1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ziggo Motorola modem en Sitecom DC202-V6 router probleem

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door Rena, 11 feb 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo

    Ik heb sinds een week of 3 een alles in 1 pakket van ziggo Z2.
    Mijn probleem is dat als ik een router aan mijn modem hang, ik geen internet meer heb.
    Mijn pc rechtstreeks aan de modem heb ik gewoon internet.
    Ik heb een DC202 V6 router, (gister gekocht) Firmware geupdate
    Alle oplossingen wat ik op internet kon vinden van Mac adres klonen, router cq modem resetten etc... heb ik allemaal gedaan, maar heeft allemaal niet mogen helpen. Ziggo zegt gewoon je hebt verbinding dus houdt het voor ons op, en Sitecom gaf ook wel een aantal tips maar die vind je ook op internet en die had ik ook al geprobeerd.
    Hij geeft bij netwerkverbindingen wel aan dat hij verbinding heeft maar kan gewoon niets openen. Als ik bijv MSN opstart, geeft ie een foutmelding als ik die wil oplossen geeft hij aan dat de DNS geen IP adressen kan oplossen.
    Ik heb tcp/ip nu automatisch staan, eerder heb ik op advies van sitecom ook al geprobeerd een vast ip adres aan de router te hangen. Ik hoop dat iemand voor mij een oplossing weet, (misschien wel de verkeerde router gekocht???) heb er al tig uren nu aan "gesleuteld" en weet het echt niet meer.
    Dank voor de antwoorden.
     
  2. Staat DHCP aan op je router?
    Welk ip nr krijgt je pc ? (IPCONFIG/ALL)
    Niet per ongeluk kabel modem aangesloten op een netwerkpoort ipv WAN poort ( Uit ervaring weet ik dat je tijden aan klooien bent voordat je hier achter komt:oops:)
    Welke info geeft modem over verbindings status ? (Ken modem niet maar zal vast wel info ergens staan)
     
  3. Ik zou beginnen met alles weer terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. De kans is groot dat je iets hebt aangepast waardoor het nu zeker niet meer gaat werken.
    De meeste routers doen het met de fabrieksinstellingen meteen. Je moet wel even je modem resetten als je je router hebt aangesloten. En zoals pieter_S al zegt: kijk even de kabeltjes na!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina