dat uit 2 appartementen bestaat, ik heb de beneden verdieping en mijn buren de 1ste verdieping plus de zolder. Het rare was toen dat de boven buren wel in aanmerking konden komen voor diensten van Ziggo en ik dus niet. Terwijl de kabel van Ziggo mooi in de meterkast geïnstalleerd was en ik al gewoon analoge tv kon ontvangen. Heb Ziggo opgebeld en daar stond ik dus niet in het systeem en zeiden dat ze dus geen diensten konden leveren. ik werd verwezen naar www.huisaansluitingen.nl om een aansluiting te regelen. Maar die was er al......Heb contact gehad met de woonstichting daarover maar die wisten ook niet wat het probleem was. Toevallig sprak ik dus (wel vele 10tallen telefoontjes en frustraties verder) iemand van de technische dienst die mij wel kon helpen.

    Wat bleek dus de netwerkbeheerder (Het bedrijf die alle kabels in de grond gelegd heeft) was ervan uit gegaan dat de woning waar ik nu woon niet uit 2 appartementen bestond en heeft alleen 1 aansluiting gemaakt. Dit is later (nog voor ik daar kwam te wonen) opgelost maar heeft dat niet doorgegeven aan Ziggo. Want Ziggo moet een crn-code hebben om het signaal naar mijn appartement te sturen. Als Ziggo dat niet heeft weet Ziggo dus ook niet dat er een aansluiting is! Vandaar de verwijzing naar www.huisaansluitingen.nl. Waar ik niks aan had omdat de kabels er al lagen. Ik kon toen al gewoon analoge tv ontvangen maar Ziggo zei dat kan niet omdat je niet in het dekkingsgebied valt. Dus wel vreemd.... Via de woonstichting ben ik in contact gekomen met een persoon van dat bedrijf (netwerkbeheerder) die ook contacten heeft met Ziggo en die heeft het probleem opgelost. De aannemer (BAM) die het huizenblok neergezet heeft kon mij niet helpen want die gingen daar niet over.

    Als je nog geen aansluiting hebt moet je bij www.huisaansluitingen.nl het regelen. Als je al een kabel van Ziggo hebt in de meterkast dan moet je navraag doen wie de netwerkbeheerder is die alle kabels daar in de grond gelegd heeft. Want die weten de crn-code en zullen dat doorgeven aan Ziggo zodat je diensten van Ziggo kan krijgen. Kan zijn dat ze eerst langskomen om alles door te meten en na te gaan wat de crn-code is.

    Ik hoop dat dit wat duidelijker is.

    Veel succes verder!

    David
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina