1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

lage snelheden naar buitenlandse sites

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door stedman, 4 feb 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Als ik de test via coax.nl doe dan schommelt het 's avonds behoorlijk.

    Ook speedtest.net geeft 's avonds lagere waarden aan.

    Normaal bijna 15000 en nu in de avonduren rond de 7000.
    Dit is zeg maar sinds het afgelopen weekend.
     
  2. Daar gaat dit topic dus niet over, er lopen meerdere topics over problemen zoals jij hebt, graag in het juiste topic posten.
     
  3. Dit is een te simpele voorstelling van zaken.

    Het is wel waar dat Ziggo geen invloed kan uitoefenen op de server waar de bits uiteindelijk van af komen en de connectivity van die server met een peer of transit provider van Ziggo.

    Ziggo heeft peering overeenkomstten met providers die ook op de amsterdam internet exchange zitten en contracten met transit providers (voor het verkeer dat niet direct via een peer afgehandeld kan worden, dit is vaak internationaal verkeer).

    Afhankelijk van die twee zaken zal het ene verkeer sneller afgehandeld worden en andere trager. Ziggo kan wel degelijk invloed uitoefenen door bijvoorvbeeld meer peering overeenkomsten af te sluiten of meer bandbreedte in te kopen bij transit providers. Maar dat laatste kost dus geld....
     
  4. Tuurlijk, maar om te weten of het door een slechte peering komt of door een hop onderweg of de verzendende server zelf komt moet je meer weten.

    In dit geval had een traceroute van de melder meer info kunnen geven.

    De conclusie dat de oorzaak binnen Ziggo gebied of aan de peering zou kunnen liggen kun je nu niet trekken. Temeer omdat de genoemde site vanaf een hele snelle internet verbinding buiten het ziggo domein waar ik hem ook even testte net zo langzaam was als via Ziggo. De .swf file waar het hier om ging kwam daar net zo langzaam binnen.

    Bij die genoemde proxy stond hij misschien in de cache bijvoorbeeld. Andere sites uit frankrijk die ik even testte werkten wel snel en de traceroute daarvan bij mij vandaan liepen grotendeels via dezelfde hops en ik moest ook lang wachten op die .swf. Vandaar mijn voorzichtige conclusie dat het probleem vermoedelijk buiten het ziggo domein zit/zat.
     
  5. traceroutes

    Hierbij de traceroutes vanaf 2 aansluitingen.
    Bij de eerste, die via Ziggo, valt mij op dat de responstijden vanaf de 9e hop sterk toenemen.

    Traceroute vanaf Ziggo-aansluiting

    traceroute to perso151-g5.free.fr (212.27.63.151), 64 hops max, 40 byte packets
    1 192.168.0.1 (192.168.0.1) 5.624 ms 1.410 ms 1.149 ms
    2 10.224.124.1 (10.224.124.1) 7.137 ms 7.851 ms 10.042 ms
    3 csw2-vlan202.tilbu1.nb.home.nl (213.51.150.193) 8.505 ms 32.956 ms 21.658 ms
    4 ht-rc0001-cr102-ae4.core.as9143.net (213.51.158.96) 24.252 ms 19.626 ms 9.508 ms
    5 asd-tr0409-cr101-ae4-0.core.as9143.net (213.51.158.102) 46.430 ms 38.434 ms 12.292 ms
    6 essent.ams1.nl.above.net (82.98.250.201) 19.474 ms 49.033 ms 39.089 ms
    7 so-0-0-0.mpr2.ams5.nl.above.net (64.125.26.46) 14.435 ms 10.334 ms 25.050 ms
    8 xe-0-1-0.mpr1.fra4.de.above.net (64.125.31.237) 22.612 ms 22.134 ms 18.320 ms
    9 xe-0-0-0.mpr1.fra3.de.above.net (64.125.31.217) 27.125 ms 30.392 ms 52.478 ms
    10 xe-0-1-0.mpr1.cdg11.fr.above.net (64.125.31.233) 112.728 ms 115.841 ms 122.928 ms
    11 94.31.64.22 (94.31.64.22) 113.188 ms 127.424 ms 117.624 ms
    12 bzn-crs16-1-be2000.intf.routers.proxad.net (212.27.57.210) 117.963 ms 119.524 ms 124.512 ms
    13 bzn-9k-sys-p.intf.routers.proxad.net (212.27.58.125) 121.192 ms 115.464 ms 125.124 ms
    14 perso151-g5.free.fr (212.27.63.151) 117.303 ms * 110.893 ms

    Traceroute vanaf UPC-aansluiting

    traceroute to perso151-g5.free.fr (212.27.63.151), 64 hops max, 40 byte packets
    1 192.168.1.1 (192.168.1.1) 0.998 ms 0.757 ms 0.464 ms
    2 10.15.161.129 (10.15.161.129) 10.495 ms 7.743 ms 8.053 ms
    3 hm00cat12.brain.upc.nl (212.142.15.30) 9.399 ms 10.255 ms 11.995 ms
    4 p14232093.net.upc.nl (212.142.32.93) 13.668 ms 12.789 ms 13.223 ms
    5 nl-ams05a-ra3-ae-1-0.aorta.net (213.46.183.93) 13.304 ms 12.369 ms 13.669 ms
    6 nl-ams09a-ri1-ge-5-0.aorta.net (213.46.183.81) 13.285 ms nl-ams05a-ra3-ge-0-0-0-0.aorta.net (213.46.183.86) 13.597 ms nl-ams09a-ri1-ge-5-0.aorta.net (213.46.183.81) 18.375 ms
    7 xe-11-1-0.edge4.Amsterdam1.level3.net (4.68.63.125) 14.565 ms 14.140 ms 12.754 ms
    8 ae-34-52.ebr2.Amsterdam1.Level3.net (4.69.139.161) 14.593 ms 16.275 ms 13.262 ms
    9 ae-2-2.ebr2.London1.Level3.net (4.69.132.133) 28.677 ms 22.312 ms 22.237 ms
    10 4.69.141.165 (4.69.141.165) 21.222 ms 31.793 ms 23.549 ms
    11 ae-2.ebr2.London2.Level3.net (4.69.132.145) 21.413 ms 28.694 ms 20.956 ms
    12 ae-46-106.ebr1.London2.Level3.net (4.69.141.121) 26.484 ms 30.868 ms 21.190 ms
    13 ae-2.ebr1.Paris1.Level3.net (4.69.133.93) 29.587 ms 27.955 ms 35.608 ms
    14 ae-1-53.edge3.Paris1.Level3.net (4.68.109.81) 59.159 ms 27.042 ms 29.904 ms
    15 212.73.205.6 (212.73.205.6) 29.126 ms 29.216 ms 26.527 ms
    16 bzn-crs16-1-be2000.intf.routers.proxad.net (212.27.57.210) 28.276 ms 26.285 ms 44.473 ms
    17 bzn-9k-sys-p.intf.routers.proxad.net (212.27.58.125) 27.933 ms 28.276 ms 27.874 ms
    18 perso151-g5.free.fr (212.27.63.151) 27.068 ms 26.875 ms 26.554 ms

     
  6. geen proxy maar een proxy bypass

    In mijn eerdere bericht over het laden van het swf-bestand via www.bypassproxy.net wek ik de indruk dat het om een proxy gaat.

    Het is echter een hulpmiddel om proxies te omzeilen, bijvoorbeeld de proxy van mijn werk. Ik heb geen idee of bypassproxy.net een cache heeft.
     
  7. Aangezien Ziggo niet bereid is om mee te werken in het zoeken naar een oplossing, denk ik dat voor ons niets anders rest dan van provider wisselen.
    Je mag van een provider toch ook verwachten dat content uit het buitenland goed te downloaden is?!
     
  8. Er zijn 2 mogelijkheden:
    1- Het probleem ligt wel bij Ziggo
    2- Het probleem ligt niet bij Ziggo.

    In het 1e geval kan je verwachten dat Ziggo dit probleem oplost, niet meer als logisch

    In het 2e geval, als het probleem zich elders onderweg voordoet, is het niet iets wat Ziggo kan oplossen en is het ook niet redelijkwijs van Ziggo te verwachten dat ze dit oplossen. Zij zijn enkel verantwoordelijk voor hun eigen netwerk en peering overeenkomsten, en alles wat daarbuiten ligt is niet de verantwoording van Ziggo.
     
  9. waar kan ZIGGO eigenlijk wel wat aan doen volgens jou?!
    met zulke antwoorden kan je dit spelletje natuurlijk eeuwen volhouden.
    al steekt ZIGGO zichzelf in de brand moeten we zeker eerst weten of het een aansteker was of een lucifer...
     
  10. Punt in deze is dus om er achter te komen of het wel of niet aan Ziggo is.
    Als de HD zich beperkt tot een heel simpel "nee hoor ligt niet aan ons" dan is men snel klaar. Alleen als klant zit je nog steeds met een probleem.

    Duidelijk is dat Ziggo hier niet meer effort in wil/kan/mag steken cq. extra service verleent om samen met de klant exact de vinger op het probleem te leggen.

    Dan kom je op een forum terecht en hoop je op die manier alsnog achter de oorzaak te komen. Vindt je die of als er heel sterke aanwijzingen zijn dan benader je Ziggo nogmaals. Werkt dat niet via de voordeur dan hebben we ook nog de nodige achterdeuren.

    Het is van buiten natuurlijk vaak veel lastiger dan om vanuit Ziggo om oorzaken te vinden. Hier ontbreekt het soms gewoon aan middelen. Maar soms lukt het ook om die via de achterdeur in te zetten.

    Dus mogelijkheden zijn er dus best nog wel om er uit te komen. Alleen, en nu komt mijn punt. Het gaat soms moeizaam en je moet maar net de interesse krijgen van mensen die je willen/kunnen helpen. Het is hier tenslotte een geheel vrijblijvende zaak.

    Als daarbij discussies vertroebeld raken of onaangenaam van toon worden dan pak je die aandacht gewoon niet. Ik wil dat niet goedpraten, maar zo werkt dat gewoon. Dat is nu typisch inherent aan vrijwilligheid.

    Daarom proberen we als forumleiding ook om de discussies zo zuiver mogelijk te houden. Het probleem dat aan de orde is moet de boventoon voeren en niet verzanden in allerlei zaken er omheen. Daarbij is best wel ruimte voor "emoties" of "gepaste lolletjes".

    Het vervelende is dat als topicstarters hun probleem "netjes" etaleren, niet zij, maar omstanders zich in de discussie roeren en de aandacht af gaan leiden. Daarmee helpen we ze dus niet.

    In mijn ogen zijn topics over problemen en topics over meningen 2 totaal verschillende zaken en moeten we die in principe gescheiden houden.

    Dit betoog hoort dus duidelijk niet in dit topic thuis.

    Maar laten we ons hier niet verder verliezen in een discussie of het nu wel of niet aan Ziggo ligt maar gewoon proberen "er bewijs voor te vinden". Het is al lastig genoeg om "feiten" als bewijs te aanvaarden. Ook daar lopen meningen nogal eens uiteen, dat is dan wel onderdeel van de discussie. Helaas komt men dan soms niet verder in welles/nietes, vooral als het gaat tussen personen die staan voor hun mening en stokt de zaak ook hier.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina