1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Alle opnames NoName en alle geplande opnames weg !

Discussie in 'Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)' gestart door groennom, 15 feb 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Kun je aangeven waar in de handleiding staat beschreven welke handeling je moet verrichten om in een keer al je opnames op noname en zender 0000 te krijgen? En misschien nog beter, waar in de handleiding staat hoe je deze gebruikersfout kunt herstellen?
     
  2. Oh, en als je toch bezig bent:

    Kun je mij aangeven welke gebruikersfout ik maak als de Cisco weer eens aangeeft dat een opname conflicteert met een andere opname als de lijst voor die betreffende dag verder leeg is?

    Of als ie aangeeft binnen 5 minuten een opname van 357 minuten te hebben gemaakt?

    Of als ie na een paar dagen een op te nemen programma terug zet terwijl je "opname wissen-alle" hebt aangeklikt?

    Of als herhaalde EPG-opnames de ene week goed gaan en de volgende keer opeens conflicteren zonder dat je ook maar het minste hebt gewijzigd?

    En zo kan ik nog een veel langer lijstje maken, maar die is er al en die heet de bug-en-wish-list. En dat is bij de Cisco voornamelijk een bug-list...
     
  3. O ja, stom "gebruikersfouten" kan je niet herstellen, weg is weg. Maar het is ook heer erg makkelijk om gelijk de schuld bij Ziggo neer te leggen.

    Ik citeer:
    Ziggo, wat hebben jullie nu weer gedaan en wanneer wordt er eens gestopt met dat amateuristische gekl##t
     
  4. Dit is geen gebruikersfout, maar als je een opnamelijst en het opgenomen kwijt bent is dat een gebruikersfout en dan ook nog stoer zijn om Ziggo daarvan de schuld te geven.
     
  5. Moet je me toch eens uitleggen welke gebruikersfout leidt tot het veranderen van de naam en de zender bij een opgenomen programma. Zo had ik bijvoorbeeld steeds dat de opgenomen aflevering van Flashpoint van SBS6, die toch echt onder die naam met die zender in de lijst met op te nemen programma's stond stond, in de map met opnames terecht komt als no-name met als zender 0000?

    Overigens leg ik de schuld niet direct bij Ziggo zoals de forum-starter, maar Ziggo zegt wel zelf dat ze op afstand invloed uit kunnen oefenen op de opnamefunctionaliteit van je Cisco. Dat heb ik gisteren zwart op wit in een brief van Ziggo gekregen....
     
  6. Ze kunnen dat zeker. Nadat ik een vervangend exemplaar van de Cisco had ontvangen zijn al mijn opnames verdwenen nadat er een activatie op mijn smartcard door Ziggo had plaatsgevonden. Ik ben er dus stellig van overtuigd dat door Ziggo zoals hierboven gequote wel degelijk invloed op de Cisco wordt uitgeoefend.
     
  7. Ziggo kan invloed hebben op de manier waarop opname's gemaakt worden of wat er bijvoorbeeld wel of niet opgenomen kan worden. Dat we echter de opgenomen programma's op afstand kunnen wijzigen of verwijderen is uiteraard niet het geval....
     
  8. no name

    de enige keer waarin ik dit gezien heb is,
    Toen ik een keer de cisco mee heb genomen naar voormalig casema gebied
    om de software te updaten
    toen ik thuis kwam ( voormalig @home) waren idd de opgenomen programma`s
    van naam vernderd in NO NAME
     
  9. Ha.... en als de harddisk kapot gaat is dat ook een gebruikersfout, etc.. etc..? Als je hier mee wil praten, houdt het dan objectief. Hoe denk jij te kunnen bepalen wanneer iemand een gebruikersfout heeft gemaakt?

    Ik heb hetzelfde vage gehad, met opnames die gemaakt werden die "niet" in de "gepland" lijst stonden. (dus niet in de plannning... spooky)

    Tevens werdt de opname dubbel uitgevoerd, 1 met de naam 0000 opgeslagen en 1 met de naam van de opname. De gegeven naam kwam van een opname die vroeger ooit gepland had gestaan, maar die ik verwijderd had uit planning...

    Daarnaast werd het plannen van opnames steeds moeilijker, waarmee bedoelt, eerst kreeg je af en toe melding opname niet mogelijk, op het laatst was dat bij vrijwel iedere opname.

    Het geheel werd opgelost door een harde reset, beter bekend als de stekker uit het stopcontact. Ik zou zeggen, kijk eens in je kristallen bol en leg mij uit welke "gebruikersfouten" ik heb gemaakt.

    Oh... en tevens ben ik ook een keer al mijn bestaande opnames kwijt geraakt, redelijk aan het begin van het traject interactief, in de tijd dat er niemand thuis was ivm vakantie.... ahem, leg dat ook even uit.

    Moraal: je kan heel wat verkeerd doen bij dit apparaat, maar het apparaat icm met Ziggo kan ook heel wat verkeerd doen waar jij geen invloed op hebt. Helaas uit dit zich in vervelende problemen als langzaam/vastlopers, opnames die mislukken (EPG, zal ook wel gebruikersfout zijn ;) en andere onduidelijkheden.

    Vooralsnog leg ik de twijfel niet bij mezelf, maar bij de combinatie Ziggo / Cisco / nieuw platform / niet uitgekristaliseerd.....
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina