1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Internet verbinding valt weg ...

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door neut83, 17 feb 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. hoi,

    ik zit met een probleem, mijn internet valt namelijk sinds 2 weken regelmatig weg.

    De situatie:
    Ik heb een Ziggo kabelinternet verbinding met een Motorola modem. Daarnaast gebruik ik een Sitecom Router (WL-160) om de verbinding te delen.
    Hierop heb ik een vaste pc aangesloten (deze is inmiddels stuk, dus ook de netwerkkabel heb ik even los gemaakt).
    Daarnaast 2 laptops (de ene keer bedraad en de andere keer draadloos) en tenslotte de xbox.
    Dit heeft tot 2 weken gelden altijd prima gewerkt.

    Alle computers staan op automatisch ip ontvangen en op de router is de dhcp ingeschakeld.
    Verder staan er geen firewalls of virusscanners aan die het internetverkeer onderbreken.
    Ook staan er geen powersaves ingeschakeld op de computers of netwerkkaarten.

    Het probleem:
    Als ik savonds thuis kom ligt de verbinding eruit. Mijn netwerk werkt prima, en krijgen ook een ipadres toegewezen van de router.
    Pingen naar de router gaat ook prima. Dus met het LAN-netwerk is volgens mij niets mis.
    Echter krijg ik geen verbinding met internet. Als ik vervolgens in mijn router kijk,
    staat toch echt dat deze een WAN connectie heeft, met bijbehorend ip-adres.
    Vervolgens reset ik mijn router en het modem.
    De router kan vervolgens niet meer verbinden met internet, ik krijg de melding:
    Getting IP from DHCP server...

    Na nog vele malen resetten, rebooten en reconecten heb ik weer verbinding (al dan niet soms erg traag).
    Internet werkt dan weer op alle computers.
    Tot de volgende dag als ik weer thuis kom, dan ligt internet er weer uit.
    Volgens Ziggo zijn er geen storingen en/of werkzaamheden.

    Ik heb vanalles geprobeerd:
    Verschillende pc's en dus verschillende netwerkkaarten.
    De router al een paar keer hard gerest (resetknop 10 sec indrukken)
    Rechtstreeks aansluiten op de moden (duurt ook een aantal resets voor het weer werkt)

    Al met al begint het behoorlijk irritant te worden en ben ik ten einde raad.
    Kan iemand mij helpen of heeft iemand nog suggesties?
    Alvast bedankt!

    Teun
     
  2. hoi teun
    Ik denk dat het zinvol is om contact op te nemen met de helpdesk en hen een monteur te laten sturen waarschijnlijk heb je nog een oude wandcontactdoos met een opsteekfilter in je woning zitten als deze vervangen word zal je wel van je probleem af zijn.
    succes

    gr. adri
     
  3. Dit probleem komt me helaas erg bekend voor. Ik heb er namelijk sinds afgelopen weekend ook last van... en ook ik heb een Sitecom Router (WL-161).

    Tot afgelopen weekend werkte alles prima en kon ik op drie PCs (1 bekabeld XP, 1 desktop Vista wireless, 1 iMac wireless) zonder problemen online werken. Zonder ook maar iets veranderd te hebben aan de instellingen, vliegt bij mij nu ook ineens de internetverbinding er te pas en te onpas uit op alle drie de PC's! De lokale netwerkverbinding blijft wel intact. Via de router zien de drie PCs elkaar, maar op de een of andere manier verliest de router steeds z'n IP adres.

    Wat me opvalt is dat de router soms maar een enkele seconde het IP adres verliest en dit daarna zelf snel weer herstelt. Op andere momenten duurt het echter wat langer. Soms blijft de verbinding een half uur intact... soms slechts 5 minuten... Een harde reset van de router, rebooten van de PCs, opnieuw opstarten van de kabelmodem, vervangen van de kabel tussen router en modem... niks verhelpt het probleem.

    Nu speel ik vrij vaak World of Warcraft, dus ook bij mij begint het nu aardig snel heel veel irritatie op te wekken. Er is niks vervelenders dan tijdens een boss-pull te disconnecten. :sad:

    Aangezien 3 PC's op hetzelfde moment hun internetverbinding verliezen, maar ze wel de lokale netwerkverbinding behouden en ik in het configuratie scherm kan zien dat de router soms z'n IP adres verliest, lijkt het me dat het meer iets moet zijn van Ziggo's kant dan van de router (die nog geen half jaar oud is en het tot nu toe altijd goed deed)? Of zou de router nu al weer gaar zijn....

    Dus ook ik zou erg blij zijn met meer bruikbare tips.
     
  4. Hier ben je mij even kwijt. Hoe concludeer jij uit dit probleem dat er een probleem met de wandcontactdoos en/of opsteek splitter is zonder dat er bekend is of het modem offline gaat en/of de signaalwaardes van het modem bekend zijn?

    @CJ1976
    Als je thuis komt en de internetverbinding werkt niet, wat is de status van het motorola modem? (welke ledjes branden of knipperen er?). Nog beter, wat zijn de signaalwaardes van het motorola modem in werkende situatie, en in de niet werkende situatie?
     
  5. Dit probleem heb ik soms ook. Mijn router geeft aan dat dat ik een wan ip adres heb. Als ik vervolgens naar de webinterface wil gaan van modem is deze niet te bereiken. Telefonie doet het echter wel nog ( wat opzich ook vreemd is). Als ik vervolgens zowel router als modem reset krijg het modem geen ip adres meer uitgedeeld van de dhcp server en moet ik circa half uur tot anderhalf uur wachten voor ik weer een ip krijg en alles het weer perfect doet. Dit is mij echter slechts enkele keren in de afgelopen maanden gebeurd. zo weinig dat ik hier geen actie verder op heb ondernomen.
     
  6. Het is echt heel vreemd, maar niet lang nadat ik het vorige bericht gepost had... is mijn verbinding er nog 1x kort uit gevlogen en sindsdien niet meer... Effe afkloppen... maar ik blijf het vaag vinden dat zoiets ineens kan optreden... en dan weer weg kan zijn.

    Ik zal de volgende keer gelijk even kijken op het modem om te zien wat er knippert/brand. Daar had ik verder nog niet echt op gelet.
     
  7. Ik heb al contact gehad met Ziggo.
    Volgens hun ligt het aan mijn Router en niet aan Ziggo (of de lijn).
    Ik heb gevraagd of ze de lijn/modem door kunnen meten, hier kreeg ik echter geen antwoord op.
    Ze adviseren mij om mijn modem rechtstreeks aan te sluiten en te kijken of het dan wel werkt. Ondanks dat ik al aangegeven heb dat ik dit al geprobeerd heb. Met Ziggo schiet ik dus niets op.

    Op het moment dat ik geen geen internet heb (LAN werkt dan wel, en router heeft ook WAN verbinding) dan branden de 4 bovenste groene lampjes constant. De oranje daaronder niet (volgens mij, weet dit even niet zeker, zit nu op mn werk).
     
  8. Ik heb ook last sinds paar dagen dat het elke dag niet meer werkt. Gister na reset van modem en router (linkys WRT54GC) we rkt het weer maar vandaag na reset van alles niet meer. Telefoon doet het dan wel.

    Heeft Ziggo iets veranderd waardoor (sommige?) routers eruit klappen?
     
  9. Ook hier valt internet meer dan regelmatig gewoon even weg:roll: en luisteren naar de radio via de computer tijdens andere dingen is niet echt een genot met om de haverklap onderbrekingen:x
     
  10. Als dit de situatie is en je hebt een motorola modem dan is het modem in elk geval online, het oranje ledje is echter het Link ledje. Als deze uit is, dan ziet het modem geen aangesloten apparaat, ofwel, geen (fysiek werkende) connectie tussen het modem en de router.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina