1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Verbinding kan klok kijken

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door BenJ, 8 feb 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinds een week ligt iedere ochtend mijn internet en telefoon eruit.

    Het lijkt te gebeuren ergens tussen 07:00 en 08:00. Uiteraard HD gebeld, maar tijdens inplannen monteur zat ik nog wat in de meterkast te rommelen toen ie opeens weer verbinding had. Dus afspraak maar gecanceld.

    Daarna door blijven zoeken naar rotte kabels etc. Maar alles lijkt toch in orde. Nu ben ik zover dat ik de zaak redelijk snel weer draaiende heb. Ik hoef alleen maar het kabeltje tussen het kabelfilter (Tratec ETU002) en een filter dat ik na een bliksemontlading er in heb gekregen een paar maal los te halen en terug te zetten. Dan nog een minuutje wachten en hij loopt weer spontaan. Dit moet wel in 2 stappen. Daarbij heb ik eerst een dode lijn met de telefoon en daarna een "niet aangesloten toon".

    Eigenlijk ben ik bang dat ik nog met een nawee van een blikseminslag afgelopen zomer heb. (Daarbij had ik redelijk wat schade). Maar aan de andere kant intrigeert het min of meer vaste tijdstip mij. Het lijkt wel of dit wordt geïnitieerd door een omschakeling op het netwerk. (Hierbij denk ik bv aan het nachtelijk omzetten/verdelen van modems op de CMTS/loadbalancers.

    Maar ik kan me ook voorstellen dat bv 1 van de balancers niet correct werkt. Mijn buurman klaagde van de week ook al dat ie een keer geen internet had en opeens weer wel.

    Wat is wijsheid?
     
  2. Inmiddels 3 maanden verder.

    Mijn modem cq. telefoon/internet-verbinding is nog steeds een beetje "ochtendziek" is. Het komt toch vrij vaak voor dat ik er 's ochtends uitlig. Soms gaat het wekenlang goed en dan is het weer achter elkaar raak.

    Ik hoef dan alleen maar de binnenkomende kabel van het
    modem los te halen en weer terug te zetten om de zaak weer draaiende te krijgen. Als dat heel soms niet helpt, (het online ledje blijft dan maar knipperend, ook na een reboot) dan helpt het kiezen van een andere frequentie hem wel weer op weg.

    Ik heb het donkerbruine vermoeden dat dit samenhangt met het reconfigureren van loadbalancing van de CMTS dat mijn modem niet altijd correct omzet. Ook komt het nog wel eens voor dat mijn modem vrolijk staat te functioneren, echter wel met het online ledje gedoofd!

    Dit is al sinds er hier in de wijk driftig is gesleuteld in de netwerk kasten.
    Uiteraard is er een monteur geweest, die helaas niets kon vinden. Hij is vertrokken met de mededeling dat hij de TD zou vragen om mijn modem te monitoren. Eerlijk gezegd had en heb ik daar niet echt het volste vertrouwen in inmiddels. De Heldesk ziet verder niets bijzonders in mijn modem cq logs.

    Qua snelheid heb ik verder absoluut niet te klagen, heel af en toe zakt de boel een heel klein beetje in tijdens de spitsuren.
     
  3. Misschien heel vreemd, maar wij hebben hier 2 jaar geleden hetzelfde gehad.

    Verderop in een weiland is de bliksem ingeslagen. Een gigantische rotknal! Maar goed, modem deed funny. Maandje aangekeken en toch maar eens spitten. Werkelijk alle mogelikheden geprobeerd en gecheckt. Na een paar dagen puzzelen werd ik niet veel wijzer. Kantoor van Multikabel zat nog in Alkmaar, dus daar naar toe gereden met de modem. Kreeg tot mijn grote verbazing gelijk een nieuwe. Oude moest ik opsturen, yeah right. Echter geen verbetering... :?. Ik lekker slim doen en nogmaals naar Alkmaar toe, voor de gein met de splitter (Tratec). Ik kreeg de nieuwe modem ook zo snel, wie weet ook een nieuwe splitter. Nu had ik dus al iets meer kunnen uitleggen aan de supervisor, door mijn reeds omgeruilde modem. Ja hoor, ik kreeg een nieuwe splitter. Ik de splitter weer geplaatst. Geen vertrouwen er in, want ik had toch altijd signaal. Het kon in mijn ogen daar gewoon neit aan liggen. Maar tot mijn grote verbazing was niet de modem erg nukkig en af en toe erg 'chagrijnig', maar de splitter was dus WEL de boosdoener. Wat er mis was, al sla je me dood, ik weet het echt niet. Maar er is toch iets misgegaan in die splitter na de blikseminslag, al was het nog zo miniem. DE HD heeft veel gemeten, maar kon ook niets vreemds zien. Begrijpelijk als het de splitter is, die juist zo wispelturig was.

    Het is een mogelijkheid Ben.
     
  4. Dat zou te mooi zijn, ware het niet dat die splitter na de "big bang' al meteen de geest heeft gegeven en toen ook vervangen is. Alleen het modem leek de klap te hebben overleefd. Die wantrouw ik dus nog steeds.
    Maar idd electronica, en met name chips kunnen met zo'n EMP zelfs lang daarna nog ter ziele gaan.
    Ik til er zelf niet zo zwaar aan, maar de "lady boss" vindt het maar niks, een telefoon die 's nachts niet altijd werkt. Daar kunnen 2 mobieltjes zelfs niet tegenop.
     
  5. Ook hier kan het modem klok kijken

    Sinds een week of 2 ligt hier dagelijks na een nachtje rust de internet verbinding plat, met hier bedoel ik dus hoofddorp NO.

    Resetten van het Webstar modem werkt soms.

    Ondertussen heb ik alle mogelijkheden wel gehad dacht ik


    Router gereset en nieuwe set up van de router uitgevoerd
    Router er tussen uit
    Kabel vervangen tussen Webstar modem en Router.
    Kabel rechtstreeks in 1 PC geeft 's morgens hetzelfde probleem.

    De boosdoener lijkt mij het webstar modem,

    heeft iemand nog tips wat ik uit kan proberen?
     
  6. Splitter vervangen zoals Brammetje in het andere topic vertelde?

    Terzijde: ik denk dat het beter is "aan te haken" bij een bestaand topic, als je problemen erg lijken op de problemen die daar besproken worden.
     
  7. Dank voor Uw reactie

    Op sommige fora is het niet gewenst, in de topic van een ander het eigen probleem aan te kaarten, vandaar een nieuw topic.

    Splitter vervangen is toch voor rekening van Ziggo?

    evenzo een eventueel nieuw modem.

    het gekke van alles is dat de telefoon en televisie het wel gewoon blijven doen.
     
  8. Het is natuurlijk niet altijd 100% van te voren te zeggen of twee problemen hetzelfde zijn of niet. Maar in dit geval is het ook interessant dat beide problemen zich voordoen in Hoofddorp. Dat kan van belang zijn.

    Modem zijn Ziggo's verantwoordelijkheid, en splitters ook voor zover ik weet. Het makkelijke van een splitter is wel dat je even met iemand kan ruilen (als je iemand kent die mee wil werken :wink:) om te kijken of het probleem meegaat.

    Overigens denk ik dat splitterproblemen vrij zeldzaam zijn.
     
  9. Een oplossing van Ziggo

    Via de website heeft u een vraag gesteld over "PC2132 - Vraag - Internet - Storing: Verbinding en ontvangst".

    Onlangs heeft een migratie plaatsgevonden op ons netwerk hierbij kan de firmware van het Webstar modem problemen geven. De oplossing voor dit probleem is om het modem naar fabrieksinstellingen te herstellen, dit doet u door het reset gaatje achterop het modem (waar de kabels het modem ingaan) 10 tot 20 seconden ingedrukt te houden. Hierbij dient u het modem wel op het elektriciteit te houden, de router wel van het elektriciteit te halen en de PC(s) uit te zetten.
    Nadat u het modem naar fabrieksinstellingen heeft hersteld dient u eerst het modem ongeveer 15 minuten met rust te laten voordat u de router weer op het elektriciteit zet.
    Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat voor u klaar op 0900-1884 (lokaal tarief). U bereikt ons op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Natuurlijk kunt u altijd terecht op www.ziggo.nlvoor het laatste nieuws, het weer, entertainment en meer. Bent u al bekend met Thuishelp? Hiermee kunt u via de computer onder andere gemakkelijk en gratis chatten met onze Klantenservice. Klikhier voor meer informatie.




    Met vriendelijke groet,

    ***)
    Afdeling Klantenservice
    Ziggo

    modedit : Geen namen van medewerkers svp (zie forumregels)
    Kabouter53: Sorry was even te snel met "op reactie plaatsen" klikken.
    Ik was te verbaasd door de snelheid waarop de HD reageeerde.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 mei 2009
  10. uitgeprobeerd

    Hedenavond kom ik thuis weer internet plat

    de gehele procedure doorlopen die de helpdesk mij mailde, zie het bericht hierboven.

    ben benieuwd hoe lang de internetverbinding in stand blijft.

    Word vervolgd.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina