1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Stap jij over van Z3i naar Alles-in-1 Extra?

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Sloot, 10 feb 2009.

?
  1. Ja, ik stap over.

    19 stem(men)
    73,1%
  2. Nee, ik stap niet over.

    7 stem(men)
    26,9%
Niet open voor verdere reacties.
  1. Er is wettelijks niets op deze constructie van prijzen tegen. Het is namelijk geen verplichte keuze. Je kan zelf kiezen of je blijft bij wat je hebt, of dat je overstapt. Een dergelijke constructie mag, Ziggo wil hiermee zoveel mogelijk mensen laten overstappen op een Alles-In-Een pakket.

    En waarom zou je niet overstappen? Je hoeft de telefoonlijn toch ook niet te gebruiken? Je kan hetzelfde voor minder geld krijgen, of voor hetzelfde geld meer... wat houd je tegen? Ik zie ook werkelijk het probleem niet.

    En dat over gescheiden abbo's en storing klinkt natuurlijk heel leuk. Echter als er een probleem met het signaal is vanuit Ziggo heb jij net zo goed op al die producten storing als dat je buurman dat heeft met een Alles-in-Een abbo.
     
  2. Zoals jij het beschrijft heb je geen gelijk. Of je nu alles in 1 hebt of alle producten los maakt niets uit voor de betrouwbaarheid. Dan zul je producten van verschillende leveranciers moeten hebben. Bv een digitenne aansluiting en een vaste telefoonlijn naast je Ziggo producten.
     
  3. Ah ok, dat verklaart een en ander. Ja dan is inderdaad wel een goede keuze. In principe kan je dan ook gewoon gebruik maken van die digitale telefonie en tv, en de analoge variant achterhouden voor noodgevallen. Ik dacht dat je die dan meteen kwijt bent ofzo.

    Ja natuurlijk, dat is wel een alternatief, ik kan bijvoorbeeld ook wel naar de buren lopen als er echt een probleem ontstaat. Ik bedoelde eigenlijk dat je huis van de buitenwereld is afgesloten. Ik gebruik mijn vaste telefoon veel vaker dan mijn mobiel en dus zijn er zat mensen die mij bij een eventuele telefoonstoring niet meer kunnen bereiken.

    Mijn overburen hadden destijds tijdens een Ziggo storing helemaal geen TV/telefoon en internet meer. Zij hebben een Alles-in-1 pakket en ik heb alleen internet van Ziggo. Bij mij deed de analoge tv en telefoon het nog wel gewoon. De betrouwbaarheid is wel degelijk hoger aangezien het veel waarschijnlijker is dat als er een storing is ergens op de digitale lijn dat al je faciliteiten die van die lijn gebruik maken eruit liggen, dan dat er (zelfs bij dezelfde aanbieder) meerdere storingen tegelijkertijd optreden die ieder een of meerdere faciliteiten stilleggen. Mijn analoge TV is ook van Ziggo (volgens mij), en die werkte nog steeds toen bij de overburen de digitale TV eruit lag. Dat was overigens daadwerkelijk een storing bij Ziggo. Mijn analoge telefoonlijn is inderdaad wel van een andere leverancier.
     
  4. 50/5 is toch pas in april dit jaar?
     
  5. Ja April / Q2 inderdaad.
     
  6. zal wel eind mei pas worden volgens insiders bij ziggo
     
  7. Dat maakt op zich geen verschil, de betrouwbaarheid van jou producten afzonderlijk zal niet hoger zijn als van een Alles-In-Een pakket. Dit is namelijk voor een groot deel enkel administratief.

    Als het analoge signaal bij je buren uitvalt wegens een storing, valt het bij jou ook uit, hetzelfde voor het signaal voor internet etc. Het kan wel zo zijn dat er een storing is met internet/telefonie terwijl je wel analoge en/of digitale tv signaal hebt, of andersom. Hierin is van alles mogelijk. Jij ontvangt op dit moment dat digitale tv signaal ook, zit standaard bij het analoge pakket, alleen heb je een ontvanger + smartcard nodig om er gebruik van te kunnen maken.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina