1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

DNS probleem

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door musicman, 11 feb 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

    Voor de ikweetnietmeerhoeveelste keer de laatste tijd is de verbinding met ZIGGO (multikabel) verbroken. Voorheen heb ik dit ook gehad maar dat was een probleem met het modem. De laatste keren heb ik volledig contact met modem en router via mijn webbrowser, maar geen verbinding.
    Naar nu blijkt is het probleem niet de verbinding zelf, maar de DNS server. De PC krijgt dus geen contact met de website, niet omdat de verbinding niet werkt, maar omdat het geen DNS translatie van URL naar IP adres kan doen.
    Dit wetende heb ik in mijn router een adres van een public DNS ingevoerd, en voila, het werkt meteen.
    Mijn postcode is 2132 overigens (hoofddorp).

    Zijn er meer mensen met klachten de afgelopen weken of is mijn motorola modem aan vervanging toe?

    Patrick.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina