1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Vragen mbt Cisco 8455

Discussie in 'Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)' gestart door eduard69, 15 feb 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Afgelopen weekend heb ik een Cisco 8455 gekocht en heb me ook een Ziggo Interactieve TV Pakket aan laten praten (versterker en smartcard).

    In eerste instantie heb ik de Cisco zonder het pakket geïnstalleerd, omdat ik al een smartcard met digitale aansluiting heb. Bij de installatie liep ik vast bij het menu van "installeer interactieve tv" , bij keuze 'interne kabelmodem' kwam na lang wachten een foutmelding. Helpdesk bellen gaf geen uitkomst. Uiteindelijk ging installatie wel verder en zijn zenders geïnstalleerd.
    Totnutoe werkt apparaat aardig naar tevredenheid, maar een paar dingen vallen op ( wellicht al eerder ergens op dit forum benoemd, alhoewel ik het nog niet ben tegen ben gekomen):
    - apparaat maakt aardige zoemtoon. Waarschijnlijk ventilator of harde schijf. Is dit normaal?
    - Af en toe valt voor een seconde het geluid weg of blijft beeld stil staan. Ook na aansluiten van de versterker. Bij mijn oude digitale Samsung decoder had ik hier geen last van. Waar kan dit aan liggen?
    - Reactietijd op commando van afstandsbediening is zeer traag. Valt dit te versnellen?
    -Waar kan ik signaalsterkte van decoder meten?

    Verder specifieke vragen richting Ziggo medewerker: heb ik specifiek interactieve tv abonnement nodig, zo ja, waarvoor? Kan ik de smartcard dat bij het interactieve tv pakket zit ook gebruiken voor standaard digitale tv (icm oude Samsung decoder voor andere tv)? Volgens Ziggo medewerker (0900-1884) krijg ik € 50 terug op de aanschaf van de Cisco decoder (gekocht bij Mediamarkt). Ik zie dit nergens terug op de Ziggo site. Hoe kan ik die €50 terugvragen?

    Alvast bedankt. Eduard
     
  2. De zoemtoon komt van de harde schijf. Er zit geen ventilator in de Cisco.
    Het kort wegvallen van het geluid en stilstaand beeld komt bij meerderen voor. Kan een probleem met de software zijn.
    Het traag reageren van de Cisco op de afstandsbediening is bekend. Wordt aan gewerkt.
    Signaalsterkte kun je in het menu terugvinden bij Instellingen/Info.
    Voor Uitzending gemist en TV Theek heb je een abonnement nodig. Je kunt zelf aangeven op welke kaart je het abonnement wilt hebben. Er zijn geen speciale kaarten voor de Cisco.
    Een actie waarbij je €50 terugkrijgt is mij onbekend.
     
  3. 50 euro terug

    Die aanbieding gelde tot 18 januarie,er was een bon bij geleverd die je naar ziggo terug moest sturen,dat is nu dus verlopen.
     
  4. diverse vragen/opmerkingen

    Dank voor de terugkoppeling.

    Het feit dat diverse gebreken naar de software te herleiden zijn en het apparaat toch aardig wat geluid maakt ( op 4 meter afstand is de schijf nog goed te horen, met name als hij aan het opnemen is), houdt dit in dat ik dit voor lief moet nemen of kan ik het beste het apparaat omruilen ( dan moet het dus wel zin hebben). Hoe is de samenwerking met Ziggo en Cisco, doet Cisco ook iets met deze opmerkingen en zal in een volgende firmware update dit meegenomen zijn? Oftewel, heeft het zin om de gebreken op dit forum kenbaar te maken, of kan dit beter rechtstreeks aan Cisco?

    Iets anders: De EPG laat maar twee dagen zien. Nu heb ik ergens gelezen dat de EPG een langere periode laat zijn als de interne kabelmodem is geactiveerd. Nu is juist de activering van de interne kabelmodem tijdens de installatie stukgelopen. Ook naar meerdere pogingen. Wat houdt deze kabelmodem in? Is dit een aparte modem of betreft het hier een gewone verbinding via de COAX? Of moet ik hiervoor een Interactieve TV abonnement nemen?

    Groet, Eduard
     
  5. De harde schijf kun je horen, zoals bij alle hd-recorders maar op 4 meter afstand mag het zeker niet storend zijn. Ik kan m hier wel horen op 4 meter als het helemaal stil is, maar dan moet je wel je best doen. Staat ie niet toevallig op een plankje of zo dat licht meeresoneert en zo het geluid versterkt?

    wb de epg: in het grote topic staan alle antwoorden op al je vragen hoor, maar goed in het kort: er zit een kabelmodem in het apparaat ingebouwd. Je hebt geen abo nodig voor de epg. wel moet het modem geactiveerd zijn. Dat doe je via het menu. Wanneer het niet werkt ligt dat in 9 van de 10 gevallen aan de bekabeling: heb je de wandcontactdoos/dozen vervangen voor eengatsdozen zoals in de handleiding staat? de versterker geplaatst? geen andere apparaten tussen de wandcontactdoos en de decoder (zoals via een andere dvd/hd recorder / videorecorder /decoder etc) Heb je voldoende signaal/kwaliteit en een ber rate die op 0 blijft? Lees het topic nog eens door en ga na of je alle onderdelen van de aansluitset juist hebt aangesloten.
     
  6. Die modem zit gewoon in je Cisco en krijgt signaal van dezelfde COAX. iTV abo is voor de uitgebreide EPG niet nodig.

    Ik (geen tester) heb ook geen iTV abo meer (veels te duur voor aanbod) en heb wel de uitgebreide EPG.
     
  7. Heel gek. Bij mij werkt alle iTv (in 70 % van de pogingen -als er dus geen serverstoring is-) maar ik heb voor de gewone kanalen slechts voor 2 dagen -vandaag en morgen- EPG, behalve dan voor de Film1-kanalen waar ik weken vooruit kan.
    Als het interne kabelmodem niet geactiveerd was zou ik toch ook geen iTv hebben? Overigens had ik in het begin toen de iTv minder vaak uiitviel, wel een uitgebreide EPG. Is hier iets aan te doen? Aan die summiere EPG dus?
     
  8. Heb je misschien voor mij een specifieke link. Ik zit al een half uur te zoeken maar kan het niet vinden. Zoekwoorden "uitgebreide EPG" in "cisco 8455DVB" forum. En om 900 pagina door te skippen werkt ook niet.

    Lijkt me dat zoiets bv ook een sticky post mag worden want dit zijn volgens mij vragen die elke nieuwe 8455DVB bezitter stelt.
    bvd
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina