1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

SMTP instellingen

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door leppam, 13 feb 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik maak gebruik van pop3 voor mail maar niet die van ziggo, wel wil ik voor uitgaande mail ziggo smtp gebruiken, wat zijn hiervoor de juiste instellingen?
     
  2. Met een heel klein beetje zoekwerk op de site van Ziggo zelf vind je dit pdf-bestand :D
     
  3. dank voor je snelle reactie, t ligt ietsje anders, ik had het doc ook gevonden maar dat ging niet werken.

    voor mn inkomende mail gebruik ik outlook en een mailadres van mijn eigen domein, dus eigennaam.pop3.nl met de daarbij behorende username en passwords

    voor uitgaande mail wil ik de smtp server van ziggo gebruiken. hiervoor zat ik bij xs4all en maakte ik gebruik op dezelfde wijze van hun uitgaande smtp server via smtp.xs4all.nl en dan mn username en password in te vullen bij de extra account settings.

    ik wil hetzelfde nu doen. ik heb inmiddels meerdere username en passwords van ziggo gekregen dus weet eigenlijk niet welke te gebruiken maar laten we uitgaan van mark.appel@ziggo.nl dan werkt smpt.casema.nl nog wel of moet dat smtp.ziggo.nl zijn? heb zelfs nog ergens gelezen mail.ziggo.nl

    en dan mijn password onder acc settings... dit heb ik geprobeerd maar werkt niet...
     
  4. Voor het verzenden van mail heb je geen gebruikersnaam en wachtwoord nodig.
    De SMTP server zal herkennen dat je op het eigen netwerk zit en de mail versturen. Allen voor het ontvangen (pop3) heb je deze gegevens nodig. In jouw geval dan dus van je eigendomein.
     
  5. ok

    maar wat als ik met mn laptop elders zit? dan bevind ik me in een ander domein...

    is mn smtp dan zeg maar mobiel?

    en is het smtp.ziggo.nl of smtp.casema.nl
     
  6. Nee, dan moet je versturen via de smtp server van de provider waar je op dat moment met je laptop een verbinding mee hebt. Of gebruik maken van webmail.
     
  7. ik heb met mn gmail account opgelost, hassle free!
     
  8. Zo heb ik het ook gedaan
    eigen domein XYZ.nl, en de mailserver van google mijn mail verkeer laten regelen ( in en uitgaand )
    Hier krijg je bij persoonlijk gebruik tot 50 mailboxen ( 7Gb ) op eigen naam@domein.nl

    het googleaccount ( mijzelf@XYZ.nl ) haalt de mail gewoon op bij de zigo servers, en plant die netjes met een label in mijn inbox.

    van hieruit kan ik mailen op elke plek, en zelfs antwoorden met het ziggo adres
    verder is de limiet van 20Mb per mail & 7Gb inbox ook wel prettiger dan de max. 25 Mb mailbox bij ziggo
    ondersteuning van webmail en de diverse postprogramma's is goed ondersteund, zelfs mijn nokia haalt zijn mail op elke 10 minuten.

    maar voor de instellingen, gewoon te vinden bij "mijn ziggo" onder email instellen

    • ik was @Home klant: mail.home.nl en mail.home.nl
    • ik was Casema klant: pop3.casema.nl en smtp.casema.nl
    • ik was Multikabel klant: pop.quicknet.nl en smtp.quicknet.nl
    Dus ga ik bij ziggo ervan uit - mail.ziggo.nl // mail.ziggo.nl
     
  9. Dat is niet helemaal waar
    je gebruikt gewoon je eigen smtpserver (van ziggo )
    moet alleen EERST mail ophalen, en dan pas verzenden met user//wachtwoord verificatie in de smtpsettings

    mail.ziggo.nl meen ik
     
  10. Nee hoor, dat gaat niet werken.
    Sommig providers laten je inloggen met user/pass of laten je een pop-before-smtp doen, maar lang niet alle mailservers doen dat.
    Bij Ziggo/@home/Casema/Multikabel werkt dat niet, je moet gewoon even de smtp server van de provider waar je op het netwerk zit gebruiken als je wilt smtp-en. Of je gebruikt een alternatieve zoals een hoster of gmail of zo.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina