1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Sony ondersteunt CI+ plus ja!

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door ber000000-6, 17 feb 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. zie mijn andere bericht, voor de ugrade heb ik gewoon een standaard usb-memory stick gebruiken, via de linker zijkant aangesloten.
     
  2. De 1.538EA versie is via het netwerk van ziggo toch op mijn tv geïnstalleerd dus die heb ik nu in gebruik. Maar er zijn blijkbaar nog problemen mee dus zal ik toch later een of andere nieuwe software moeten installeren.

    Maar ik hoef de 1.570 dus niet te dowloaden, dus maakt het verder ook niks uit nu.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 aug 2009
  3. Ja ik kan ook een ander merk usb stick gebruiken om bv foto's te zien op de tv maar voor software update moet je een sony usb stick hebben, tenminste zo staat het in de handleiding. Maar blijkbaar gaat het dus met alle usb sticks als ik je goed begrijp.
     
  4. De laatste testen hebben we inderdaad uitgevoerd op de 1.538EA, maar dit is niet een versie die Sony voor Europa uitbrengt, deze versie is alleen voor ons uitgebracht. Op de 1.538EA zaten specifieke Ziggo fixes /aanpassingen, in de 1.570EA zijn er ook andere country specific aanpassingen doorgevoerd, zonder verdere aanpassingen op het ziggo profile.
     
  5. M.a.w de software die ik er nu op werkt goed alleen met de Neotion CAM's werkt die nog niet correct.
     
  6. Met ook hier een mooie disclaimer:

    Dus ook met een Ziggo gecertificeerde TV en Ziggo gecertificeerde CAM loop je het risico dat je na verloop van tijd op zwart wordt gezet (bijv. na de introductie van CI++ of CI+ versie 2).
     
  7. CI+

    Ik dacht dat het aanhalen van de softwareversie een niet onbelangrijk punt was. Dit is namelijk een vaak vergeten punt bij het ondersteunen van iets nieuws (denk maar eens aan nieuw CPU op een wat oudere moederbord). Ik kan alleen maar zeggen dat ik maar afwacht hoe het allemaal gaat lopen. In ieder geval bedankt voor de reacties van een ieder. Ben wel weer wijzer geworden van alles.

    :thumb up:Ga zo door met verstrekken van info people.:thumb up:
     
  8. IK denk dat straks weinig mensen blij zijn met CI+ gedertificeerde toestellen als Ziggo zomaar bepaalde functies uit de toestellen haalt met software upgrades.

    Ik vraag me overigens af of Ziggo dat wel mag.
    Bepaalde door de klant gewaardeerde functies halen uit een televisie, ter glorie van Ziggo maar ter ellende voor de klant.
     
  9. Even voor de duidelijkheid, ik kan het me niet voorstellen dat Ziggo een software (lees firmware) update uitvoert op je TV. Dit is voor Ziggo namelijk onbegonnen werk om voor ieder merk firmware te schrijven (Sony gebruikt een andere programmeer code dan Samsung of LG en het is volgens mij gelijk inbreuk op bepaalde rechten van het merk). Overtuig mij maar eens dat Ziggo een software update doet voor een TV. Indien een Toestel vol automatisch staat ingesteld om updates te installeren zal dat altijd via de fabrikant zelf zijn (Ziggo kan als service wel de update via hun site aanbieden). Hoe moet Ziggo in hemelsnaam weten wat ik voor een toestel heb. Dit is onmogelijk in mijn beleving. Maar als iemand een andere mening heeft mag hij deze maar eens aan mij uitleggen (ik sta open voor alle gedachte).

    Het is in mijn beleving altijd de fabrikant die de firmware schrijft. Ik kan toch wel zeggen dat ik redelijk thuis ben in deze technologie. Met de certificering controleert Ziggo alleen of het toestel voldoet aan de eisen om zonder problemen de CI+ cam te gebruiken. Niet dat ze garanties geven maar volgens de testen die ze uitvoeren geven ze alleen maar aan dat een toestel voldoet om probleemloos te functioneren met de nieuwe technologie.

    Nu wil ik ook nog even aanhalen dat op verschillende plekken in het forum Ziggo enorm onderuit wordt gehaald omdat zij zouden willen bepalen wat een consument moet gaan kopen. Dat mensen dit denken.....:schater:
    Even voor de duidelijkheid, ik werk niet voor of bij Ziggo, totaal niet. Ik ben net als de meeste mensen gewoon een klant van Ziggo.

    Maar ik kan me Ziggo heel goed voorstellen dat ze bepaalde acties ondernemen om bijvoorbeeld illegaliteit zoveel mogelijk terug te dringen. Het is en blijft een bedrijf dat gegarandeerde inkomsten wil hebben (Of je nu met het beleid van Ziggo eens bent of niet, dat doet er niet toe). En aangezien de huidige technologie het zelfs mogelijk maakt om een smartcard van Ziggo zelf te maken en deze dan te gebruiken zonder dat Ziggo er maar een cent voor krijgt, kan ik me voorstellen dat ze dit zoveel mogelijk willen onderdrukken.

    Misschien haal ik nu iets aan en trap ik bij een heleboel mensen tegen het zere been, maar dat is dan jammer. We moeten wel realistisch blijven mensen. Mensen met een eigen bedrijf met een bepaald product zullen er ook alles aan doen om de verkoop hiervan te blijven garanderen zodat hun inkomsten ook blijven.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 aug 2009
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina