1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

probleem regio 9300 blokken/signaal

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door XinortaM, 7 feb 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. probleem regio 9700 blokken/signaal

    Samsung DCB-H360R

    Sinds een aantal dagen hebben we hier nogal problemen met de digitale televisie. Regio 9700 (postcode gebied 9301)

    Beeld werd constant al blokkerig , vooral op NL zenders maar ook de rest haperde om de zoveel tijd. Signaal sterkte was redelijk maar dat zegt niet alles, bij tijd en wijle kwam na blokkerige beelden ook de melding "geen signaal" en de codes E48, E37.

    TV rechtstreeks op de kabel aangesloten, buiten de HD decoder om en dat was wel ok (ja, slecht beeld zoals je gewend bent van standaard analoge tv maar geen hick-ups). Dit is dezelfde kabel dus die zal het probleem niet geven. Van decoder naar TV loopt HDMI en dat is dus 'doen of niet doen' en dat is dan ook niet het probleem (geeft immers ook aan dat het signaal het probleem is).

    Software update gedraaid in de digicoder maar ook dat gaf geen soelaas. Kaartje eruit gehad en er in, ook geen hulp.

    Daarna geprobeerd de zenders opnieuw te installeren maar enige gevolg is dat de zenders niet opnieuw gevonden worden en we nu dus helemaal niets meer kunnen zien (tenzij we de kabel op de tv zelf aansluiten allicht). Frequentie ed staan goed ingesteld maar helaas mag dat niet baten. Bij het zoeken geeft hij aan dat er 0 programma's gevonden worden, maar als je naar de signaal balk kijkt zie je dat die toch niet boven de 65% ongeveer komt en zelfs nu en dan wegvalt .

    Running out of ideas here :giveup:, graag enige hulp van de Ziggo crew of wordt het toch maar uren aan de lijn hangen om een helpdesk medewerker/ster te laten bepalen dat er iemand voor moet komen.

    Wel is er onlangs onderhoud geweest in de reigo. Iemand een switch, router, etc vervangen door een ietwat mindere variant? (bijv.?)

    update: kabel van binnenkomst kastje naar tv toch even vervangen na de digicoder een uurtje of 2 uit te hebben gehad. Hoewel het signaal weer wegvalt toch gelukkig de kanalen weer gevonden en vastgelegd maar toch leken de blokjes terug te komen. De kabel zelf ligt het niet aan maar, nu de decoder opnieuw aangesloten en het leek beter te worden. Na een half uur echter weer probleem en in de ochtend bleek het ding zelf compleet vast te zijn gelopen (stekker was weer enige oplossing).

    nu de kans gehad even wat gegevens neer te zetten:
    signaal sterkte: 56
    BER (E-6): schommelt tussen 22 en 32

    aangezien het vooral Samsung systemen zijn die problemen geven. Kan (!) het zijn dat het de hardware is? Sluit je opnieuw aan is het vaak goed, of na uitzetten. Dit ligt toch niet aan de decoder zelf? Lijkt meer dat het ding door het signaal in de soep draait.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 feb 2009
  2. Die BER-waardes zijn in elk geval niet goed. Je noemt wel de signaalsterkte's, maar belangrijker, wat doet de signaalkwaliteit?

    Hoe is de signaalkwaliteit en de BER waardes in de "normale" situatie, en wat zijn de waardes als je de decoder direct aansluit?
     
  3. Problemen

    Zijn alle digitale TV zenders slecht, of slechts een aantal?
    Zo ja, welke?

    Heb je toevallige mensen in de straat die deze problemen ook hebben?

    Zit het analoge beeld ook vol ruis?

    Hoe is bv Ned 1 ten opzichte van Euronews (een vergelijk tussen een laag VHF kanaal en een hoog UHF kanaal)?

    Laat het even weten.

    Groeten.
     
  4. alle zenders geven problemen maar het lijkt alsof de NL zenders major issues hebben.

    we gaan nog even aansluiten bij de buren, zien wat dat doet.

    Ber waarden direct na weer aanzetten genoteerd dus deze info is van dat het ding net aanstaat.

    Analoog is ok (in hoeverre analoog ok is natuurlijk) , gewoon zonder enige problemen.
     
  5. bij de buren is het singaal 74 minimaal en BER is nul ...

    hadden vandaag met Ziggo gebeld en testen bij buren zou handig zijn... maar er was niets aan de hand met de lokale situatie. Hadden de decoder er af nu blijkt dat we hier bij aansluiten in de oude situatie ineens ook BER waarden van nul hebben... en een signaal wat nu dik in de 80 aangeeft.

    Heeft Ziggo nu iets gedaan, bekeken of veranderd of ligt het aan de decoder
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 feb 2009
  6. Kun je de ontvanger eens aansluiten direct op het punt waar de kabel je huis binennkomt ? Soms in de meterkast, soms in de huiskamer, met een zo kort mogelijk kabeltje en dus zonder splitters en kabels ?
    Is de BER daar dan ook nul dan zit het probleem na dit punt (dus kabels in je huis). Is het daar ook slecht, dan is je huisaansluiting niet in orde.

    Doet hij het in de meterkast wel goed, dan stap voor stap alle kabels en splitters controleren.
     
  7. update: kabel van binnenkomst kastje naar tv toch even vervangen na de digicoder een uurtje of 2 uit te hebben gehad.

    Dat had ik dus gedaan :wink:

    Het lijkt er op dat op moment alles helemaal koek en ei weer is

    situatie: heb decoder bij buren aangesloten, daarna thuis weer en de kabels (incl hdmi) zijn los geweest

    het kan (!) een storing mbt de HDMI kabel zijn geweest bij de aansluiting cq het aansluitpunt op de decoder, maar het signaal valt ook niet meer weg dus het lijkt toch meer iets externs. Kan ook de ingang van de kabel op de decoder zijn (de connector op het systeem) maar het is wel vreemd dat na x keer wisselen dat nu ineens zou betekenen dat de BER waarde nul is ipv ergens in de 20.

    hoe dan ook , het probleem lijkt hier nu opgelost... hoop dat anderen met zelfde issues deze probeersels ook kunnen aangrijpen om het tot een oplossing te brengen maar het zou goed voelen als ik wist wat het probleem echt is geweest. Of dat Ziggo dit gelezen heeft en toch wel wat heeft aangepast op de lijn.
     
  8. En wederom...

    paar maand feiloos tv gekeken en sinds een paar dagen is het weer raak. Na een periode van meer en meer blokjes (alle zenders) en weer goed beeld voor een uurtje na een paar uur uitzetten van de decoder, is het nu echt gebeurd.

    Geen druppeltje aan signaal, ook niet na wisselen van kabels van binnenkomend signaal (rechtstreeks vanaf de muur waar het signaal binnenkomt) en ook niet na wisselen van HDMI voor component ed.

    Kan het zijn dat er decoders met een brakke ingang op de markt zijn? Dus een storing op het inkomende signaal vanaf het punt van de decoder zelf?

    Signaal gewoon analoog (rechtstreeks op tv) is slecht, maar niet minder slecht dan we van analoog gewend zijn (geen echte ruis). Tuurlijk is het vervangen van de HD Decoder een optie, maar liever niet om "even te proberen" gezien het ding toch zo'n 200-250 euro kost als ik me dat nog goed herinner
     
  9. meer info

    hopla, anderhalf uur terug was er beeld en geluid... echter alle pret weer voor korte duur

    nog leuker wordt het nu de BER waarde nul is, maar het signaal dus ook :(

    maw , er is connectie, er is zelfs info wat er op elke zender hoort te zijn, maar that's it. Beeld is er niet. Nu de derde kabel al (vanaf de muur/binnenkomst kastje) aangesloten maar dat is blijkbaar wederom niet de oplossing.
     
  10. Welke code wordt er op de tv weergegeven als er geen signaal is?
    Mijn ervaring is dat de code zich niet gauw vergist. D.w.z. dat de oorzaak toch in de bekabeling thuis moet worden gezocht.Oftewel: de connectoren, of de kwaliteit van de kabel.
    Nu je alle zenders kwijt bent (Klopt, he?) moet het eigenlijk gemakkelijker worden de oorzaak op te sporen dan wanneer je slechts enkele zenders slechts hebt (1 of enkele transponders met meerdere zenders tegelijk).

    Kan het zijn dat je hele bekabeling door het huis aan vervanging toe is?
    De oorspronkelijke analoge bekabeling van 10 jaar terug voldoet vaak niet meer aan de digitale eisen (bandbreedte, storingsgevoeligheid).

    Mocht je er niet uit komen, stuur mij dan even een persoonlijk bericht.
    Je ziet dat ik in de buurt woon, en ik heb geen storing in het door jou genoemde postcodegebied.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina