1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Balken/storingen in het beeld

Discussie in 'Samsung DCB-B270R' gestart door Vanmij, 11 feb 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

    Wij hebben sinds vandaag de DCB-B270R in gebruik en we hebber er 0,0 verstand van.
    Het is aangesloten, het werkt, we hebben beeld en geluid. Tot zover :applause::applause::applause:

    Maar op sommige zenders (bijv SBS6) hebben we soms prima beeld, maar vaker zijn er van die storingsbalken in beeld. Ook het geluid hapert dan. Dan komt het signaal dus niet goed door lijkt ons. Hoe lossen we dat op?

    Alvast bedankt voor een antwoord. :thankyou:
     
  2. Misschien heb je hier iets aan:
    http://www.kabelkeur.nl/storing-oplossen/digitaal/blokkerig-beeld/oorzaken/


    Neem aan dat je deze problemen ook hebt op RTL4,5 en7? Deze zitten bij het voormalige Multikabel en Casema namelijk op dezelfde frequentie als SBS6. In jouw geval 658.00 mhz.

    Belangrijk is om je huisinstallatie te controlleren mocht je splitters gebruiken probeer eerst deze dan eens te verwijderen en kijk of het probleem dan weg is.

    Als je de signaal waardes van de 270 wilt uitlezen druk je 3x op de info toets je krijgt dan de sterkte en kwaliteit te zien druk je dan nog een keer op OK dan zie je ook de ber waarde. Als deze 00000 is dan heb je goed signaal loopt deze op dan is het signaal van mindere kwaliteit. Hoe hoger de ber waarde hoe meer blokken je in beeld zit. Je kunt doormiddel van deze waardes wel kijken of het signaal beter wordt als je iets aanpast.

    Succes
     
  3. Storing Samsung B270R decoder.

    Vanavond geen digitaal beeld meer. Naspeuren op internet leerde mij dat je bij de Samsung B270R 3keer de info toets gevolgd door ok moet intoetsen om de BER waarde in beeld te krijgen. Deze Ber waarde is bij ons allesbehalve nul en varieert sterk. Volgens berichten op de site van kieskeurig is er een mededeling gedaan dat de decoder dan stuk is!! Dat zou kunnen aangezien wij een volledig nieuwe huisinstallatie hebben aangelegd zonder splitters met dikke dus dure coax kabel. Uit de berichten op internet geeft de Samsung vaak storingen.:sad:
     
  4. nieuwe auto's uit de fabriek hebben ook wel eens problemen.
    maak een afspraak voor een monteur bezoek, die zal je binnenkomende signaal doormeten, en je advies geven of het wel of niet goed is.
    de decoder, je kabelinstallatie,een connector etc.
    is het wel je eigen probleem, dan ben je alsnog vaak voor enkele euro's geholpen.

    succes van berrie.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 feb 2009
  5. Heb een soortgelijke storing gehad, en na anderhalve week ergeren de antenneversterker in de meterkast er maar eens tussenuit gehaald, sindsdien geen storingen meer...
     
  6. Procedure kabelbeschadiging.

    Bezoek gehad van een vriendelijke :) Ziggo monteur. Hij heeft de eigen signaalversterker afgesteld. Na behoorlijk zoeken bleek het probleem buitenshuis in het eigen Ziggo netwerk te zitten: Een versterker is na een kabelbeschadiging bijgesteld, :oyeah: de beschadigde kabel is vervolgens gerepareerd :-P maar de versteker in het Ziggo kastje langs de weg is niet opnieuw ingeregeld. :evil: Daardoor ca 12 woningen geen of een slecht signaal.
    Een verbeterpunt :evil: voor de Ziggo organisatie dus.:pompom:Betere afstemming van de onderlinge communicatie!!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina