1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Geen internet...dan google Chrome installeren

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Henk1315, 10 feb 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ja, je leest het goed. Een cursiste had opeens geen internet en email meer. Zoals altijd van alles geprobeerd, zoon erbij enz. enz. Toen maar Ziggo gebeld. Over de wachttijd zullen we het hier niet hebben en ook niet over het introductieverhaal alvorens je een keuze kunt maken. "Ziggo"stelde vragen, liet -zoals altijd- het modem resetten, daarna, ja...weer de stekker eruit....en toen er geen oplossing kwam was de enige oplossing: "Internet explorer van MS deinstalleren en Googles Chrome installeren." Dan was het probleem in één keer opgelost. IE zat nl vol fouten...
    Ik heb de firewall even opnieuw geconfigureerd en alles werkt weer zoals altijd. En dit zonder hulp van die Ziggo helpdeskmedewerker/mavo student.
    Dit wilde ik even kwijt.
     
  2. Het is echt bizar dat sommige medewerkers van de klantenservice totaal geen idee hebben waar ze het over hebben. Het wordt tijd dat daar eens flink de bezem door gaat.
    Gelukkig zitten er ook hele goede bij!
     
  3. zo te horen ook geen probleem aan de Ziggo-zijde of wel :?
     
  4. Bedankt van het compliment, ik kom van het mavo maar ben echt niet zo oerstom als een ziggo medewerker
     
  5. Hij geeft juist aan dat het zonder hulp van de helpdesk is?

    Oh wat kunnen we toch weer lekker generaliseren. Is een heel mooi gezegde over, "Wat gij niet wil dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet" ...
     
  6. Proxzor,
    Het is geen hetze tegen een Mavo student.
    Wat ik wil zeggen is dat Ziggo naar mijn mening enkele goede helpdeskmedewerkers heeft, doch dat de meesten hier als bijbaantje (na schooltijd en een beetje verstand van computers.) de hulpzoekende helpen aan de hand van een formuliertje dat bij "een" begint en eindigt bij "het ligt niet aan Ziggo"
    Hadden de Ziggo medewerkers maar een Mavo opleiding gehad....dan waren ze geen helpdeskmedewerkers geworden!
    Daarbij ging het mij meer om het advies om Crome te installeren. Alsof iedereen op de hoogte is van deze browser...
     
  7. Misschien was het gewoon een goed bedoelde tip.
    Chrome is net als Firefox makkelijk te installeren en bijt een geinstalleerde Internet Explorer niet. Als ik zou vermoeden dat iemand iets vreemds heeft met IE door een fout in de instellingen of firewall had ik vermoedelijk ook gevraagd "En kun je met firefox of Chrome wel verbinding maken? "

    Misschien is dat zo bedoeld geweest, maar niet overgekomen?

    De helpdeskers krijgen volgens mij wel degelijk een training en worden niet zo van straat geplukt, ondanks dat dit misschien soms wel zo lijkt.:wink:
     
  8. Dat bedoel ik juist. De helpdesk heeft hem niet kunnen helpen en komt met een "oplossing" van niks.

    Zo te lezen hield die "tip" juist in dat hij Internet Explorer moest deïnstalleren. Het zal best goed bedoeld zijn, maar het getuigt niet van kennis van zaken.
     
  9. Als dat letterlijk zo gezegd is wel, maar het kan ook bedoeld zijn in de manier zoals ik noemde.
     
  10. Even afgezien van het feit dan dat je IE niet KAN deïnstalleren vanwege verwevenheid met Windows. Je kan hooguit Firefox, Chrome, Safari of Opera ernaast installeren en dat als default browser instellen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina