1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

VOIP aanbieder

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door mandersp, 10 feb 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Alice en Telfort slechtste Voip-aanbieders

    Bellen over vaste lijn werkt nog altijd beter



    Janneke Scheepers
    10 februari 2009
    Bron: ZDNet







    dit artikel

    Tele2, Ziggo en Het Net scoren in een vergelijkende test het hoogst met hun Voip-aanbod. Onderaan in de top tien staan Xs4all, Telfort en hekkensluiter Alice. De test is uitgevoerd door onderzoeksbureau Iping Research, in opdracht van het Algemeen Dagblad.

    Iping heeft in totaal ruim twaalfduizend gesprekken gevoerd via de tien belangrijkste Voip-aanbieders. Het bedrijf heeft cijfers gegeven voor het slagingspercentage van de gesprekken, de verbinding, de kwaliteit en hoe lang het duurt voordat de verbinding wordt gemaakt. De gewogen eindcijfers per provider geven de prestaties weer. Daarbij weegt het slagingspercentage het zwaarst door.

    Onderstaande tabel, die vandaag door het Algemeen Dagblad is gepubliceerd, maakt de uitkomsten inzichtelijk.
    [​IMG]
    Geen verbinding
    Het blijkt dat bij Alice en Telfort een relatief groot aantal gesprekken niet tot stand komt. Bij de 803 gesprekken die via Alice werden gevoerd, bleef de lijn elf keer stil, terwijl dit slechts één keer gebeurde bij de 1.439 contacten via Ziggo.

    Bij Alice en Telfort duurt het bovendien het langst voordat de verbinding tot stand komt. Tele2 is dan weer het snelst (gemiddeld 4 seconden, ten opzichte van 5,8 bij Alice). "Bovendien gaat het om gemiddelde wachttijden. Wij kwamen regelmatig uitschieters tegen van een wachttijd van meer dan tien seconden", zegt onderzoeker Lex Orie tegen de krant.

    Kwaliteit
    Over het algemeen waren de gesprekken goed te volgen, stellen de onderzoekers, maar het kwam ook voor dat delen van zinnen wegvielen en er een terugkerende tik of statisch geruis te horen was. Het maakte voor de resultaten niets uit wanneer er tijdens het gesprek tegelijkertijd op de pc een film werd binnengehaald.

    Scarlet scoort het laagst met gesprekskwaliteit, terwijl Telfort hier het hoogste punt op zijn conto schrijft. Bij Scarlet is er echter slechts vanaf één locatie gemeten. Het is mogelijk dat de apparatuur ter plaatse niet goed heeft gefunctioneerd, aldus het AD.

    Telefoneren via internet is nog niet honderd procent betrouwbaar, concludeert de krant . "Op zijn best kan over internetbellen worden gesproken als een redelijk alternatief voor bellen via een vaste lijn."
     
  2. Jammer dat in dit staatje de telefonie via de vaste lijn niet is meegenomen. En dan volgens dezelfde criteria. Daar had de consument er meer aan gehad. Ook via de vaste lijn zal er wel eens een keer iets misgaan.
    Het verbaast me niets dat Ziggo zo goed scoort. In al die jaren heb ik eigenlijk geen verschil gemerkt.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina