1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Vreemde kanalenindeling /opnamens verziekt

Discussie in 'Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)' gestart door pjutr, 7 feb 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinds de nieuwe kanalenindeling, waarbij Het Gesprek op kanaal 25 is beland enz. heb ik problemen met (EPG)opnamen. Had ik daarvoor totaal niet. De opnamen zijn plotseling niet meer afspeelbaar, veranderen van opgenomen tijd of blijven in de folder Gepland met er achter een rood cirkeltje met kruisje er door heen. Zelf met de hand gestarte opnamen verdwijnen spontaan als het programma beƫindigd is.

    Ik heb het idee dat dit met een storing te maken heeft in het kanalenraster waardoor ook de EPG-info verminkt wordt doorgegeven. Sinds de nieuwe kanalenindeling ontvang ik op de Cisco 'onder' Nederland 1 twee Sport1 Extra kanalen met de kanaalnummers 15003 en 15004. Althans: dat zegt de info, de kanalen met de blijven zwart met de pop-up 'Geen Signaal'. Tegelijkertijd zijn 2 Sport1 Extra kanalen met de kanaalnummers 407 en 408 verdwenen. Op mijn Humax SD-ontvanger zijn die 'spookkanalen' niet te ontvangen; wel zijn er 2 Sport1 Extra-kanalen kwijt.
    Heeft nog iemand (in de omgeving Breda) bovenstaande opgemerkt en/of plotselinge problemen met EPG-opnamen?
     
  2. stitch_duck

    stitch_duck Forum Member

    Berichten:
    338
    Ziggo:
    Alles in 1
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Locatie:
    015 Ziggo (Casema)
    Lid geworden:
    24 mrt 2008
  3. Duidelijk. De kanalen 407 en 408 bestaan dus echt niet meer. En 15003 en 15004 is een soort 'prullebak' van die uitgeschakelde SPort1 Extra kanalen. Komt inderdaad overeen met wat ik zie bij installatie van het Testnetwerk met ID 500: Dan is 'boven' de vervallen Sport1 kanalen ook het vervallen Al Jazeera Arabisch te zien met kanaalnummer 21008! Ook hier geen doorgifte meer maar een still van Ziggo met 'Zap snel verder' ...

    Heeft nu iedereen met een Cisco dit? En moet dan toch ik de raad van de -niet bijster snugger op mij overkomende- helpdeskmedewerker op volgen en net zo lang herinstallaties op de Cisco uitvoeren tot dat dit fenomeen verdwijnt?
     
  4. Ik heb ook kanaalnummers 15003 en 15004 erbij staan.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina